Vraagprijs voor verhuur van stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: Vraagprijs voor verhuur van stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:20

Ik betaal hiervoor 285,-
Daarin tegen moet ik zeggen: mijn paard is net geopereerd en mijn staleigenaresse heeft dus in de tijd dat we 2x pd moesten stappen 1 van die 2 keer op zich genomen.
Dekens wisselt ze graag voor ons
Kun je een keer niet? Longeert ze voor je
Hebben ze een wondje? Het is ingesmeerd en behandeld voor je het zelf opgemerkt hebt
Medicatie? Makkelijk bij het eten te geven dus doet zij voor ons
Ect ect ect...

Ze doet zo veel voor me, dat ik er nog rustig meer voor zou betalen ook.

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:30

Zonder binnenbak hier in de randstad, zou ik nooit meer betalen dan 240 euro vol pensioen voor een paard. Met binnenbak zou ik nooit meer dan 300 betalen!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:37

Is het maar goed dat je niet in het zelfde stukje randstad staat als ik.
Ja tenzij je paard niet buiten komt maar dan betaal ik er niks

Han_lageland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 00:13

Met binnenbak bij ons in de buurt zou ik het knap vinden als je een all inclusief stal met weidegang kunt vinden voor minder dan 240 euro!! Ik ben ze nog niet tegengekomen!

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 00:27

Han_lageland schreef:
Met binnenbak bij ons in de buurt zou ik het knap vinden als je een all inclusief stal met weidegang kunt vinden voor minder dan 240 euro!! Ik ben ze nog niet tegengekomen!

Met binnenbak wil ik niet meer dan 300 betalen per maand voor een paard!

Stolwijk- pensioenstal 20x60 binnenbak en volop weidegang 275 all in voor een paard.

Moordrecht- pensioenstal met weidegang 200 all in voor een paard met buitenbak.

Zoek en u zult vinden!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 00:34

In de regio Hoogstraten zit je dan ongeveer op 250 euro. Niet zo heel erg ver van jou vandaan. Ken hier meerdere pensionstallen die dit rekenen. Sommigen met en sommigen zonder binnenpiste.

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 01:08

Voor een pensiOnstal zou ik wel wat meer betalen dan voor een pensiOEnstal... :Y)

@Percy: happy birthday!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 01:46

Hier heb ik ongeveer hetzelfde als jij zegt. Betaal er 300 voor. Zelf mesten :)
De prijzen hier zijn verschrikkelijk... Wil graag naar een stal met binnenbaan maar dan betaal je al snel 400 euro en komt je paard niet buiten.
Dan maar winterjas aan en muts op en buiten aan de gang want wel is het zo dat onze staleigenaresse de bodem 's winters goed verzorgt, paarden lekker naar buiten gaan en de dekens altijd gewisseld kunnen worden etc.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 02:39

rebecca1997 schreef:
Han_lageland schreef:

Met binnenbak wil ik niet meer dan 300 betalen per maand voor een paard!

Stolwijk- pensioenstal 20x60 binnenbak en volop weidegang 275 all in voor een paard.

Moordrecht- pensioenstal met weidegang 200 all in voor een paard met buitenbak.

Zoek en u zult vinden!

Stolwijk ja. Moet je niet zien hoe knetterhard die bodem is van de binnenbak.

Moordrecht heb je ze inderdaad maar dan moet je vaak nog een hoop zelf doen. Of je mag bv op zondag niet op stal komen

Hie rin de regio betaal je echt voor uitmesten, weidegang, voer en Bak(buiten) gewoon vaak 300 euro of meer. vooral ook als de paarden op vlas staan.
Daarnaast zelfs nog met beperkte keuze aan voer mogelijkheden.
Goedkopere stallen zijn er zeker maar ook buitenbak en vaak een hoop zelf doen. Niet iedereen kan of wil dat.

Binnenbak zul je voor minder geld vaak niet vinden.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 06:06

Hier in de buurt van Amsterdam kost het genoemde 300,- a 325,-.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 07:05

Op onze stalling betaal je 170 all in.

* binnenbak
* buitenbak
* longeercirkel
* ruime stallen.
* elke dag weide gang. (word voor je buiten gezet en binnen)
* twee maal daags biks naar paard zijn behoefte.
* vier maal daags kuil of hooi.
* stallen worden gemest.
* gebruik van hun trailer voor wedstrijden da bezoek enz.
* 1 pak vlas per week (extra betalen als je meer nodig hebt).
* eigen kast.
* kantine en grote wc waar je je eventueel ook kunt omkleden voor bijv wedsrijd)
* ze gaan met je mee naar wedstrijd en of da (zijn erg meegaand met je)
* en het allerbelangrijkste ze zijn er voor je dieren, die staan op nummer een en daar doen ze alles voor..

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:00

2 en zelf 3 hectare is te weinig om paarden veel, laat staan altijd, buiten ze zetten.
Een stal verhuren voor 250 euro in die regio? Vergeet het.
Ik denk dat je max 225 kan vragen. De meeste mensen huren in die streek zelf een weide of wel staan ze op een manege.
Ben ook van de B Kempen.
In NL liggen de prijzen dikwijls iets lager dan hier dus dit kan je moeilijk vergelijken.

Wat je ook moet voor ogen houden is dat je met klanten gaat werken en dat je dus strikte regels moet stellen.

Ik heb zelf een stal met 14 boxen, beschik over 2,5 ha weide en soms bij droog weer id zomer zijn alle weiden kaler gegeten en moet ik ook dan nog bijvoeren.
Id de winter gaan ze hier overdag enkele uren buiten op een paddock met hooi.

Je mag er ook niet van uitgaan dat je altijd 10 stallen hebt volstaan!
Als je nu al zegt dat je niet onder de 250 euro kan gaan zou ik het niet doen. Uiteindelijk moet je de stallen als extraatje zien en niet als inkomsten om je lening mee af te betalen. Dan kom je vroeg of laat toch id problemen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:21

rebecca1997 schreef:
Zonder binnenbak hier in de randstad, zou ik nooit meer betalen dan 240 euro vol pensioen voor een paard. Met binnenbak zou ik nooit meer dan 300 betalen!

ik weet niet waar jij dan in de randstad woont maar als je hier volpension met binnenbak wilt zit je al tegen de 400euro.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:23

smurffie schreef:
Ik betaal hiervoor 285,-
Daarin tegen moet ik zeggen: mijn paard is net geopereerd en mijn staleigenaresse heeft dus in de tijd dat we 2x pd moesten stappen 1 van die 2 keer op zich genomen.
Dekens wisselt ze graag voor ons
Kun je een keer niet? Longeert ze voor je
Hebben ze een wondje? Het is ingesmeerd en behandeld voor je het zelf opgemerkt hebt
Medicatie? Makkelijk bij het eten te geven dus doet zij voor ons
Ect ect ect...

Ze doet zo veel voor me, dat ik er nog rustig meer voor zou betalen ook.

en dan krijg je ok waar voor je geld, dan kun je inderdaad niet klagen. je hebt het goed geregeld dat hoor ik wel

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:30

barbar schreef:
rebecca1997 schreef:

ik weet niet waar jij dan in de randstad woont maar als je hier volpension met binnenbak wilt zit je al tegen de 400euro.

REO= Rotterdam en omgeving

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:33

Nou hier regio leiden ect, en dan onder de 240 euro vind je hier geen vol pensioen :n en onder de 300 zeker niet met binnenbak!

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 19:03

doordat we ooit ook 18paarden hadden weet ik inderdaad hoeveel werk het is.
Maar dit doe ik met volle plezier. Voor mij moet er ook niet 100%winst zijn gewoon de onkosten en de werk uren dus 275-300 euro hadden we uitgerekend.
We zijn met 2 eventueel doordat het huis zo groot is (6kamers enzo) kan er handig nog iemand bij intrekken van het gezin of familie.
er zijn ook plannen om eventueel in de winter een zeil/doek over de piste te spannen dus dat ze het niet koud hebben. de pisten zelf is heel het jaar door te berijden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:43

Ook bij -10 een aantal dagen? Een zeil/doek voor de kou zal niet nodig zijn. Ik weet niet op wat voor mensen je mikt, maar onder een zeil/doek zullen er toch niet graag mensen willen rijden als er veel wind staat.

275/300 is naar mijn inziens aan de dure kant, zonder binnenbak. Zeker in deze tijd. Kijk goed in de buurt wat die stallen aanbieden en wat ze vragen. Je kan daar nl. niet echt extreem boven gaan zitten, wil je dat wel dan zul je het echt van je service moeten hebben. In deze tijd zijn er weinig die het van de gunfactor moeten hebben :) Tenzij ze in België echt heel anders redeneren dan hier, maar hier zijn de dure stallen vorig jaar en het jaar daarvoor gewoon leeggelopen. (en nog niet vol)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:13

Ik stond op een "dure" stal (als je kijkt naar de rest van de stallen in de omgeving) maar ben daar weggegaan omdat de sfeer vervelend was, maar ook omdat ze niet alles deden zoals ik het wilde.. .En dan betaal je veel, is het niet naar je zin en maak je ook nog eens van de helft geen gebruik --> weggaan was een logische oplossing :)

Was er wel alles goed geweest (qua voeren/aantal uren naar buiten), dan was ik misschien niet eens weggegaan :) Maar nu hield ik gewoon mijn ogen open, dan maar minder luxe... Als een stal met jou op 1 lijn zit, dan mag die best wel duurder zijn...

Maar in de praktijk is het toch vaak zo: je kan niet met iedereen op 1 lijn zitten qua verzorging etc. en mensen vergelijken gewoon stallen :)

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 20:29

kan nu geen foto van het zeil plaatsen maar gaat meer naar de richting van een fuiftent zware stof die niet zo snel wappert en goed aanspannen doet al veel.
Ben zeer sociaal en zal dan ook het mogelijke doen voor de klanten.
Mik vooral op mensen die recreatief rijden.
denk ook is bij veel manege's zo als de paarden de benen gestrekt hebben dat de klanten bij -10 ook niet komen rijden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:49

Jij zei dat de pistes het hele jaar door te rijden zijn, vandaar mijn vraag ook bij -10. Daar is het zeil/doek niet voor nodig. Dat is eigenlijk alleen belangrijk bij harde wind/regen. De meeste maneges hebben wel een binnenbak.

Ik betwijfel overigens of recreanten 300 euro er voor over hebben, maar dat kan best land gebonden zijn.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:53

smurffie schreef:
Nou hier regio leiden ect, en dan onder de 240 euro vind je hier geen vol pensioen :n en onder de 300 zeker niet met binnenbak!

nee idd, ik betaal 225euro voor een ponystal en een paardenstal kost bij ons 260euro en wij moet alles zelf doen (is wel incl hooi, stro en en bix), en dan sta ik bij een van de goedkoopste stallen in de omgeving.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:41

Ik rij gewoon nog met -10 hoor. Gewoon in een buitenbak. Tis afzien maar doe het wel.Krijg het vanzelf warm met rijden.....
In een binnenbak is het vaak net zo koud. misschien alleen geen wind.

In het westen liggen de prijzen voor volpension op de meeste stallen veel hoger dan in het noorden en of zuiden/oosten.
Nu zie ik ook wel dat prijzen nu veel hoger liggen doordat men de stalhuur verhoogt ivm crisis, alles is duurder etc.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 01:50

barbar schreef:
smurffie schreef:

nee idd, ik betaal 225euro voor een ponystal en een paardenstal kost bij ons 260euro en wij moet alles zelf doen (is wel incl hooi, stro en en bix), en dan sta ik bij een van de goedkoopste stallen in de omgeving.

Welke is dat als ik vragen mag :oo

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 02:41

Sammie schreef:
Ik denk dat veel mensen zich vergissen in wat voor werk het is. Het is niet alleen privacy, maar ook gewoon het tevreden stellen je klanten. De een wil zijn merrie niet bij ruinen, de ander wil hem alleen, vervelende en bijtende paarden, die kan niet bij die en die kan niet bij die, dan de vraag de bak te trekken, stront uit de wei te halen, meer kuil, meer brok, minder brok, dekens op, dekens af, paar uur buiten, uur eerder voeren ivm rijden/wedstrijd, uur later voer ivm rijden/les/ wedstrijd. Dingen die mensen laten slingeren, stront niet uit bak halen, enz. enz. Daar moet je echt tegen kunnen.

Een stal beginnen om 'lekker makkelijk' centen te verdienen zal je echt vies tegenvallen.

Centjes verdienen kun je zowieso wel vergeten want als je kijkt naar de uren die je ermee kwijt bent kom je bij lange na niet uit de kosten. Het is echt een hobby, voor je plezier.
Dus je moet het leuk vinden, je moet ervan houden veel mensen om je heen te hebben die in en uit lopen (ook op gekke tijdstippen), je moet kunnen regelen en je moet vooral ook NEE kunnen zeggen.
En bedenk ook dat er dingen kunnen gebeuren, paarden staan onder jouw hoede, hoe ga je ermee om als er een door de draad gaat? Wat als mensen jou aansprakelijk willen stellen?

Maar wat ik me vooral afvroeg toen ik je bericht las, waar ga je al die paarden weiden?
Want je hebt er van jezelf 2 die je 24/7 op het land wilt houden, ook in de winter dan neem ik aan? Daar zul je minimaal een hectare voor nodig hebben. Dan heb je voor je pensionpaarden 2 hectare als je die extra erbij koopt. 2 hectare is weinig voor 8/10 paarden, dan zul je heel zorgvuldig moeten weiden en ze niet de hele dag op het land kunnen laten.