hoe vertel je de staleigenaar dat je gaat verhuize

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:50

is ook erg moeilijk Knipoog
Maar het leert vanzelf beetje bij beetje... Als het maar belangrijk genoeg is!
Gewoon bedanken en eventueel nog even een halve maand doornetalen ookal heb je officieel niet een opzegtermijn (als het niet te duur voor je is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:35

Dit soort dingen zijn best moeilijk hoor, maar eerlijkheid helpt (vooral voor jezelf).
Ik heb zelf een paar keer iemand moeten ontslaan en geloof me, het blijft moeilijk. Zolang jij voor jezelf weet dat je alles eerlijk verteld blijf je niet met een schuldgevoel zitten. En als je achteraf denkt: dat of dat had ik anders moeten zeggen! Ach, dat heb je voor het volgende moeilijke gesprek weer geleerd dan.
Even doorbijten en het gewoon zeggen.
Succes.

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:37

Ga eens op assertiviteitscursus... daar leer je nee zeggen en voor jezelf opkomen... Denk dat dit je echt wel vooruit kan helpen als je al wat 'mensenschuw' bent en moeilijkheden hebt met het vertellen van niet zo plezierige dingen aan andere mensen.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 16:52

hai hai,heb het verteld en het is me 100% meegevallen!!!!,gelukkig!!!!

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:06

Gelukkig maar! Ik heb me ingehouden met het geven van adviezen want je had er toch niks aan gehad: ik ben niet bepaald meer on speaking terms met de 'bedrijfsleidster' van de stal waar ik ben vertrokken Haha! Haha!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 18:52

Als je nee-zeggen moeilijk vind, oefen dan met gemakkelijke dingetjes en mensen waar je heel vertrouwd mee bent. Als je het regelmatig oefent, wordt het vanzelf makkelijker.
Verhuizen is trouwens een heel normaal deel van het leven, je stalbaas zal heus niet van je verwachten dat je tot je tachtigste bij hem op stal blijft met een paardje. Zoals door anderen gezegd, gewoon eerlijk vertellen dat je een ander plekje hebt gevonden, waar wel een binnenbak is en dat je goede herinneringen zult hebben aan de oude stal.

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:58

Haaai.
Ik vond het ook heel banketstaaf om te vertellen dat ik een andere stal had gevonden. (helemaal omdat het de 2e x was in nog geen maand tijd). Scheve mond

Ik sta nu sinds 1 okt. op een andere stal en ik kan je vertellen .... ik ga weer met plezier naar mijn paard!Heerlijk!!
Leuke mensen, grotere stal ... paard staat bij (redelijk) knap weer overdag op het land ivp 23 uur op stal, nee ik wil voor mn verdriet nog niet terug.

Gewoon zeggen, je bent het aan je paard verplicht als je iets beters kunt krijgen!

Succes!! OK dan!

diana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 01:56

allemaal bedankt voor jullie reacties,doet me goed.
weet niet wat het is,maar wil geen mensen teleurstellen.
ik weet ook niet waarom,op werk kan ik het wel,en ook wel tegen vrienden,maar tegen zulke mensen weer niet
stom he

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 08:01

wees gerust, ik heb vorige maand aan de huidige staleigenaar verteld dat ik met beide paarden zou verhuizen. In mijn geval is het dan puur vanwege verhuizen, maar toch. Het is geen schande in ieder geval Haha!

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 09:04

Ik heb nu ook nog een kleine pensionstal (lees onderschrift), En als eigenaar weet je gewoon dat het rouleert in de paardenwereld/stallen. Maar op zich is het wel fijn als je weg gaat dat is ieders goed recht en daar doe of heb ik ook nooit moeilijk over gedaan alleen, is het wel fijn als het iets langer dan een week is. Dit is bij ons alleen ivm het bestellen van het voer e.d. Omdat je toch rekent op een bepaalt aantal paarden. Maar andersom is het net zo natuurlijk. Ik heb de mensen op stal vorige week verteld dat ze tot 1 februari kunnen blijven en dat we dan overgaan verhuizen. Dus op deze manier geef ik hun ook zeker de tijd om te zoeken, nou dat duurde niet lang want ze hebben al wel wat gevonden alleen vinden ze het bij ons zo fijn dat ze het liefst mee zouden gaan (is alleen iets te ver vinden ze), maar ze blijven nu wel tot 1 februari, terwijl ze ook al weg hadden kunnen gaan. Das nou echt OK dan! OK dan!

diana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 11:23

ok,maar ik sta bij een boer,met nog 4 andere mensen,en het voer is allemaal van eigen land,en de brokken komen wel op.
dus daar zal het niet aan liggen.