Welke speeltjes Hebben jullie in de stal ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:10

Raakje en Rekje hebben beiden een Boredombreaker met een lik it er boven en twee lik its erin. Verder hebben ze een Respiratory horslyx maar daa rmogen ze alleen aan lebberen als we erbij zijn. Anders is ie binnen no time op Haha! . En een Himalaya Salz leckstein. Enige (normale) liksteen waar Raak aan wenst te lebberen Verward .

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:13

ik heb een kribbebijter dus ik moet hem wel zoet houden, anders gaat ie met de drrinkbak spelen en dan heb ik een waterballet!

Hij heeft een bal met 3 likkits erin en een frisdrankles (zonder dop) met brokjes, die ik gewoon aan een strotouwtje ophang, hij slingert hem heen en weer, er vallen brokjes uit, die zoekt ie op enz. Hij is er een hele poos zoet mee volgens de boer (die hoort het in huis helemaal!)

Ik moet onderhand weer iets nieuws gaan zoeken, want meneer is nogal speels......

Dus, ga vooral door met tips!!!!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:09

Smurf: Rowan is echt gek op die wilgetakken, hij stript ze helemaal kaal, alle twijgjes eraf, heerlijk vind 'ie dat. Wij hebben maar twee wilgen, maar als we ze selectief snoeien (een tak per keer) is hij daar tot december mee bezig.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:22

wilgentakken....dat zei mijn lesgeefster ook al...

maar....*uh*.... hoe ziet een wilg eruit???? Bloos Bloos! Verward

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 15:49

Een berkenstammetje aan een touwtje.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 16:46

ik heb een skippybal opgehangen aan een touw en een liksteen en een pion (waar ze altijd mee door de stal aan het voetballen is) en een lik it

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:17

Jordy heeft een liksteen en een jollybal.
De jollybal vind hij alleen niet meer zo interessant, toen hij hem net had liep hij hem de hele tijd rond te slepen aan het handvat of hij stond erop te stampen.
Ook wilgentakken krijgt hij, er staan bij ons een heleboel wilgen dus takken genoeg. Hij vind ze helemaal geweldig.
Hij heeft ook een uitloop, met direct contact met de buren, dus met buren pesten kan hij zich ook nog wat bezig houden...
Verder houdt hij zich bezig met het graven van kuilen in zijn uitloop, het liefst zo diep mogelijk, ben ik alleen niet zo blij mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:56

Ik verstop altijd een paar walnoten in z'n hooi. Geeft een enorme bende, want die noten moeten eerst gevonden worden voor meneer gaat eten, maar het houdt hem wel even bezig.
Verder vermaakt hij zich met onschuldig aan het hek staan en dan iedere vriendelijke, aaigrage tweebener een hap proberen te verkopen. En aangezien er een parkeerplaats van een restaurant vlakbij z'n wei is.... Haha!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:14

Mijn paard staat de hele dag buiten waar hij zich prima vermaakt met het opjagen van soortgenoten. Het bijten in hun bips of anders maar steigeren tegen elkaar op ofzo. Als hij moe is legt hij zijn hoofd op de rug van zijn vriendinnetje. Verder speelt hij met halsters van andere paarden als ze er een om hebben. Laatst liep hij met een paal te zeulen waar het schrikdraad aan vast gezeten heeft. Die had hij los gekregen Verward Verward
En de pensionstaleigenaar was zijn tuinslang kwijt die even naast de paddock had gelegen en daar liep mijn mannetje mee rond te paraderen (was zeven meter lange tuinslang). Haha!
Op stal zou je dan denken dat hij wel moe is en wil uitrusten... Nee meneertje heeft dan nog energie... Na eerst genoten te hebben van zijn bak mais en zijn biks en een hele berg hooi gaat hij zich vermaken met zijn boredombreaker met likits waar het maar kan. Verder staat er nog een oranje pion (die moet ik af en toe uit de stal van zijn buurvouw halen want hij smijt hem wel eens over de muur) en hangt er een colafles met een touwtje erdoor. Er hangt een jollybal en hij heeft nog likstenen. En een wilgetak.
Verder gooi ik nog wel eens wortels in zijn stal die hij zelf tussen het stro vandaan mag zoeken.
En ik rij 6 keer per week.

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:40

Ik moet zeggen dat ik wel gelachen heb met jullie paardenverhalen Lachen wat sommige toch uitsteken.
Mijn paardje staat in de zomer hele dagen buiten en snachts binnen, in de winter staat hij paar uurtjes in de paddock. Ik rij hem elke dag.
Op de wei heeft hij gras en als dat te kort komt een hele hoop hooi. In de paddock een hoop hooi. En zijn maatje Texas die hem bezig houdt (en in conditie). Mijn paard is van zichzelf niet zo actief, maar Texas geeft hem de nodige beweging door achter hem aan te lopen en af en toe eens een beet te geven in zijn achterste Haha!
In zijn stal heeft hij een
* mineralenliksteen
* kruidenliksteen (moet ik ophangen aan het plafond want hang ik hem tegen de muur is hij binnen de paar uren op),
* een strokoord met verschillende blokjes hout aan waar hij ook veel mee speelt
* zo een geur appel, die niet meer ruikt en geen vorm meer heeft van een appel Haha!
* zijn deur Verward waar hij voortdurend in bijt...
* berg hooi

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:55

In mijn stal hangt een touw waar ik soms een hooizak aan hang. Als de zak er niet aan hangt vind m'n tinker het erg gaaf dat touw te pakken en er aan te staan trekken Haha!

scallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 12:00

Belletje kan in de winter niet alle dagen wegens te veel paardjes op de stal en slechts 1 paddock, dus wij hebben elks een paar dagen waarop ze buiten mogen. In de zomer kunnen ze wel de hele dag op de wei, maar in de winter moeten de weitjes gespaard worden natuurlijk!

In haar stal heeft ze:

een bal (waar ze nog niet naar kijkt) Scheve mond
een liksteen

verder wissel ik af als volgt:

*een fles aan een touwtje gevuld met voer (als er te bikken valt is het wel interessant natuurlijk) *LOL*
*een lick-it, telkens met een ander smaakje of gewoon een appeltje ertussen

*ik maak van strotouwtjes ook wel eens vlechtjes die ik op verschillende plaatsen ophang met wat worteltjes of paardenkoekjes erin vast gemaakt
*een knabbeltak van wilg heb ik ook al eens gemaakt, ook heel leuk

Verder: nieuwe tips zijn altijd welkom, want vind het best erg als ze op stal moet blijven!!!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 12:02

Hij heeft een paar dikke takken (eerder boomstammetjes) en een voetbal in een hooinet, buiten staat ook nog een krat waar ze wel eens me spelen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 16:55

Helemaal niets. Oja, er hangt een liksteen bij Duvel, maar ik vind dat geen speeltje. Hij doet er trouwens ook niks mee.
Hij heeft gewoon een stal vol met stro en dat is het verder wel. Verder heeft hij uitziocht op de binnenbak, waar de hele avond en soms ook een groot deel van de dag les gegeven wordt, dus dan gaatie daar maar naar staan kijken.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 17:22

Hallo,

Bedankt voor alle tips!!

Natuurlijk is het fijn als je paardje bijna de hele dag buiten kan staan.
Maar helaas kunnen wij dat niet!!

Daarom ben ik aan het rondneuzen zodat ik leuke ideen op kan doen.

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:35

Ik heb ook een likkit met een bal eronder voor 2 liklits als de bovenste op is vul ik het stokje op met brood je kan er eventueel ook een appel op hangen als je een appelboortje heft en worstels mandarijnen blijven er ook op hangen. Verder hang ik wel eens takjes op, heeft ie een kleef liksteen soort snoepachtig iets (worden ze erg plakkerig van dus geen aanrader!)