een brutale vraag!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:53

Ligt eraan. Als mijn paard dag en nacht op stal staat ga ik echt niet ff lang poetsen en weer terug zetten, dan word hij gek. Ik moet hem rijden of ff losgooien. Als hij in het land staat dan vind ik het wel belangrijk dat hij gewoon goed gepoetst word, beweging heeft hij dan sowieso al.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 02:38

En wat is verzorging dan?

In mijn ogen is verzorgen in willekeurige volgorde omdat ze eigenlijk allemaal even belangrijk zijn:
Huidverzorging (borstelen/poetsen/roskammen, wassen etc)
Staluitmesten opstrooien.
onderhoud harnachement
beweging
weidegang
sociale contacten
opvoeding
voeding
les/scholing
afwisseling
enz.
met andere woorden, zoals al gezegd, is rijden een onderdeel van de verzorging....

HeleennAnton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:16

Ik vind verzorgen het belangrijkste en ook nog het leukste! Rijden vind ik ook erg leuk maar gewoon een beetje met mijn paard klooien, eindje wandelen, lekker poetsen, uitmesten, zorgen dat je paardje straks lekker in zijn stalletje staat. Heerlijk toch?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:18

Het belangrijkste vind ik het samenzijn met paarden. Wat ik ook met ze doe: het is HEERLIJK. En voor mij een groot voorrecht om met ze om te mogen gaan!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:47

Ik heb eigenlijk niet zoiets van dat vind ik leuker dan dat. Verschilt heel erg. Soms vind ik het heerlijk om bijv na een lange dag werken nog ff flink de stal te doen. Gewoon verstand op 0 en scheppen maar Haha!
Gister ben ik zo ongeveer een 3 kwartier bezig geweest om jamaica's staart uit te pluizen. Daarna gezadelt, maar toen ik erop zat had ik eigenlijk zo iets van, wat doe ik hier? Heb helemaal geen zin om te rijden Haha!
Ik kan ontzettend genieten van mijn meiden die lekker in een groepje in de wei lopen. Gaat Jamaica er weer achter 1 aan, of Jamaica krijgt er 1 achter zich aan, en hon staat maar in een hoekje.... "het zal allemaal wel, ik sta hier best Haha!"

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 17:33

Verzorgen komt bij mij op de eerste plaats dan het rijden.
Je bouwt daarmee ook een band op met je paard/pony, maar onder het verzorgen versta ik ook rijden hoor dat hoort er allemaal bij.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:30

bij mij komt zeker weten het tutten op de eerste plaats. omdat Sharir en Junta daar echt onwijs van kunnen genieten. dan het beweging geven. voor mij is zo'n blik onder bostelen " Ik vind je wel lief hoor" blik.. daar smelt ik van.. maar ook als het echt super gaat met rijden..

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:40

Ik ben niet zo'n persoon die uren een paard kan staan poetsen.Als het paard ligt,er gewoon bij gaan liggen en wat knuffelen doe ik weer wel heel graag.
Mijn dag is niet verpest als ik niet kan rijden,maar ik wil toch nog iets anders hebben gedaan behalve poetsen.Gewoon een paar rondjes in de bak stappen aan een halstertouwtje en op commando stilstaan of een pasje opzij/achterwaarts is al genoeg.Als ik weer wegga wil ik gewoon het gevoel hebben dat ik verder sta dan ik de vorige dag stond,en dat bereik ik niet door enkel te poetsen en weer op stal te zetten.
Natuurlijk maak ik een uitzondering voor een paard wat ziek/kreupel is.Als het beestje zich niet lekker voelt ga ik heus niet vragen om een inspanning.
In de periode dat ik elke dag reed,reed ik 2x in de week serieus.Dan wilde ik dat er echt doorgewerkt werd,en dat ik bereikte wat ik wilde hebben.1 of 2 andere dagen reed ik wel,maar er werd niet echt gewerkt,of iig niet lang.
Van de drie overige dagen was 1 dag rustdag,een andere dag een beetje vrijheidsdressuur en een buitenrit.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:14

Ik heb mijn paard om te rijden. Als ze nou door een bepaalde reden niet meer bereden zou kunnen worden,zou ik haar niet weg doen,daarvoor houd ik teveel van haar. Maar ik zou ook geen paard kopen waar ik niet op zou kunnen rijden. Verzorgen is wel net zo belangrijk,en ik vind het ook net zo leuk. Allebei dus. Lachen

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:38

Ik vind verzorgen veel belangrijker, ik heb sinds afgelopen maandag een paardje waar ik mee mag doen wat ik maar wil en wanneer ikmaar wil.
Ik mocht ook gelijk rijden, de eerste dag heb ik niet eens gereden omdat ik daar geen zin in had, wilde liever bij het paardje lopen en een stukje wandelen, dinsdag heb ik wel een buitenritje gemaakt, woensdag en donderdag en vrijdag kon ik niet, zaterdag heb ik een buitenrit gemaakt en zondag, vandaag dus heb ik even een kwartiertje zonder zadel gereden, vind rijden niet zo belangrijk, maar zou zelf nooit een paard kopen waar ik niet op kan rijden.