edit: onder een exceemdeken gaan manen ook breken.. dat heb ik bij 2 paarden gezien van kennissen.. die hielden ondanks het deken weinig over.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
piezze schreef:wow wat een mooie manen heeft de shet!!! Ik merk ook dat hoe meer er geborsteld en gekamd wordt, hoe minder er overblijft. Mijn poown heeft ook redelijk dunne manen en staart. Dekens zijn funest bij de mijne. Dan schuurt er zo een heel stuk weg.

mocht iemand foto's willen zien zijn ze per pb te krijgen.. (dat doe ik niet hier in het topic, mijn merrie was even een voorbeeld)
Ik heb gewoon een Pagony Manen- en staartborstel en daar kam ik gewoon de manen mee. Ook niet heel voorzichtig gewoon de borstel er door halen en de klitten er uit trekken.
_suus19_ schreef:Zelfde probleem hier inderdaad. Ik durf de manen niet te knippen. Wordt toch lelijk en heel recht. Hoe krijg je dat mooi? Zeker als je het elke maand doet.
Ik heb nog nooit manen geknipt.
En moet je nu wel of niet vlechten? Iedereen zegt wat anders..

ben er echt heel trots op
maar vind je dat niet zonde dan? Want dan heeft je paard mooie lange manen, maar dan zie je ze nooit? 

iedereen zegt wat anders.