Dierenpolitie, paard in de regen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RaymondP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 09:44

Altijd jammer als er binnen zo'n dienst geen eenheid is.
Ik zou ze gewoon lekker laten zeuren totdat ze er iets officieels van maken.

En vooral niet te druk over maken als je zelf het gevoel hebt dat het goed zit.

Femmio_Smile

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:36

Zolang je paard gewoon gezond is, kan hij zeker wel tegen een buitje. Een schuilstalletje met een emmer water is natuurlijk wel fijn voor erbij, maar ik dacht dat dat nog niet verplicht was...

Zolang je paard niet in een moddermoeras loopt is het ook goed.

3 dagen op stal kan wel, zolang ze maar genoeg beweging krijgen. (Rijden, longeren, etc.)

BarbaLala

Re: Dierenpolitie, paard in de regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:38

Na ieder bezoek een rapportage vragen, en desnoods het gesprek opnemen met telefoon...wat een gezever van de dierenpolitie :\

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:46

zolang ze maar niet in een moddermoeras staan...
hier heel veel modder, door het lager liggen dan de sloot. misschien een halve bak waar ze droog kunnen staan. allee gras weides zijn wel droog. hier mogen ze overdag in. als het heel gek word mogen ze s nachts ook op het gras. maar om naar de schuilstal te komen moeten ze door de blub... ( in de stal wel schoon ) blubber is helemaal niet zo slecht voor paarden, houd de hoef mooi vochtig ( ik maak in de zomer met opzet een blubberplas voor de waterbak ) , koelt de beenjes... niks aan het handje hoor

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:36

laat ze eens gaan kijken in de oostvaardersplassen :D , dan kunnen ze kijken hoe het in nederland geregeld is met de natuur :+

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:44

unihorses, je snapt hopelijk wel wat hier bedoeld wordt met niet in een moddermoeras staan?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:48

joyce B schreef:
unihorses, je snapt hopelijk wel wat hier bedoeld wordt met niet in een moddermoeras staan?

nou, ik ben van dat menig ( penny ) bokker de wei niet ok vind.... ( bij ons dan he, maar ze hebben het er super ... op de ergste punten soms toch wel een 20 cm erin )

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:49

Die van ons staan ook 24/7 buiten zonder schuilplek! Halloo, paarden zijn niet van suiker gemaakt ...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 12:40

Ik heb zelf de dierenpolitie gebeld om te informeren. Zolang een schuilstal nog niet verplicht is (zijn ze mee bezig) kunnen ze geen boete uitschrijven. Staleigenaar is opgelucht!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:04

Hmm als een schuilstal verplicht wordt zelfs bij paar uurtjes buiten in de regen mogen ze eerst wel het gemeentebeleid aan gaan pakken... zou dat wel erg betuttelend vinden... we rijden toch ook dagtochten en endurance ritten in de regen? Dat paarden voldoende tijd moeten kunnen opdrogen en droog kunnen staan en liggen is logisch, maar de meeste paarden kunnen echt wel wat regen hebben...

Joosie200

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:52

Lottie84 schreef:
(zijn ze mee bezig)

Het moet toch niet gekker worden.. dan kunnen ze straks als ze ermee klaar zijn dus de beheerder van de Oostvaardersplassen beboeten want geen schuilstal aanwezig :')

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:56

Vind het belachelijk. Ik denk dat een staleigenaar ook zelf slim genoeg is om de paarden niet buiten te zetten als het een moeras is, want dan is zijn land snel genoeg kapot.
Mijn paard heeft een inloop stal, en als het land te nat wordt houd ik hem binnen, maar nu staat hij ook gewoon in de regen terwijl hij weet dat hij naar binnen kan.

Heidi95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:00

Paarden kunnen echt wel tegen een buitje, die van ons staan de hele dag buiten, en snachts lekker op stal. Dus een beetje overdreven vind ik het wel !

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:24

Joosie200 schreef:
Lottie84 schreef:
(zijn ze mee bezig)

Het moet toch niet gekker worden.. dan kunnen ze straks als ze ermee klaar zijn dus de beheerder van de Oostvaardersplassen beboeten want geen schuilstal aanwezig :')

Je haalt nu 2 dingen dwars door elkaar.

Aan de ene kant (niet over TS), zijn er paarden die 24/7 buiten staan, in een onbeschutte weide. Geen schuilstal, geen bomen oid. Dat gaat verboden worden. Vind ik helemaal prima, want dat kan ook gewoon niet. Een paard moet beschutting hebben.

Aan de andere kant heb je de wilde paarden, maar ook de paarden van TS en mijn paard. De wilde paarden hebben geen afgebakende weide, maar een natuurgebied met water, gras en BOMEN. Als het gaat regenen, kunnen ze beschutting opzoeken. Een paard in een onbeschutte weide (die dus niet verweg kan oid), kan geen beschutting zoeken. In 't geval van TS (en mij) zijn er bomen (en struiken) die een natuurlijke beschutting vormen. Paarden kunnen dus gewoon schuilen.

Laatste keer dat ik keek, ging het over geen enkele schuilmogelijkheid, dat willen ze afstraffen. Natuurlijke of zelfgemaakte schuilmogelijkheid, als dat er is, is het helemaal prima.