Wintec dressuurzadel ; ervaringen/advies ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:31

ik rijd nou bijna 5 jaar op m'n wintec en hij ziet er nog prima uit. geen beschadigingen ofzo.
ik weet alleen niet welk type wintec het is, heb hem nog nooit in de winkel zien liggen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:33

Syntetisch als bij de oude Wintecs (Sport , 100 enzo) , of weer anders ?

Die oude Wintecs met dat "stof" overtrokken , die vond ik echt ZO fijn !!
Dat was nou echt een supercomfortabel en lichtgewicht zadel.

De nieuwe Wintec 500 bvb vind ik wel heel erg mooi ,
kunststof is ook echt kunstleer OK dan! en die verwisselbare kamerbeugel is ook erg leuk natuurlijk.

Maar het is nu meer echt zo'n ZADEL .... groot en vrij zwaar.

Ik heb hele erge nostalgische gevoelens naar die oude stoffen Wintecjes.

Vooral de huidige VZ-zadels daarin zit ik echt voor geen meter ,
terwijl die oude heerlijk zaten !

De Wintec 500 dressuur heb ik een tijd gehad ,
vond ik een erg mooi en fijn zadel.

Totdat ik boomloos ging toen zat ik er ineens voor geen meter meer in en heb ik hem uieindelijk maar doorverkocht...eeuwig zonde.

Maarja ik zat er toch niet meer lekker in , ben verpest nu Lachen .

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:45

Afbeelding

heb ff gezocht en hij lijkt nog het meest op deze, maar is toch niet dezelfde.
hij is iig van suede. en de zweetbladen (zo heten die dingen toch Verward ) kun je niet optillen. je moet hem dus zeg maar onder het zadel aansingelen net als bij een dressuurzadel.

alleen het deel wat niet van suede is lijkt op deze foto anders dan bij mijn zadel. bij mijn zadel voelt dat een beetje rubberachtig aan.

beetje vaag uitgelegd geloof ik Scheve mond Haha!

ik zal wel es kijken of ik een foto op m'n computer heb staan.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:58

Ik lijk wel de enige te zijn die haar Wintec meteen na een week weer verkocht heeft. Ik kon er absoluut niet op rijden.
Ik had het gevoel dat ik een meter boven mijn paard zat en tijdens een buitenrit van anderhalf uur had ik brandende billen.

Nee, doe mij maar gewoon een leren (merk) zadel, dat zit wel zo fijn OK dan!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 15:01

Kitty schreef:
Ik lijk wel de enige te zijn die haar Wintec meteen na een week weer verkocht heeft. Ik kon er absoluut niet op rijden.
Ik had het gevoel dat ik een meter boven mijn paard zat en tijdens een buitenrit van anderhalf uur had ik brandende billen.

Nee, doe mij maar gewoon een leren (merk) zadel, dat zit wel zo fijn OK dan!

iemand die ik ken vind mijn zadel ook voor geen meter zitten. ze vond het een plakzadel Scheve mond Haha!
ik vind het een heel fijn zadeltje. maar in de bak rijd ik voortaan meestal op de stubben, maar dat is omdat ik liever met dressuurzadel rijd.

shantihdior

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:10

wisten jullie trouwenr dat isabelle w er mee op de olympische spelen er zelf ook mee rijdt dus zo slecht zijn ze dan toch niet ik heb er zelf al 15 jaar ervaring mee en nog steeds tevreden (alleen laat ik er altijd gelijk leren stoten aanzetten)

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:24

toevallig ga ik van de week ook een dressuurzadel voor mijn paardje kopen en dat word ook een wintec.

ik zie hier allemaal positieve ervaringen behalve de singelstoten, heb je ook een wintec met leren stoten of niet????

wij laten Hypo komen met zo'n zadelbusje en dan allemaal eerst passen heeft iemand daar ook ervaring mee of niet??