is deze prijs redelijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: is deze prijs redelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:14

@KimD
Maar wat kost een baal hooi/stro bij jullie in de buurt dan?
Als je uitgaat van 3 euro, dan betaal je aan hooi al 3x30= 90E per maand.
+ stro 3x16= 48E dat is bij elkaar 140 per maand.
Daar hoef jij dus maar 100E voor te betalen?

DaphneIsBlij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:26

Ik vind het wel raar want dan betaal je 150 euro extra

das wel een beetje veel voor een pony van 1,30 ik zou dan gewoon zeggen 350 euro

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 20:34

bedankt voor alle reactie.

het is niet dat we het niet kunnen/willen betalen. maar dat leek ons wel redelijk pap betaald dan 225 en ik 125 euro per maand. dat zou wel een mooie prijs zijn.

maar we gaan eerst even kijken hoe het loopt. en misschien zakt hij vanzelf wel met de prijs.

ik heb 3 jaar lang paarden verzorgt en die stonden ook in een land met stal en ik deed altijd alles de eigenaar kwam nooit. nu heb ik sinds een jaar een eigen en vind het veel leuker om alles zelf te doen kwa voeren enzo. en ook al dat gezeur er om heen je moet dit doen dat doen. en de pony's afkraken. we hebben het alle 3 niet meer naar onze zin op stal. dus vandaar dat we toch weer voor een stukje land kiezen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:11

Hooi betaal je hier een baal van 20KG gebonden €6,- en als je gewikkeld hooi gaat pakken van 200 à 300 KG betaal je rond de €30,-/€35,- rechtstreeks van het land. Stro is hier gemiddeld €2,50 voor ook 20 à 25 KG.

Maar nogmaals, als je het op 1ha een beetje goed aanpakt heb je altijd netjes gras staan waar je een ruime tijd mee vooruit kunt.

Overigens betaal ik voor 1/2 ha maar €200,- voor 6 maanden... als op de 1ha niks meer staat gaan ze naar de 1/2 ha op en dan kom ik alsnog rond met alleen maar gras.

Toevallig dat ik nu met dit afschuwelijke weer hooi bijvoer.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:45

meestal is dat niet zo dat je weer een nieuw stuk krijgt als jouw stuk kaal is. tenzij je inderdaad per paard betaalt in plaats voor een bepaald perceel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:47

Dat zeg ik toch ook niet of heb je het niet tegen mij?

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 23:03

klopt maar dat is ons angeboden en dat zzit dan bij de prijs in. maar dat is opzich niet nodig. als we het allemaal netjes onderhouden en stukjes laten groeien.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 00:33

In maanden dat het gras niet meer zo snel groeit moet er echt bijgevoerd worden met 1ha. Dat hebben de paarden zo kaal, zeker als het al redelijk kaal de zomer uit is gekomen. Met 4 paarden en 3ha had ik tot december/januari gras en dan vanaf ergens maart begint het weer te groeien maar had ik ze alleen overdag op het land en vanaf half april/mei dag en nacht en had ik genoeg aan ongeveer 1,5 ha tot augustus en kon ik van het andere deel 2x hooien.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 01:43

Ik 'huur'/gebruik een weide op 2 min. loopafstand van huis, voor €350,= per jaar.
Incl. schuilstal (die dicht kan) en kleine paddock, is het totale oppervlakte van het perceel zo'n 2400 m2.
Daar heb ik 2 shetten en een Welsh A op staan. Eigenlijk heeft de weide-eigenaar er 't liefst max. 4 pony's op. Kan ook niet anders, want qua ruimte kom je dan al gauw te kort, en qua gras helemaal.

Dit is trouwens echt kale huur. Hooi, stro, alles is voor m'n eigen inkoop en alles doe ik zelf. Mest afvoeren e.d. is ook allemaal voor eigen rekening, al gebruikt de eigenaar vaak wel wat voor z'n grote moestuin, die aan het einde van de wei is gelegen (en die zit niet in berekend bij die 2400 m2). buitenomheining van de wei stond er, maar er is officieel op dit perceel geen netstroom of water aanwezig. Dat gebruik ik voor een kleine vergoeding van het perceel naast mij.
Dit perceel was namelijk ooit 1 groot perceel samen met de aangrenzende weide. Dat is toen gekocht door 2 zwagers, die hebben het kadastraal door 2en laten delen, omheining gezet, en precies op 't midden een schuilstal met zoldertje. Stal ook door 2en, is helemaal afgeschermd.

maargoed, ik weet wel dat dit echt een goedkope prijs is.

Anoniem_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:27

Ik vind dat het heel erg verschilt per deel van het land waar je woont,
in de randstad is de stalling echt heel erg duur vergeleken met bijvoorbeeld drenthe.

Deze prijs is van waaruit ik woon heel reeël,
terwijl het voor andere dus weer veelteduur is.

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:41

Ik vind het vrij veel maar zoals Anoniem zegt hangt het af van waar je woont.
Ik betaal nu 85 euro per paard per maand voor een weide die ik mag indelen zoals ik zelf wil, ( weet niet hoe groot de weide is maar mijn 2 paarden kunnen een hele zomer leven op enkel gras) winter en zomer buiten met grote schuilstal, hooi en krachtvoer inbegrepen + gebruik van de buitenpiste (buitenbank noemen ze het in nederland denk ik :p) en de longeerbak.

Wil ik extra bijvoeren of meer hooi betaal ik dat elke maand extra.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:01

Das toch een mooie prijs voor 3 pony's?Je hebt geen gedoe met hooi en stro halen,mest word afgevoerd,je hebt een giga wei met stal en dus het hele rijk voor jou alleen! :wow:
Mijn god menigeen zou vechten om zo'n plekje zeg. ~~}>
Gaat je vader dan lopen zeuren om die 3 tientjes meer? |o
Waarom dan denken over een 3e pony als die 3 tientjes extra al teveel zijn? :?

Prijs is hartstikke goed,niks mis mee. +:)+

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 20:41

we hebben met de eigenaar van het land gebeld. nu vraag hij voor een shetlander die op een klein stukje gras staat en 2 pakjes hooi in de maand gebruikt en het water 100 euro per maand, in de stal hoeft niet meer stro.

dit leek ons wel erg duur als je voor een gewoone rijpony 125 betaal terwijl die 1 baal hooi per 2 dagen krijgt en stro en veel meer gras eet.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:34

Nou, dan zet je er toch geen shet neer maar een rijpony.

Ik vind het een beetje moeilijk doen allemaal. Die man mag zoveel vragen als ie wil en jullie zijn vrij om daarmee akkoord te gaan of niet. Veel ingewikkelder is het niet.
Jullie moeten voor jezelf bepalen hoe graag jullie deze plek willen en hoeveel jullie ervoor over hebben. Komt dat niet overeen, dan zoek je verder of pas je je wensen/eisen aan.

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 21:35

ik vraag gewoon als dit niet een beetje raar is. aangezien de shet veel minder krijgt kwa eten als een pony.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:42

KimD schreef:
Hooi betaal je hier een baal van 20KG gebonden €6,- en als je gewikkeld hooi gaat pakken van 200 à 300 KG betaal je rond de €30,-/€35,- rechtstreeks van het land. Stro is hier gemiddeld €2,50 voor ook 20 à 25 KG.

Maar nogmaals, als je het op 1ha een beetje goed aanpakt heb je altijd netjes gras staan waar je een ruime tijd mee vooruit kunt.

Overigens betaal ik voor 1/2 ha maar €200,- voor 6 maanden... als op de 1ha niks meer staat gaan ze naar de 1/2 ha op en dan kom ik alsnog rond met alleen maar gras.

Toevallig dat ik nu met dit afschuwelijke weer hooi bijvoer.

echt :oo
mijn vader maakt echt hel mooi hooi , en die verkoopt dat voor 3 euro per baal ( in de buurt van gulpen )

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:44

Het lijkt me een fijn en goed iets. Ik zou met 1 HA gaan voor twee pony's en niet voor drie en ik zou ja zeggen op dit aanbod. Boer heeft niet zoveel winst hoor.
Wij hebben twee paardjes rond het huis met inloop stal en voordeel daarvan is dat je niet met stro aan de gang hoeft. Stallen zijn altijd open en paarden kakken op een vaste plek buiten de stal. Overdag zijn ze op het gras en 's avonds gaan ze naar de paddock met de stallen. Wellicht voor jullie ook een idee.

DJumpingboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:00

ik zou zeggen iets van 350/400 euro

Hazouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:54

ik zou ook rond de 350/400 zeggen

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:59

3 pony's op 1 hectare gaat misschien niet voldoende gras geven, wat betekent dat je meer hooi gaat voeren. Zo kom je op 400 euro uit. Ik vind het een mooie prijs. Je kunt helaas niet voor een dubbeltje op eerste rang zitten.

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 22:19

okee nouja 2 pony's en een shet lukt zat en we kunnen over naar een ander land als het hier op is.

Kinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:58

150-200 is een redelijke prijs, zeker als je zelf nog elke dag moet komen voederen en wekelijks de stallen doen...