als je je paard kwijtraakt, neem je dan een ander?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

neem je een ander paard als je paard wegvalt?

ja maar dat kan wel even duren...
37 (45%)
ja ik kan niet zonder een paard leven.
32 (39%)
nee ik heb het allemaal wel gezien...
4 (4%)
weet ik eigenlijk niet...
9 (10%)

Totaal aantal stemmen: 82

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:28

ik weet t eigenlijk niet

als Quentin net als Destiny chronisch kreupel wordt, wil ik geen ander eigen paard meer denk ik, heb t dan wel weer gezien

maar als Q ineens dood neervalt, zal ik er echt kapot van zijn, maar wil dan denk ik toch wel weer een ander paard
of misschien dat ik dan de eerste tijd met mn moeders paard ga rijden, en dan na een langere tijd pas een ander koop.

ik weet het dus nog niet, ligt ook helemaal aan de manier waarop ik hem kwijtraak.maar helemaal gee paarden lijkt me ook niets, maar heb er hier nu 3 staan, 1 van mn moeder, 1 van mezelf voor de spot en 1 van mezelf die niet meer bereden kan worden, maar die ik niet weg wil doen
dus voor ik helemaal zondr paarden zit duurt nog wel even Lachen

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:37

Ja, ik zou zo snel mogelijk voor een nieuw paard "zorgen". Maar vooral omdat ik wat wil bereiken in de sport is dit noodzakelijk. Dit neemt niet weg dat ik het niet erg zou vinden.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:39

Ja, ik denk het wel. Maar ik ga er niet vanuit dat ik hem verkoop, maar als hij overlijd.
Ik heb vaak meegemaakt dat verzorgponys waar ik aan gehecht was doodgingen of verkocht werden, daar ben ik wel iets harder door geworden, neemt niet weg dat ik enorm verdrietig zal zijn.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:41

Ik kan niet zonder paard Haha!
Dus ik zou er ook graag weer een willen hebben.
Misschien niet meteen erna, maar zeker ooit Lachen

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 14:20

Als Isolda dood zou gaan dan heb ik altijd nog paarden over om mee te rijden/ te verzorgen. Ik zou dus niet direct naar een nieuw paard op zoek gaan.
Ik geloof ook niet dat ik dan vervanging voor Isolda zou kunnen vinden, heel simpel omdat ze niet vervangen kan worden. Daarom ben ik ook heel blij dat ik Udinde heb. Zo heb ik altijd nog iets van haar, mocht ze weg moeten.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 15:35

Ja, ik zou wel weer een ander paard willen hebben, ik weet niet hoe snel na de dood van mijn huidige paard, dat hangt helemaal van de omstandigheden af, waarschijnlijk zou ik gewoon wachten totdat ik een paard tegenkom waarmee de 'klik" er weer is, absoluut geen vervanger van mijn huidige paard, die is uniek.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:46

Nadat mijn vorige paardje is overleden had ik eerst zoiets van ik hoef geen paard meer. Maar ik begon het rijden toch wel te missen. Dus toen heb ik toch maar weer een nieuw paard aangeschaft. En daar kan ik nu weer heerlijk mee buitenrijden. Het betekend natuurlijk niet dat ik mijn vorige paardje ben vergeten, nee, die blijft altijd een speciaal plekje in mijn hart houden.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:48

ja absoluut ik rijd al zo lang paard dus ik kan niet zonder paarden!
ik zal ook zeker wel heel snel een nieuw paard nemen omdat
ik mijn ei toch kwijt moet !

en het zal geen vervanger worden van Mango maar iets weer totaal anders, ik zal Mango ook zeker niet vergeten maar ik zou dit dus ook doen als 1 van mijn katten dood gaat !!
er is altijd een periode van rouw maar daarna koop ik er wel weer een hoor, ik moet er alleen nu nog niet aan denken om mijn schatje kwijt te raken!!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:48

tja,ben ik dan zo'n uitzondering? Bloos!

bij mij komt er het liefst meteen een ander in *LOL* stal te staan,natuurlijk moet je wel een geschikt paard kunnen vinden,maar de zoektocht begon bij mij nadat ik mijn eerste pony verkocht aan een ander.
die ander was een superhaflinger waar ik 4 jaar lang van heb mogen genieten,op een dag kreeg hij een hartaanval waar hij aan overleed.de dag erna zocht ik alweer op internet.
met toeval 3 weken erna stond mijn nieuwe haflinger al in stal.

het betekent niet dat ik geen verdriet heb,maar wil mijn gedachten/energie aan een nieuwe pony besteden.(het is mijn manier van verwerken)

toen ik dacht dat de tweede haflinger ook een hartafwijking had,ben ik meteen op zoek naar een ander gegaan.die derde haflinger stond na twee weken op stal toen bleek dat de tweede haflinger toch gezond was verklaard! TOEN HAD IK ER TWEE OK dan! .

en nu na 5 jaar is die eerste pony (die verkocht was)nu ook weer van mij!

dat is ook leuk? Clown

maar als ik nu nog fotos van de eerste haflinger zie,springen de tranen weer uit mijn ogen!!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:13

Ik heb er twee, 1 van 16 (met ernstige arthrose) en 1 van 21 (geestelijk en lichamelijk 3). Omdat ze helaas niet het eeuwige leven hebben heb ik geprobeerd een veulen te fokken, wat mislukt is. Maar mijn besluit staat vast, er moet een veulen erbij komen. Als er nu eentje wegvalt, dan zou ik op zoek gaan naar "vervanging" (alleen al omdat ik een paard alleen houden niets vind)....en geen enkel ander paard kan mijn paarden vervangen. Ik weet dat dat niet eerlijk zou zijn....maar ik ken mezelf Haha! geen enkel ander paard zou goed genoeg zijn. Dus ga ik volgend jaar op veulen-jacht.

Toen onze ouwe trouwen boevier "Minder" dood ging op 14 jarige leeftijd, ging 1 van onze katten, die er tijdens het inslapen thuis ook bij was, en die met Minder opgegroeid was, zijn eigen haren uittrekken, geen medische oorzaak te vinden. Hij miste zijn vriend. We hebben toen als wanhoopspoging een andere puppy genomen (en dat hielp), Mayor, familie van Minder (neef), die 2 zijn zo verschillend, maar uiterlijk natuurlijk niet. Ik heb hoewel ik hem getrained heb en ik het meeste met hem doe, nooit een goede band met Mayor op kunnen bouwen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:15

Ik heb eigelijk geen idee, ik heb het (gelukkig) nog nooit meegemaakt, dus ik weet niet wat ik in die situatie zou doen..

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:42

Als Flair doodgaat wil ik wel een ander paard. Ik zie haar als individu dus een ander paard zal niet als vervanging voor Flair komen, maar als ander maatje voor mij.

Geen paard is hetzelfde dus vervangen is onmogelijk.
Ik zou niet weten waarom ik mezelf de afleiding van het verzorgen en berijden van een ander paard niet zou gunnen wanneer ik het met Flair niet meer kan.

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:17

Ik heb geen eigen paard, maar zelf zie ik mij niet stoppen. Maar misschien zeg ik dat nu, en verander ik later van mening.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:23

Mijn eerste pony zouden we eerst verkopen maar met de keuring bleek hij helemaal scheef te zijn enzo, en kon beter ingeslapen worden omdat ze altijd pijn had Verdrietig (terwijl een jaar daarvoor de andere DA nog niks had gevonden, terwijl het er al 5 jaar zat.. vaag)
Maar daarna heb ik wel een nieuwe pony gekregen (Jamy) Ik wou gewoon nog zo graag rijden en zo... en tuurlijk vond en vind ik het nog steeds poedersuiker van toen, dat ze er niet meer is... maar om nou nooit mee een eigen paardje te nemen dan... (maar nou moet ik wel zeggen, de band tussen die pony en mij was niet super ofzo ik was nogal bang voor haar omdat ze zo raar deed omdat ze altijd pijn had enzo.. )

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:51

Ik weet het niet. Ik heb al meerdere keren veel verdriet gehad om het verlies(op welke manier dan ook) van een paard. Ik heb ook een paar keer gezegt dat ik het helemaal gehad heb en niet meer een nieuw(verzorg) paard wou. Maar eens verslingerd aan paarden kom je daar niet meer van af. Zonder zou ik tegen de muren op vliegen.