Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eclair98 schreef:Ik heb het niet helemaal door gelezen, maar misschien kan je mixen? Een laagje zaagsel en daar boven op weer een laagje stro?
wortelsussie schreef:Je weet van je gevaren van een potstal? Denk aan rotstraal. Mijn evaring mey zaagsel en vies paard is dat zaagsel dubbel zo snel vies word dan stro. Zaagsel neemt op en stro maar heel weinig. Als ik jou was en de mogelijk heid hebt Zet je paard op stro en mest elke dag zorgvuldig uit. Alleen de drollen en vieze stro en dan het stro wat je over hebt op de plek leggen waar je t weg hebt gehaalt en nieuw stro bij doen. Werkt bij mij erg goed, meestal gaan ze dan op het vieze stro pissan ipv schonen stro.
Heb je merrie of ruin?
LiekeW schreef:Ik ben zelf helemaal geen fan van stro.. als er iets niet leuk is voor een mensenrug is het stro. Ik vind het oppot systeem van vlas het beste. Wij hebben zelf vlas in de stal, ongeveer 2 pakken per week erin, en iedere dag de drollen eruit halen, en gemiddeld 1x in de maand alle urine eruit (ong 6/8 kruiwagens).
Ik heb overigens geen ervaring met zaagsel, aangezien wij iets moesten hebben wat 'snel' verteerd waardoor het in de groente tuin kan. Dus stro of vlas.