Hoeveel betalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 22:57

Silence schreef:
Dat vind ik ook prima.
Maar mijn vraag waar ze dan zijn tussen 1 oktober en 1 april staat wel open.

die keus is aan de eigenaar, overal maar niet op de wei.

Silence

Re: Hoeveel betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:07

En dat is voor mij wel een dikke no-go.
Ik gruwel echt van stallen waar de paarden in de winter letterlijk opgesloten worden.
Daar zou ik nog geen cent voor betalen, laat staan de bedragen die hier genoemd worden.

Klinkt misschien hard, sorry daarvoor maar ik vind dat echt paard onwaardig.

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 23:09

Silence schreef:
Ik gruwel echt van stallen waar de paarden in de winter letterlijk opgesloten worden.
Daar zou ik nog geen cent voor betalen, laat staan de bedragen die hier genoemd worden.

Dat is dus omzin. Er zijn.paddocks waar paarden in kunnen

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:14

Silence schreef:

De mijne gaan in de winter en andere natte periodes ook niet in de wei, je houd echt geen land over maar een modderpoel. Ze gaan wel van 10.00 uur tot donker in de paddock

Abeltje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:51

Ik sta ook in zeeland.
Hij gaat vanaf uurtje of 10 naar buiten tot 6 ongeveer. In de winter gaan ze overdag in de paddock.
Stro, hooi en biks/musli is inbegrepen
Stallen zijn 3.50 bij 3.00 ong. en betaal voor mn pony 100 in de maand.
Mn stalgenoten met de grote paarden 135
We hebben wel wisseldiensten met buiten/ binnen zetten das goed te doen met 4 mensen

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 07:29

Ja maar nrrm aan dat dat geen pension stal of manege is

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 07:36

Ik heb het grootste probleem met 3x per week uitmesten,dit vind ik een "no go".Elke dag een schone stal vind ik een vereiste als ze daar verplicht in moeten staan.

rejov

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 07:52

Bij ons staan de paarden in stallen van 3 x 3,5m gaan zomers 24/7 op de wei al zijn er pensionklanten die liever willen dat hun paard s´nachts op stal komt (geen probleem). De winterperiode staan ze hier gemiddeld 8 uur per dag op de wei en worden bijgevoerd met hooi uit de slowfeeders. Alleen bij extreem slecht weer staan ze op stal. Wij brengen/halen de paarden naar/van de wei. Indien dekens verwisseld moeten worden doen wij dit ook. De stallen worden alle dagen uitgemest en de paarden staan hier op vlas. Ook word er 5x per dag gevoerd zowel ruw als krachtvoer. Wij beschikken over een goed te rijden buitenbak van 20 x 40m (we hebben geen binnenbak) tevens zijn er paddocks en een longeercirkel aanwezig. Onze stal is niet gevestigd in Zeeland maar net over de grens van Drenthe en hier vragen wij voor paarden €200,- per maand en pony´s €185,- p.m

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 08:20

rejov, dat is netjes! mogen de Zeeuwen een voorbeeld aan nemen. die zijn weer eens iets te zuinig, behalve dan met de hoogte van het pensiongeld :P

rejov

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:29

Bedankt Amalarab! Denk dat het niet alleen de Zeeuwen zijn wij hebben nl ook 2 paarden op pension staan die bij Amsterdam uit de buurt komen deze paarden komen daar s´winters al helemaal niet op de wei die krijgen de beweging die de eigenaren de paarden geven en zomers maar heel minimaal uurtje of 2 vind dit zelf gewoon niet kunnen voor de paarden!!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:44

Ik zit ook een beetje in over het maar 3x mesten. Drie keer mesten, kan ik op zich wel overheen komen mits er wel gewoon (goed) opgestrooid wordt de andere dagen.

Max 8 uur vind ik ook wel jammer. Ik zou het heerlijk vinden dat mijn paardje lekker een mooie zomeravond buiten kan blijven staan. Dan vind ik het jammer dat ze op stal moeten. Hoeveel weiland hebben jullie?

En hoe groot zijn de paddocks?

Overigens vind ik 50 cent per kilo belachelijk. Je betaald toch al stalgeld? Ik vind dat dat er in moet zitten. En het tikt toch best aan. Stel je paard krijgt 2 kilo op een dag, dan tel je zo 60 euro bij het stalgeld op per maand....

[edit] ook niet geheel onbelangrijk: hoeveel paarden staan er? Is er wel de mogelijkheid om je paard in de winter buiten te krijgen? En zijn de banen altijd beschikbaar?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:47

TS, als de eigenaar het wil, kan het paard dan niet 24/7 op de paddock en dan overdag 8u op het gras?

Wij zetten ze hier ook 'maar' 5 a 6 uurtjes op het gras omdat wij niet zo veel gras hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:04

Voor iedere stalling is er wel een liefhebber te vinden natuurlijk, maar als ik je aanbod zo lees dan is mijn reactie daarop:

Positief: goede bak en longeercirkel
Negatief: kleine stallen, weinig weidegang, duur voer?
Onduidelijk: paddocks? Uitmesten?

Een iets betere situatie-schets zou wel fijn zijn :)

Worden de stallen helemaal niet uitgemest op die overige 4 dagen in de week, blijft alle stront en pies dan liggen :=

De weidegang, hoe groot is die weide en hoeveel paarden moeten die weide delen?
Wordt de weide goed mest-vrij gehouden?
Gaan de paarden allemaal samen op de weide, of wordt deze nog in kleinere stukken opgedeeld?
Is er ook een goede drinkwatervoorziening op de weide?
En schuilmogelijkheden voor als het regent / hagelt / de zon heel sterk schijnt?
En als de weide kaal wordt gegeten, wordt er dan buiten hooi bijgevoerd wellicht?

De paddocks, daarbij dezelfde vragen.

Er zijn stallen met paddocks zo groot als een rijbaan, waar meerdere paarden op gaan en hooi en water is, en ook schuilmogelijkheden zijn. Ze kunnen zich daar dus prima de hele dag vermaken +:)+

Maar er zijn ook stallen die een paar kleine postzegels hebben waar paarden op te luchten worden gezet.
Nog kleiner dan een longeercirkel, ze kunnen daar dan niet fatsoenlijk even gek doen, hebben geen water of hooi, geen schuilmogelijkheden, staan allemaal alleen op hun eigen postzegel....en daar vervelen ze zich dood natuurlijk :(:)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:10

x_Elise schreef:
Wat is er in hemelsnaam mis met 8 uur weidegang?

Ten eerste de duur: als mijn paard maar 8 uur per etmaal naar buiten mag wordt hij gek.
Ten tweede de weidegang. Gras is niet zo goed voor paarden. Helemaal het Nederlandse gras niet.

Ik zou ook echt niet bij zo'n stal willen staan :n

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:33

Nou, ik zou er best Willen staan :j

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:38

xGwennn_94 schreef:
Silence schreef:

Dat is dus omzin. Er zijn.paddocks waar paarden in kunnen

Moet de eigenaar het paard dan zelf in de paddock zetten of word dit op stal gewoon gedaan in plaats van het op de wei zetten in die periode op de paddock. Als dat het geval is lijkt me dat een goede regeling. Als je als eigenaar zelf je paard op de paddock moet zetten word dit weer lastiger voor mensen die hun paard hele dag buiten willen hebben dan zijn ze of wel verplicht 2x per dag te gaan of hopen dat andere pensionklanten dat ook willen en het onderling geregeld kan worden wie ze dan in de paddock zet en er 's avonds weer uit haalt.
En ook niet onbelangrijk mag er hooi/voordroog gevoerd worden in de paddock?

Abeltje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:15

xGwennn_94 schreef:
Ja maar nrrm aan dat dat geen pension stal of manege is

Het is een kleine pension stal met 5 paarden in totaal.
En het ziet er heus niet spik en span uit, maar het is goed geregeld ;)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:20

Ik vind 8 u per dag buiten beter dan gemiddeld. En de boxen zijn op veel stallen niet groter. Ik zou zeggen 250 € all- in ( met eten en ruwvoer)

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 18:12

sevke schreef:
Ik vind 8 u per dag buiten beter dan gemiddeld. En de boxen zijn op veel stallen niet groter. Ik zou zeggen 250 € all- in ( met eten en ruwvoer)

Bedankt voor je realisme!

Laviina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:22

Ik sta op een zelfde soort stal. Mijn paard gaat wel iets langer naar buiten per dag ongeveer 10 uur. Wordt iedere dag gemest. Goede bak en longeerbak beiden met goede verlichting. Boxen ook 3 x3. In de winter gaan ze bij mooi een droog weer een hele dag naar buiten (wei) bij slecht weer in de paddock. Ik vind het persoonlijk heel fijn dat ze 's nachts gewoon binnen staan. Hij krijgt 1 kilo standaard brok. Ik betaal 225 euro, daarnaast betaal ik wel mijn eigen sport brok. Zit ook in de omgeving Zeeland. Ben blij dat ik dit gevonden heb, prima plekje.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:58

Koper schreef:
x_Elise schreef:
Wat is er in hemelsnaam mis met 8 uur weidegang?

Ten eerste de duur: als mijn paard maar 8 uur per etmaal naar buiten mag wordt hij gek.
Ten tweede de weidegang. Gras is niet zo goed voor paarden. Helemaal het Nederlandse gras niet.

Ik zou ook echt niet bij zo'n stal willen staan :n

Wat wil je nou? Hij moet dus langer dan 8 uur buiten (in de winter dus in donker) maar hij mag geen gras Dus jou paard mag in een zandbakje uren staan luchten