Wanneer hooien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Re: Wanneer hooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:43

Bij mij is het afgelopen vrijdag middag gemasid. was wisselend qua lengte maar wilde niet wachten of er nog een goede periode kwam voor het om zou waaien. Om de dag feschud zodat ze het niet kapot zouden schudden en morgen komt het in de balen. ik ben benieuwd joeveel balen het worden. Verwacht niet zo veel. Hebben echt nog een tweede snee nodig om rond te komen komend jaar met vijf vreetzakken ;)

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:51

bij ons is er een maandag gemaaid en een zaterdag worden het pakken hooi

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:51

Ik wou dat het hier ook al hoog genoeg was om te maaien:(

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 00:52

Jup, ik had toch gelijk, hier is nu voor de tweede keer gehooid vandaag, volgensmij zelfs voor de 3 keer, maar weet niet wat met die snede gedaan was, was namelijk in de winter.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 00:59

Is dat niet voor het stalvoeren dan xSlvna, in de winter hooi zou wel erg knap zijn :P

Wij hebben afgelopen vrijdag gemaaid en vanmiddag is het geperst, de schapen liepen in dit stuk, maar de opbrengst valt niet tegen. 9 balen van 200 kilo van 1,4 hectare, prima :))

We hebben nu genoeg voor onszelf dus een eventuele volgende snede kan voor de verkoop.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 01:01

Daarom ook 'Weet niet waar dat voor was'. Werd in ieder geval met veel grote traktoren tot laat in de avond (althans, het was donker en winter) gewerkt en geperst, van die vierkante ingepakte blokken waren het...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 01:16

De eerste 68 pakjes zijn binnen.
Vrijdag nog 150 te gaan!!!

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 01:29

Ik heb het ook sinds zaterdag af liggen en hoop hoop hoop dat het morgen geperst kan worden.
Ik kom morgen uit de nachtdienst en heb dan verder niks behalve even slapen.
Vrijdagavond moet ik sportles geven en zaterdag moet ik weer werken en heb ik een verjaardag...

Ik heb veel hooi liggen gelukkig. Ik heb nu al 2 jaar een groot pak hooi moeten bijkopen aan het einde van de winter omdat ik zelf niet genoeg had.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 07:36

Mijn hooi was zo goed gedroogd door de wind en zon van de laatste dagen dat het eigenlijk vandaag al kon geperst worden maar de loonwerker heeft vandaag geen plaats meer. Tja iedereen in de omgeving is deze week aan het hooien geslagen. Ik duim dat hij vrijdag een gaatje heeft voor ons.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 07:41

petraaken zal wel fijn zijn als klaar voor het weekend!
Gisteren zijn de loon werkers bezig geweest en vandaag nog even en is het voor ons op stal klaar.
Vanavond worden de hooi balen gebracht en kunnen we hard aan het werk op stal.
600-700 balen wel goed voor de vetjes vooral met dit weer :D
Maar zie er wel tegenop vind het altijd best zwaar we zijn met allemaal meiden helaas geen mannen.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 07:48

Bij ons op is het gras er al afgehaald, gedroogd en verpakt in grote balen. Het is het kuil voor volgend jaar :) De paarden zijn vanaf nu op het land vandaag, wat op zich wel laat is voor dit tijd van het jaar. Ze zijn namelijk een maand te laat door het rare weer van afgelopen tijd.. -O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:39

Linni050 oeh dat is zeker zwaar vooral omdat het niet dagelijks voorkomt. Niemand op stal die een grote sterke broer, zoon of man heeft die wat kan helpen?

Bralindy alles is zeker een maand à anderhalve maand later. Normaal zaaiden veel boeren hun vroeg mais al vanaf half april nu was dat zeker begin mei of halfweg mei. De late mais kwam na de eerste snede hooi. Die echter nu maar pas af is bij het gros van de boeren. Dus deze week vliegt de laatste mais in de grond.

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 08:58

Is idd zwaar zo'n aantal pakjes hooi van de kar naar de schuur/zolder te verplaatsen. Na een x aantal pakjes worden je armen zwaar en na nog een x aantal pakjes worden de pakjes zwaarder en om ze dan in de hoogte te stapelen is echt een ellende. Wij hebben sinds drie jaar silo balen, makkelijk ivm opslag alleen de balen van het land naar stal rijden is een ellende. Met de trekker heen 1 baal mee terug en weer opnieuw en dat achter elkaar maar het resultaat wat bij stal staat is wel super. *\o/*

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:39

xSlvna schreef:
Jup, ik had toch gelijk, hier is nu voor de tweede keer gehooid vandaag, volgensmij zelfs voor de 3 keer, maar weet niet wat met die snede gedaan was, was namelijk in de winter.

Wow ben jaloers..voor de 2e of zelfs 3ekeer hooien en dan ook nog hooien in de winter <<) ...pfff mag blij zijn als ik over 2 weken voor de 1ste keer kan gaan maaien..
Weet niet waar je precies woont maar hier groeit het maar gestaag.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:54

Nee helaas petraaken we hebben nog geen kids en de mannen zijn aan het werk en de pensionhoudster haar zoon is nog te jong haar man zit in een rolstoel. Andere jaren is het ons ook gelukt hoor maar het is pittig. Op stal zijn er geen luie mensen of pieperds komt goed.
Misschien dat me vriend later nog komt uit zijn werk. Hij werkt in de vis en daar begint het nu ook druk te worden dus hij mag ook niet eerder weg. Net smsje gehad dat ze al rond 16uur beginnen! Ik ben wel een uur eerder begonnen op me werk maar zo vroeg kan ik ook niet op stal zijn. Zijn we wel lekker op tijd klaar vanavond. Voor ons is dit de eerste snede.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:24

Pittig inderdaad en hoe meer zielen hoe lichter het werk al zul je toch wel even bezig zijn. Aan de andere kant moet je het maar zien als een gratis pittige fitness training. :+ :D

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:47

Hier gaat het vanavond of morgen in grote balen, hebben ook geen mannen om te laden en dan zijn grote balen een stuk makkelijker (hebben wel hooi, maar dan met folie erom). Moet je wel een trekker hebben om te kunnen opladen, maar scheelt veel tilwerk :j

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:50

Deze namiddag komen ze mijn hooi in het kleinste formaat grote balen doen en worden ze gewikkeld in plastic. (wordt dan gewoon heel erge droge voordroog). Als ze het vandaag niet te druk hebben komen ze die ook nog gratis aan huis brengen en stapelen. :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:14

Gratis, dat is luxe... Hier niets gratis hoor! Uurtarief met reistijd er bij... Ik heb nu 10 grote ronde balen. de kleinste eerste snee in 6jaar. De paarden hadden al een heel deel opgegeten en het was een koud voorjaar. Meestal heb ik wel 17 balen. Misschien dat de tweede snee beter wordt.

RobinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:28

Gisteren voor het eerst gehooid! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:29

Vorig jaar zijn er bij mijn collega 3 sneden afgegaan, maar dit jaar zullen het er hoogstens 2 worden. Begin van deze week is de eerste snee er pas afgegaan, maar wel een redelijk aantal pakken. Het schoot ineens de grond uit! :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:41

vorig jaar ook 3 snedes bij ons maar dat zal er dit jaar niet in zitten denk ik. Hopelijk komen er redelijk wat pakken van.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:42

Ik verwacht dit keer wel een mooie opbrengst, we hebben pas heel laat laten injecteren toen het gras pas net begon te groeien en dat heeft voor de arme bosgrond hier perfect gewerkt. De buurmans gras is al in april bemest en hij kon nu nog niet maaien ... Hier ligt het hooi op plekken al van donderdagavond, nog niet vaak zon lange en mooie hooiperiode gehad, ons hooi is dinsdag pas gemaaid en gaat vanmiddag de plastic in zodat het niet te droog wordt. Droogt hier flink in het zuiden.

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:05

Gisteren 1 hectare gemaaid ,vandaag 1 keer geschud en het droogt enorm snel ,we laten het Dinsdag weer verpakken in kleine handzame balen.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:10

Wij hebben vanavond alles geperst. Alles staat ook al op zolder. Als het zo blijft kan er nog een 2e keer komen :)