Mening gevraagd over wel of niet regendeken op shet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Mening gevraagd over wel of niet regendeken op shet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:14

Dat ben ik echt niet met je eens :n

Mijn dieren lopen het hele jaar door buiten en zijn echt niet flauw of kouwelijk aangelegd, maar ze staan nu toch echt lekker te schuilen :j

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:16

ik zit er ook aan te denken om 0 grams regendekens te kopen voor mijn pony's. staan op de wei zonder schuil en veel wind. mijn shet was maar al te blij met zijn zweetdeken en stalletje daarnet.

mooihoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:36

mijn shet komt s avonds naar binnen. was nu ook blij dat ze naar binnen kon met dit snert weer. ze stond te rillen. ze is ook heel rank eet ook niet de hele dag door ook al staat ze op het gras.

PurpleNight

Woonplaats: Zo'n 10 tijdzones verwijdert van mijn favoriete acteur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:40

Shetlanders kunnen dit prima aan,heb ik altijd geleerd, dus ik zou hem/haar geen regendekentje omdoen.
Ik zou eerder oppassen voor mok, door modder.

rosaprinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:34

ik zou het ook niet doen...
een shet heeft een dikke wintervacht :)
behalve als het écht erg vriest

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:35

Mischien is het prettig vooe je pony maar het is niet nodig!

mooihoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:41

shetlanders hebben niet allemaal een dikke wintervacht. je kan niet alle shetlanders met elkaar gaan vergelijken.die van mij heeft een regendeken op. gisteren had ze die niet op.ze stond te rillen van de kou. mijn shetlander is ook heel rank en slank. eet ook niet de hele dag door dus echt warm eten doet ze ook niet.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 09:01

Ik heb de andere meningen niet gelezen dus misschien dubbelop. Ik zette mijn pony op een gegeven moment wel onder de dekens. Dit omdat ik met een zeiknatte modder pony echt niets kon beginnen. Dat vond ik niet meer te doen op een gegeven moment dus koos ik voor een regendeken idd. Als je pony echt als grasmaaiertje staat, of als je het kunt opbrengen soms dagen niet te poetsen of te werken, dan zou ik never een deken op doen! Is het egoistisch in mijn geval? Ja, best wel

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:03

De mijne stond gisteren te rillen. Dus maar een dikkere deken op gedaan.

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 12:49

Thanx allemaal voor jullie input! Ik laat haar voorlopig zonder regendeken staat heb ik besloten. Misschien van de winter, als het flink koud gaat worden, dat ik het alsnog doe.
Maar nog liever heb ik een schuilstal natuurlijk, laat dat duidelijk zijn. Maar daarvoor moet ik dus toestemming hebben van de pensionstalhouder. Wish me luck!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:58

Ligt toch aan je shet. Wij hebben hem al 13 jaar en was eerst rijpony en nu menpony. Die heeft altijd 's nachts op stal gestaan en alleen overdag buiten. Heeft ook al jaren dekens op. Bouw het net zo op als ons rijpaardje en hij heeft dus meerdere dikte's. Ook zweetdeken voor na het werk in het najaar en de winter.

Natuurlijk kan hij zonder, dat kan in principe elk paard. Maar die van ons is nou eenmaal toen als rijpony behandeld en is zelf ook duidelijk hieraan gewend. Hij is nu 15.

Ik zou wel kijken naar wat je gaat doen. Persoonlijk vind ik in de winter een 0 gram regendeken alleen als ze buiten staan niet fijn. Je legt de haren plat en ze hebben verder alleen die 0 gram. Dus of opbouwen in dikte of niks, dat ze het zelf regelen. Als hij gezond is, kan hij het prima zelf regelen. Goed voeren en genoeg beweging geven ( op grote wei of werkjes )

Heb nu dekens van nika, die kun je in alle soorten en maten bestellen, dus komt mij goed uit voor beiden. Ze hebben ook vliegendekens daar vandaan.

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:21

Ik zou even goed kijken of je pony nog een echte wintervacht heeft. Mijn hengst is al helemaal uit zijn wintervacht, die zet ik niet de hele dag in de regen buiten zonder schuilstal. Als je pony nog een wintervacht heeft kan het prima maar met een zomervacht of geschoren pony zou een regendekentje misschien wat prettiger zijn, of een schuilstal en natuurlijk voldoende ruwvoer.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:24

shetjeIris schreef:
Thanx allemaal voor jullie input! Ik laat haar voorlopig zonder regendeken staat heb ik besloten. Misschien van de winter, als het flink koud gaat worden, dat ik het alsnog doe.
Maar nog liever heb ik een schuilstal natuurlijk, laat dat duidelijk zijn. Maar daarvoor moet ik dus toestemming hebben van de pensionstalhouder. Wish me luck!

Een veel makkelijkere oplossing, minder permanent ook zijn kalver iglo's. Die heb je van klein tot groot! Dat kun je altijd even aanraden en vragen of je die neer mag zetten?