stallingsprobleem, hoeveel betalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dahlia

Re: stallingsprobleem, hoeveel betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:26

Ik zou echt iets anders zoeken, ik vind het belachelijk duur voor wat je krijgt.. Er zijn verder dus geen enkele faciliteiten.. Nee ik vind het echt te duur, zeker als je kijkt naar wat ik kwijt ben per maand.. Incl weiland, paddock, overdekte longeerring, goede buitenbaan, etc.
En ik sta zelfs bij de randstad !

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:27

Lottie84 schreef:
Ik ben benieuwd maar die alternatieven, in de regio Zuid-Limburg. Dan met dagelijks uitmesten en opstrooien, onbeperkt ruwvoer én het jaar rond buiten en binnen zetten. Welke stallen bieden minimaal hetzelfde voor een betere prijs-kwaliteit verhouding?

Daar durf ik je geen antwoord op te geven, ik ben totaal niet bekend in Limburg ;) Maar ik vind faciliteiten zoals een wasplaats toch wel een must. Het hoeft niet zo luxe, maar het is wel fijn als er gewoon een verhard stuk is met een wateraansluiting in de buurt. Oh en, dat onbeperkt ruwvoer was blijkbaar niet helemaal onbeperkt... Als TS opeens 30 euro meer moet betalen omdat haar ene paard toch wel érg veel eet.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:29

Verhard stuk met wateraansluiting is aanwezig, slang ook ;) alleen geen warm water. Ook niet echt een vastzet ketting of ring, maar dat kan eenvoudig gerealiseerd worden. Er is een groot hek waar een paard aan vast gezet kan worden om af te spuiten.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:31

Lottie84 schreef:
Verhard stuk met wateraansluiting is aanwezig, slang ook ;) alleen geen warm water. Ook niet echt een vastzet ketting of ring, maar dat kan eenvoudig gerealiseerd worden. Er is een groot hek waar een paard aan vast gezet kan worden om af te spuiten.

Oh sorry, dat heb ik even gemist dan :D

Maarja, mwah, dan nog... Ik kan me zo voorstellen dat er wel goedkopere stallen zijn. En ik blijf erbij dat ik de manier van denken wat apart vind.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 20:23

wasplaats kan idd provisorisch (?) gemaakt worden.
dan wel buiten, maar goed. meestal was je ook alleen met goed weer.

ruwvoer is onbeperkt.
Ook al eet energy meer, ze krijgt het zelfde als de rest.

mijn pony's vinden het fijn daar. was dat niet zo dan was ik idd al lang vertrokken.
maar das iets anders.
ik zelf ben ook op mn plek, ik hou niet van drukke stallen.

ik sta zelf nu op t punt om t maar gewoon te accepteren en te wachten tot dat de rijbak gemaakt word.
en dan maar hopen dat er geen prijsverhoging komt.
mocht er een buitenbak zijn, zouden jullie het dan goede prijs-kwaliteit verhouding vinden?

en wat die alternatieven betreft, zo snel kan ik niets anders vinden.
Dan zou ik mp geregeld moeten gaan chekken.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:26

Als het een goede buitenbak is met een fijne bodem (dus niet 1 die óf loodzwaar is, of na 1 klein buitje al een modderpoel) , dan kan 170 redelijk zijn..
Dat is iets wat je zelf moet bepalen, of je het dan 170 euro waard vind (en als je het er verder wel naar je zin hebt en je paarden ook, dan zou ik zeggen ja).
Maar als hij echt flink omhoog gaat.. tsja..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:31

waarom mp regelmatig chekken. gewoon langs boerderijen langs gaan met de fiets of auto. of telefoon nummer uit telefoon boek en de stoute schoenen aantrekken.
of mischien iemand in de omgeving die nog iets weet

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:40

Hier betaal je 150 en dan heb je:
- overdag buiten in de paddock bij slecht weer, zoals nu , anders is het gras stuk voor de zomer.
- binnenstal
- wasplaats met koud water uit tuinslang
- wc, zadelkamer, koelkast en waterkoker voor koffie/thee of warm water ;-)
- buitenbak
- stro, en 1x per dag kuil
- binnen en buiten zetten gaat per rooster, dus minimaal moet jij 1x per week alle paarden binnen of buiten zetten ( 14 stuks)

- in de winter als het vriest en veel sneeuw ligt staan ze vaker binnen, OF 2 uurtjes op de paddock als je geen ijzers hebt.
- direct in het bos
- veel dazen , dus lekker rijden in de zomer is er niet bij!
- zelf voer kopen en klaar zetten, zelf mesten, zelf alles opruimen.Wil je meer ruwvoer dan geef je luzerne bv.wat je zelf wilt.

Verder nog wat? Ja in de winter steen koud, nat modderig en staan ze in de blubber.
In de zomer heet, te veel dazen.

Sfeer is prima, dus wij zijn happy!
( helaas ook al vol)

Elsloo sta je nu, zet zelf en advertentie op MP, wie weet wat je tegen komt, hoe ver uit de buurt kun je gaan?
Had je het over Manege Stein?? Heerlijk daar, alle luxe maar duur :P

Ik zou iig zoeken naar wat anders.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:45

StalNollie schreef:
waarom mp regelmatig chekken. gewoon langs boerderijen langs gaan met de fiets of auto. of telefoon nummer uit telefoon boek en de stoute schoenen aantrekken.
of mischien iemand in de omgeving die nog iets weet

Ja inderdaad! Zoveel mensen die stalling aanbieden maar er niet mee adverteren (vraag me niet waarom, volgens mij was het zo, als ze het zwart doen mogen ze niet adverteren ofzo. Zou dat het zijn?). Gewoon langsrijden en anders vragen of iemand een plekje weet, briefjes in de supermarkt, weet ik veel :)

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 20:53

ja dat zijn natuurlijk ook opties.

GroteVogel: nee had het niet over manege Stein.
Sta op een kleinschalige pension stalling.
waar sta jij als ik vragen mag?

lovepony1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:03

ik zou opzoekgaan naar een andere stalling is wel erg duur zinder facaliteiten ik denk ook.gewoon dat ze bomvol energie zitten en darom niet gied.meelopen met de eig naar van de stal en.jou vertroiwen ze dus doen ze dat niet

TessaGoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:12

poeh, bij ons op stal (manege waar ik rijd) betaal je ook
200 dacht ik zoiets. en er is dan: twee binnen rijbakken een buiten longeercirkel wasplaatsen paddocks en weide gang. dus vind dat wel duur ik zou ozoek naar een andere stal gaan. en voer zit er ook bij inbegrepen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:15

Maar worden ze dan voor je buiten gezet en binnen gehaald? Mogen ze het jaar rond naar buiten? Worden ze iedere dag uitgemest? Dat denk ik niet?

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:20

Er staat in de OP dat ze in de winter juist teveel binnen stonden?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:25

Ze komen daar iedere dag buiten, maar als het erg nat is komen ze korter buiten. Maar ze komen wel altijd buiten.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:44

Mijn paard komt ook iedere dag buiten.. We hebben land, paddock.. En als je wilt worden ze buiten en binnen gezet :)
Mesten vind ik geen pre, vind het geen probleem om t zelf te doen en kan zn mest e.d. zo juist goed in de gaten houden ;)

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 09:47

furyke schreef:
ja dat zijn natuurlijk ook opties.

GroteVogel: nee had het niet over manege Stein.
Sta op een kleinschalige pension stalling.
waar sta jij als ik vragen mag?

Ik sta in Schinveld, ook kleinschalig.
Hoop dat je snel iets vind wat je bevalt!