Ervaring met zadelmerk Rosner?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 20:27

Dat zegt wel wat, dat Hulzebosch ze goed vindt!

Ik heb bedacht dat ik de zadelpasservice van Divoza maar ga bellen en ze vertellen dat ik óf en nieuwe Rosner wil, óf een tweedehands zadel van een A-merk rond dezelfde prijs. Hopen dat ze daarvoor naar Wormer willen komen rijden... (ik ga maar een briefje op stal ophangen, misschien willen er meer mensen meedoen)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:50

fabienne"]
[quote="Jolynn"][quote="fabienne schreef:
Maar wel oppassen! In tegenstelling tot de meeste andere zadels, geeft Rossner slechts 1 (!) jaar garantie op de boom, anderen 3 tot 5 jaar!
Een kennis van me had de pech dat de boom net in het tweede jaar brak. Blijkbaar kon het zadel niet tegen het oefenen van werkpirouetjes.......

Het zadel zat trouwens wel goed volgens haar.

Mijn zadelmaker heeft mij verteld dat de Rossner geschikt is voor mensen tot 60 kg, als je zwaarder bent heb je kans dat de boom sneller breekt, de boom is dus eigenlijk van mindere kwaliteit.
[/quote]

De betreffende amazone woog amper 52 kilo!
[/quote]
Zulke onzin heb ik nog nooit gehoord.
Vergeet niet dat door de beweging wel meerdere keren je eigen lichaamsgewicht aan kracht in het zadel drukt. Daarom kan een lichte slechte ruiter voor het paard ook zwaarder zijn dan een zware goede ruiter.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:54

Waarom is dit onzin. De verklaring van mijn zadelmaker was dat de boom gewoon niet stevig genoeg is en van een mindere kwaliteit, lichter materiaal zeg maar. Dat kan nou eenmaal minder hebben!!!! Ik zeg niet dat het een slecht zadel is, alleen wat ik heb gehoord. Hij zegt dat het vaak bij dat merk voorkomt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:09

Niet stevig genoeg kan ik inkomen en de mindere kwaliteit ook, ben ik het volledig mee eens, maar het ging mij juist om die grens van 60 kg. Een normaal zadel voor een volwassene moet ook een zware ruiter kunnen hebben. Die grens van 60 kg staat nergens vermeld, dus dat kun je ook niet weten als je zo'n zadel koopt.
Maar een ruiter van 60 kg die mooi meegaat met debeweging van een paard zorgt voor minder klappen op het zadel en dus ook het paard dan een lichtere ruiter die bonkt.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:59

De betreffende amazone was licht van gewicht en als er eentje kan zitten in de beweging is zij het wel.
Ze reed n.b. Prix St George, met een paard dat ze volledig zelf had opgeleid. Pas toen ze de wissels moest gaan leren is ze gaan lessen bij een GP ruiter, een half uur per twee weken Haha!

Het lag in dit geval echt aan de inferieure kwaliteit van het zadel hoor.

Misschien was haar zadel wel een maandagmorgenprodukt.