manen trekken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 14:39

chikohaa schreef:
Ik vind t niet fijn, als een paard mij het licht uit de ogen slaat als ik zijn manen trek. Dus dan heeft t paard ff pech en krijgt ie gewoon een praampje op.

Manen trekken doe ik in amper 10 minuten overigens.

DAarom wil ik niet trekken dan heeft het paard ook geen reden om me het licht uit de ogen te slaan.
lijkt me een vrij duidelijk signaal dat het zeer doet

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:38

chikohaa schreef:
Ik vind t niet fijn, als een paard mij het licht uit de ogen slaat als ik zijn manen trek. Dus dan heeft t paard ff pech en krijgt ie gewoon een praampje op.

Manen trekken doe ik in amper 10 minuten overigens.

Ik doe er wat langer over, maar dat komt omdat ik kleine plukjes per keer doe en de meeste pony's niet zo vaak gedaan worden. Een praam is dan echt geen optie.
Een paard in 10 minuten trekken lukt alleen als je het bijwerkt.

@Share: ik woon bij Utrecht.. is volgens mij niet in de buurt. Maar als je steeds een van de langste plukjes pakt, de andere haren omhoog kamt (soort touperen) en dan het plukje dat je vasthebt eruit trekt of afsnijdt dan wordt het prima.

chikohaa

Re: manen trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:34

Tilmar, ik doe ook kleine plukjes per keer, waarom ga je er nu vanuit dat ik dat niet doe. En ja, ik kan het wel in 10 minuten, maar dat komt denk ik omdat ik er al zo vreselijk veel heb gedaan. Het is een slag die je moet hebben waardoor je korte kleine plukjes gebruikt, maar wel heel snel te werk gaat.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:46

ik trek niet meer, duurt me te lang. wat ik doe is op touperen en in plaats van de resterende pluk trekken, knip ik hem op gewenste lengte. Ziet er exact uit als trekken maar dan 10 keer vlugger en zonder wiebel paarden

lovehorsesXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:02

Wij trekken altijd...
Maar als je het echt niet wilt kan je nog altijd snijden met een speciaal mesje...

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 23:33

Inderdaad snijden werkt prima, doe het bij eigenlijk alle paarden waarvan ik de manen doe.
Je kunt er ook prima mee uitdunnen door een stukje manen omhoog te doen en de rest te snijden, zo krijg je ook niet een "te recht" resultaat.

Ik snap echt niet dat mensen met een praam aan de gang gaan om manen te trekken, ik dacht dat dat van iets van vroeger was. Een paard vervelen alleen maar omdat het baasje wil dat zijn manen mooi zijn, nee bedankt!

_SamanthaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:23

Ik gebruik altijd een uitdunmesje, en dat werkt goed terwijl mijn paard best dikke manen heeft