verwaarlozing van stal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 20:15

44Myrthe44 schreef:
Nou, die eigenaar heeft het wel lekker makkelijk bekeken zo.
Verzorgster laten uitmesten en zelf alleen opstrooien :p. Als ik jou was zou ik er eens goed over praten en duidelijke afspraken maken.

Dat ga ik ook doen xx

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:18

Joellelove schreef:
Sorry maar een stal moet elke dag uitgemest worden en niet 1keer in de week. Dat is veel te weinig, doe jij het op jou manier doe ik het op het mijne. Op dit soort reacties zit ik niet te wachten.

Uitmesten of drollen/natte plekken eruit halen is wat anders heh?
1/2 x per week helemaal leegtrekken, en elke dag drollen eruit/schoon erbij is meer dan zat. staleigenaar zal blij met jou wezen, weet je wel niet wat stro kost tegenwoordig := En als je niet op die reacties zit te wachten waarom open je een topic dan? Dan kan je meerdere meningen verwachten..

Joellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 20:19

mooihoofd schreef:
snap niet dat mensen maar een keer in de week uitmesten zat vinden. ik kan mijn paarden echt niet in een vieze stal terug zetten. die van mij zijn heel schoon maar toch mest ik elke dag uit en krijgen ze nieuw stro der bij. en als verzorgster mag je toch best een mening hebben. ts praat met de eigenaar.

Dat doe ik ook.

Joellelove

Re: verwaarlozing van stal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 20:20

Ja maar je kunt het ook vanaf mijn manier bekijken, afspraak is afspraak klaar.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:22

Maar jij bent maar een verzorster :+ Als je nu in een uitloop samen met iemand anders stond, met allebei je eigen paarden; ja! maar als verzorgster, wie ben jij om de eigenaar een standje te geven dat het niet goed is zo :+ ?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:23

Maar blijkbaar wordt die afspraak, waarschijnlijk door beide partijen, niet goed na geleefd en moet je het er met de eigenaresse over hebben, niet met ons! Daar schiet je toch niks mee op.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:23

steeds de hele stal leeg? opstrooien ( en potstallen ) zijn heel normaal.... ik vind eigenlijk jou methode niet normaal.... en absoluut dat dit geen verwaarlosing is...
en je bent de VERZORGSTER niet de EIGENAAR

Joellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 20:24

Celiien schreef:
Maar jij bent maar een verzorster :+ Als je nu in een uitloop samen met iemand anders stond, met allebei je eigen paarden; ja! maar als verzorgster, wie ben jij om de eigenaar een standje te geven dat het niet goed is zo :+ ?

Ik kan het erover hebben met de eigenaar, ik ga niet alles voor mezelf houden

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:26

Joellelove schreef:
Celiien schreef:

Dat is helemaal je eigen keuze. Je zult nog moeten leren dat het soms handiger is je mond te houden tegenover derden. Bespreek het met degene tegen wie je het hebben moet. En kwak niet zomaar alles op Bokt.

Joellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 20:31

Volgens mij is het mijn eigen keuze wat ik op bokt zet. Ik wou alleen weten wat jullie ervan vonden, en niet een of andere ruzie, ik neem aan wat jullie zeggen en ik neem de tips tot mij, voor de rest bespreek ik het met de eigenaar en ga ik niet meer in discussie.

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:32

Joellelove schreef:
Celiien schreef:

Hmm... je hebt het er niet over met de eigenaar, je uit je frustraties op bokt... waar ieeeedereen het kan lezen :?

Wellicht kun je even wat meer info opzoeken op internet over het potsysteem/opstrooien.
Over het algemeen is dit voor het paard vele male prettiger dan elke dag nieuw stro, in nieuw stro liggen betekend namelijk dat ze (zeker na 1 keer schrapen of slepen met een beentje) op de stenen liggen.
Met een pot-stal is de ondergrond zacht en ligt daaroverheen een lekkere frisse laag stro.

En eens met een de andere, als jij mijn verzorgster was en ik kwam dit tegen op internet voelde ik me echt genaaid. Je gaat niet eens eerst met haar praten :?
Heb je problemen met iemand dan praat je met diegene, dat zet je toch niet publiekelijk en openbaar voor de wereld om te lezen? Zet je haar ff te kakken zeg...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:34

Onze stal wordt 1x per 2 weken uitgemest...
De overige dagen opstrooien.
Ze staan bij ons echt niet vies hoor... juist als je steeds maar leeg haal en ze zijn al niet schoon dan
blijft het niet schoon.

Maar als je mijn verzorgster zou zijn zou ik je ook even bij je oren pakken en aangeven dat je beter dit kan melden aan me dan je fustraties te uiten op bokt.

En ik vind dit niet verwaarlozing van de stal.... daar versta ik iets heel anders onder

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:35

Je kan toch tegen de eigenaar zeggen:

Goh, ik merk de laatste tijd dat je alleen stro bij strooit.
Wil je dat ik dat ook doe en dat de stal 1x per week volledig gedaan wordt?

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:39

Klinkt misschien dom maar omdat de drolletjes van mn verzorgpony zo klein zijn, halen wij de mest er altijd uit met handschoenen werkt prima, maar het voelt inderdaad wel fijner als alles gewoon niet zo'n rommeltje is.

( Je heb gewoon een beetje de neiging van: Het moet schoon!)

Joellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 20:41

Brainless schreef:

Kan een optie zijn

Joellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 20:42

tabaflab schreef:
Klinkt misschien dom maar omdat de drolletjes van mn verzorgpony zo klein zijn, halen wij de mest er altijd uit met handschoenen werkt prima, maar het voelt inderdaad wel fijner als alles gewoon niet zo'n rommeltje is.

Klopt inderdaad

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:43

Joellelove schreef:
Brainless schreef:

Kan een optie zijn

Wat is een andere optie?

Joellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 20:44

Weet ik nog niet daar denk ik nog even overna

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:45

De andere optie is waarschijnlijk zeggen dat ze er mee stopt, zoals eerder is aangegeven in dit topic. En dat vind ik nu het meest denkbaar slechte advies. Weet je, als je ergens wilt komen in het leven, dan zul je moeten leren communiceren. Face to face, recht in iemands gezicht, en niet via Whatsapp, MSN, Skype, SMS, Bokt of Facebook. :D

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:46

Als jij je aan de afspraak houdt is het toch goed? Zo kan de eigenaar nooit zeggen dat je dat niet gedaan hebt en wat de eigenaar doet moet jou niks boeien. De eigenaar hoeft zich niet te verantwoorden bij jou. Ben blij dat je een verzorg paard hebt, geniet ervan. ;)

Als ik een verzorgster had zou die mij moet de 'wetten' moeten voorschrijven, die had ik dan allang even duidelijk gemaakt dat dit niet de gang van zaken is.

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:50

Fly staat ook op stro elke dag de drollen eruit en op zaterdag de natte plekken en wat vers stro

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:51

Cassidy schreef:
De andere optie is waarschijnlijk zeggen dat ze er mee stopt, zoals eerder is aangegeven in dit topic. En dat vind ik nu het meest denkbaar slechte advies. Weet je, als je ergens wilt komen in het leven, dan zul je moeten leren communiceren. Face to face, recht in iemands gezicht, en niet via Whatsapp, MSN, Skype, SMS, Bokt of Facebook. :D

Tja het is de "jeugd" van tegenwoordig... alles via de social media.
Vroeguhhhh deed je het inderdaad in overleg en deden mensen nog met elkaar praten....

:D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:52

Drollen en natte plekken eruit elke dag even en dan wat opstrooien... Zo hoort het vind ik... Ik zeg heel eerlijk dat ik om dit soort dingen ook ooit gestopt ben :$ ik kon er niet tegen, kreeg commentaar als ik meer dan een flinterdun laagje (lees: betonnen ondergrond was nog te zien!) gaf... Want dat was zonde omdat het toch vies werd... Shetlander: ow kleine drollen 1x in de 3 weken... Paarden stonden elke nacht op stal... Gezegd dat ik dat niet echt vond kunnen, maarja "niet mijn paard" dus had er niets over te zeggen... Totaal andere manier van vinden hoe het "hoort", dan werkt het niet :)

Ik moet ook zelf zeggen dat ook een stal die dat minder doet (ok, om de dag drollen er uit kan ik nog mee leven ;) maar dan doe ik het zelf wel die dag dat ze het niet doen)...niet zou kiezen...

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:53

Joellelove schreef:
tabaflab schreef:

Klopt inderdaad

Als ik soms dingen zie dan denk ik aaaargh kan het niet gewoon, het is niet uit te leggen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:58

Ik mest in de winter ook maar eens per week uit, oppotten bevalt mij veel beter. (Helaas wil het echte oppotten niet, daarvoor eet hij nog teveel stro).

Ts, bedenk wel dat dit topic altijd te vinden is via internet (eenmaal op internet, altijd op internet) dus mocht je een nieuw verzorgpaard zoeken tzt dan kan dit heel erg tegen je werken. (En ook bij dit huidige paard, een kennis van de eigenaar kan dit immers ook lezen ;) )

Als eigenaar bepaal ik de regels, de bijrijder mag best een suggestie doen maar uiteindelijk bepaal ik de regels en moet ik lachen als ze eisen zou gaan stellen :')

Gewoon een gesprek aangaan, zonder eisen te stellen. Gewoon een open gesprek voeren :)