jullie meningen gevraagd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: jullie meningen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:24

Misschien kan je er nog een hafje bijnemen? (ja ik ben helemaal weg van dat ras haha). Ook sober in onderhoud!

Beau1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 16:43

eclair98 schreef:
Misschien kan je er nog een hafje bijnemen? (ja ik ben helemaal weg van dat ras haha). Ook sober in onderhoud!

Klopt, maar ik heb er liever nog een wat kleiner paardje bij. Maar ben het met je eens hoor, wat een geweldig ras is het toch <3
Alhoewel, mijn haf ik best groot, 1.53, dus er zijn er vast genoeg te vinden die wat kleiner zijn.
Maar daar kom ik wel uit. Gewoon lekker rond kijken tegen die tijd en misschien word ik wel verliefd op iets heel anders.

Beau1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 14:41

Nou goed nieuws, ik heb een boer gevonden die het wel ziet zitten om een stuk van zijn weide, zo'n halve hectare aan ons te verhuren. Het is nog geen 5 minuten lopen van het huis, dus ik denk dat we de stap gaan maken en mijn droom dus echt gaat uitkomen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:43

Super! Heel veel succes ermee :D
Héérlijk om je paardjes achter het huis te hebben. Je kan vast niet wachten totdat het zo ver is he!

Beau1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 14:48

8nnemiek schreef:
Super! Heel veel succes ermee :D
Héérlijk om je paardjes achter het huis te hebben. Je kan vast niet wachten totdat het zo ver is he!

Nou ik kan inderdaad niet wachten, maar het zal nog wel even duren voordat het zover is, eerst het huis maar eens kopen. Daarna moet het nog een beetje opgeknapt worden en verbouwd worden, dan nog een leuk paardje/pony zoeken voor gezelschap (en voor mij natuurlijk ook alleen maar weer leuk :D ) en dan kan ik ze lekker achter het huis zetten. Als het goed is kunnen we over anderhalve maand de sleuter al krijgen en kan het verbouwen dus beginnen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:30

Houd met het plaatsen van je inloopstal rekening met de windrichting die vaak regen geeft (zuid/zuidwesterwind bij ons, en minder vaak zuidoostenwind) Zorg dat je die in de rug hebt, of dat je een flink groot dakoverstek hebt of een afdak voor je stal zodat het niet snel in kan regenen. Bij mij kan het wel 3! meter de stal inregenen als het flink waait en ik de deuren aan de zuidkant open laat staan!

En dat is niet leuk als je stal maar 3 meter diep is en je er strooisel in hebt liggen...
Ik heb gelukkig nu een veel diepere stal en laat het eerste gedeelte aan die kant kaal, of doe met erg slecht weer die deuren dicht en deuren aan de andere kant open. Maat toen we nog en kleinere schuilstal hadden hebben we er regelmatig nat strooisel uit moeten scheppen en met sneeuw een oud vloerkleed voor moeten hangen omdat anders de hele stal vol sneeuwde...

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:39

Ik zou een grote mooie bak maken, eventueel met inloop stal en dan wei in de buurt regelen. Kun je thuis en mooi rijden en ze kunnen op de wei. Maar dan moet er wel wei in de buurt zijn. Voordeel van een grote bak is dat ze gewoon goed los kunnen gaan als ze willen. En zo'n klein stukje wei blijft ben ik bang niks van over. Het is maar een idee'tje.

Denk ook goed na over het voer/opslag en de mest. Wij moesten het wel wekelijks weg brengen. En als het regent en je vergeet het zeil loopt alles over straat e.d.

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:42

JoyCiej007 schreef:
samantha21 schreef:
Hoi,
Ik kan alleen antwoord geven op de laatste vraag.
Een shetlander is goedkoper en heeft in sommige
gevallen evenveel verzorging nodig. Maar een shet-
lander is daarvoor dan wel de beste optie denk ik.

Is dat zo? Waarom zou een shet goedkoper zijn? In aanschaf misschien ja, maar in de rest absoluut niet! Daarnaast zijn er ook zat grotere pony's/paarden die gratis of voor een symbolisch bedrag als weide-maatje van huis mogen verwisselen.
Enige is dat ze misschien nét wat minder vreten dan een groot paard, en dat je op sommige pensionstallingen misschien een keer een tientje per maand goedkoper uit bent (maar dat is voor TS niet van belang). hoefsmid, DA + verzorging, aanschaf spullen etc. etc. is gewoon even duur.......

@ TS: qua ruimte zou het denk ik wel kunnen, maar met name als je het over 2 'grote paarden' of 2 'grote' pony's hebt, wordt het misschien toch wat aan de krappe kant?

Ik heb een wei op 2 min. loopafstand van huis, van ong. 2400m2. Waarvan een schuilstal die dicht kan, van ong 3x4 en een stukje paddock van (heb geen precieze afmetingen even) 12 x 3 ofzo? Lange, smalle paddock. Heb 2 shetten en 1 Welsh A. En die paddock is toch wel wat krap voor die 3 samen vind ik....... Had hem toch nog wat breder gewild, hij is wel lekker lang dus ze kunnen wel rennen. Maar lopen elkaar (en mij) toch een beetje in de weg af en toe.

En idd; het lijkt voor velen een mooie droom, maar de realiteit is wel dat je zit met opslag van ruwvoer en mest, onder andere. En dat zijn zaken die vaak een stuk lastiger blijken in de praktijk.

ik stond hier inderdaad ook al van te kijken. Ik heb 2 shets die ik dan wel stal ergens en dat is al gauw 100 in de maand soms meer. Nu ze alleen op wei staan neemt dit uiterraard af.
En kwa kosten pfoeh Cupido was geen goedkoop beestje. Arme schat heeft misvormde hoeven gekregen na een infectie en dat heeft veel kosten op me gegeven. En kwa verzorging tja this maar wat je er mee wilt doe, maar altijd 24/7 gewoon laten grazen is ook slecht voor het beestje.

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:44

als je zelf al zegt dat je niet zo veel met shetlanders hebt zou ik daar in elk geval niet voor kiezen, maar dat heb je zelf ook al bedacht zo te zien. ijslanders zijn erg leuk (heb er zelf ook eentje), laat je wel van te voren goed informeren over het ras en de gangen, ze zijn toch net even wat anders dan een haflinger. ;)

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:47

ik vind dit kunnen, alleen wel dat je wel een boer vind want anders vind ik het wel een beetje zielig! als ik jou was zou ik dan wel bijna elke dag buitenrit/wandeling gaan maken om lekker de beentjes te kunnen strekken
ik hoop dat ik je kan helpen!

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:02

Ik kan mijn bericht niet meer aanpassen maar super dat je al wei hebt gevonden waarschijnlijk. Dan zou ik zeker een grote bak maken!