Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eclair98 schreef:Misschien kan je er nog een hafje bijnemen? (ja ik ben helemaal weg van dat ras haha). Ook sober in onderhoud!
8nnemiek schreef:Super! Heel veel succes ermee![]()
Héérlijk om je paardjes achter het huis te hebben. Je kan vast niet wachten totdat het zo ver is he!
JoyCiej007 schreef:samantha21 schreef:Hoi,
Ik kan alleen antwoord geven op de laatste vraag.
Een shetlander is goedkoper en heeft in sommige
gevallen evenveel verzorging nodig. Maar een shet-
lander is daarvoor dan wel de beste optie denk ik.
Is dat zo? Waarom zou een shet goedkoper zijn? In aanschaf misschien ja, maar in de rest absoluut niet! Daarnaast zijn er ook zat grotere pony's/paarden die gratis of voor een symbolisch bedrag als weide-maatje van huis mogen verwisselen.
Enige is dat ze misschien nét wat minder vreten dan een groot paard, en dat je op sommige pensionstallingen misschien een keer een tientje per maand goedkoper uit bent (maar dat is voor TS niet van belang). hoefsmid, DA + verzorging, aanschaf spullen etc. etc. is gewoon even duur.......
@ TS: qua ruimte zou het denk ik wel kunnen, maar met name als je het over 2 'grote paarden' of 2 'grote' pony's hebt, wordt het misschien toch wat aan de krappe kant?
Ik heb een wei op 2 min. loopafstand van huis, van ong. 2400m2. Waarvan een schuilstal die dicht kan, van ong 3x4 en een stukje paddock van (heb geen precieze afmetingen even) 12 x 3 ofzo? Lange, smalle paddock. Heb 2 shetten en 1 Welsh A. En die paddock is toch wel wat krap voor die 3 samen vind ik....... Had hem toch nog wat breder gewild, hij is wel lekker lang dus ze kunnen wel rennen. Maar lopen elkaar (en mij) toch een beetje in de weg af en toe.
En idd; het lijkt voor velen een mooie droom, maar de realiteit is wel dat je zit met opslag van ruwvoer en mest, onder andere. En dat zijn zaken die vaak een stuk lastiger blijken in de praktijk.