hoe de staart dik houden? de tip!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:32

jennyme schreef:
ik doe elke dag een normale voorgeschreven dosis cowboy magic (als de staart door regen en modder erg vies en klitterig is wat meer) in de staart en manen en borstel ze juist elke dag ik sla geen dag over en hoef er dan bijna niks aan te doen en ze blijven maar dikker worden en haal maar eens in het half jaar of langer de staart en maanborstel eens leeg omdat er dan toch teveel uitgeborsteld haar in zit , nou heb ik met mijn pony's wel het geluk dat hun structuur van manen en staart wat zijde achtig is. of dit met touwmanen en staart ook werkt weet ik niet de staart van mn appie was voor een apps doen al wel erg netjes toen ik hem kocht maar is nu ook alleen maar voller aan het worden :)

Ja op zich moet elke dag kammen ook geen probleem zijn lijkt me, dan doen mensen (over het algemeen) ook elke dag. Maar ik kam niet elke dag, ik borstel het eerder. Verder gebruik ik geen producten. Ja cowboy magic werd ook eens genoemd in dat topic, maar er zijn nog andere producten volgens mij. Er waren ook mensen die ipv cowboy magic iets ander gebruikten wat hetzelfde effect had (ze merkten geen verschil, alleen de prijs) weet alleen niet meer wat dat was.

8nnemiek

Re: hoe de staart dik houden? de tip!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:58

Als je op deze manier vlecht dan hebben ze wel nog een vliegenmepper, maar minder kans dat ze op wei haren uittrekken of erop gaan staan:
Afbeelding
Ik heb een artikel op mijn blog geschreven over hoe een volle staart te krijgen/houden:
http://www.abcreatief.com/blog/verzorgi ... en-staart/
Daar staan vast nog wat handige tips in voor je!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 15:11

bedankt (ook hierboven )
hij heeft van hemzelf dus een volle staart (totdat iemand er op gaat staan ndus dan ligt er een stuk in de wei)
ik ga idd de vlecht proberen, en het kan dus degelijk wel als ze er op gaan staan, had het zelf zien gebeuren , ook daarom mijn vraag, ik ga hem opknopen zeg maar , hij staat onder de vliegendeken zodra het weer tijd is , dus hopelijk heeft ie dan niet teveel last van zijn opgeknopte staart/vlecht

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:13

Als je wilt dat je paard zijn staart dunner wordt moet je hem vooral opknopen. Daar wordt hij dus alleen maar dunner van. :?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:22

Door het zwiepen met zijn staart tegen de vliegen wordt de staart ook dunner :o

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 15:52

Staartzak frieswytske....zo dom ben ik nu ook weer niet

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:18

Tja, moet je zelf weten. Maar ik heb gezien dat een paard daardoor bijna zijn staart kwijt was

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:10

Als je de staart van een paard regelmatig met antiklit behandelt is hij mooi glad en voorkomt dit haaruitval tijdens het poetsen :j Ik gebruik momenteel zelfs de antiklit voor mensenhaar van de action.
Ook glijdt het haar dan makkelijker onder het paard vandaan als hij er half opligt.

Ik vind vlechten zo onnatuurlijk, een paard heeft een staart gekregen om lekker te slaan tegen de vliegen. Met een vlecht slaat dat niet zo fijn.