Die heb ik nog niet... vertrek morgenochtend/deze nacht op schoolreis en ben vrijdagavond terug. Dus dit weekend komt de zadelsteun erin, en zal ik nog eens alles erin steken en een foto maken!
Aan de zijwand lijkt me juist onhandig heb het zelf gehad en vind dat 3x niks en erg lastig
Leen
Geplaatst: 13-05-13 19:42
lovey_ou schreef:
Aan de zijwand lijkt me juist onhandig heb het zelf gehad en vind dat 3x niks en erg lastig
Precies, vond ik ook. Heb mijn laarzen onder mijn zadelsteun en toen mijn zadel tegen de zijwand hing kon ik er niets onder zetten want dan viel dat. Vind tegen de achterwand veel makkelijker en plaats besparend.
Maar aangezien mijn kast 80cm diep is moet ik er zelf half inkruipen om aan mijn zadel te kunnen, als deze op de achterwand hangt als hij aan de zijwand hangt, kan ik er zelf makkelijker bij, en dan hang ik mijn inklapbare zadelsteun daarachter, waar mijn dekje over kan drogen Dan heb ik nog de helft (?) van dat deel, waar dan mijn laarzen en tok kunnen liggen!
longeertuig ga ik hoogstwaarschijnlijk ophangen aan een tuinslaghouder (zag dit in het zadelkamer topic )
leuk! wil eigenlijk ook een zadelkast maken voor m'n western zadel (kopen is gauw toch wel erg duur) maar denk je dat dat hout een western zadel houd (liefst 2 of 3)??
ik heb voor al mijn longeertuig, halsters, hoofdstellen en ander hanarchement dat kan hangen, gewoon haakjes bij de gamma gehaald, mooi goedkoop en erg stevig! dit zijn ze: [url]https://www.gamma.nl/assortiment/luxe-jashaak-enkel-rvs/p/B247286?q=fh_location%3d%2f%2fcatalog01%2fnl_NL%2fcategories%3C{catalog01_catgnc13}%2fcategories%3C{catalog01_catgnc13_catp0340350}%2ffh_item_type%3d{product}%26fh_refview%3dlister%26fh_view_size%3d20%26fh_start_index%3d0%26fh_lister_pos%3d9%26fh_eds%3d%25C3%259F%26fh_secondid%3db_product_b021247286[/url]
@ m1992; dit staat helemaal onderaan in het topic! Totale prijs (zonder vernis en eventuele verf) was €115,62
@ hiphorse; ik heb totaal geen ervaring met westernzadels, laat staan dat ik weet hoeveel ze wegen Je zal dan toch wel naar de dikkere planken moeten gaan kijken volgens mij!
@ karenwrmdm ; bedankt voor de link, ga er even naar kijken!
Over dat westernzadel: mijn ervaring is dat het lastiger is heb het bij een vriendin gezien... Maar zij heeft het "opgelost" door een plank vanaf de bodem als steun te gebruiken.. (dus omgekeerde T zeg maar), want vaak houdt de "muur" van hout de houder niet of is de kast niet meer stabiel)
Zelf gewoon een kast gekocht, ideaal (ik ben niet zo handig en de kast is van ijzer, met luchtgaten (dat mis ik hier! wat als een dek nog een beetje nat is etc?)en sowieso makkelijk muisvrij te houden
Ja hoor! haha Alles is op voorhand op stal afgemeten tot de maximale afmetingen ik kon gaan. Kasten staan in een soort van kamer/groot tuinhuis/hangaar/... en plek is er zeker genoeg
Deuropening is 89cm en de kast 82cm met deuren erbij, dus godzijdank past hij door de deur in de loop van volgende week zou hij naar daar gaan waarschijnlijk! Want de ruimte wordt nu vrij gemaakt en 'opgeruimt' in rekken gelegd (nu liggen de dekens en het eten daar)