Vies praatje..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:00

Ik had een merrie die aan zelfbevrediging deed!
Staart omhoog en schuren tegen de muren tot ze een harde gil gaf :D
Soms als er iemand langs haar stal liep en ze gilde weer namen mensen wel eens een luchtsprong van de schik :)
Paarden hebben ook gevoel he,mensen doen ook aan zelfbevrediging dus waarom paarden niet?

_Lizanne

Re: Vies praatje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 22:28

Nou meid, omdat paarden het niet om het 'gevoel' doen.
Zei doen het niet zoals mensen voor hun plezier , maar alleen uit voortplanting instinkt :)
De enigste dieren die het echt voor hun plezier doen zijn chimpansees (en ik heb gehoord dolfijnen :D)
Dus dat is niet helemaal waar wat je zegt.
Maargoed , dat is een beetje of-topic :D

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:25

_Lizanne schreef:
Nou meid, omdat paarden het niet om het 'gevoel' doen.
Zei doen het niet zoals mensen voor hun plezier , maar alleen uit voortplanting instinkt :)
De enigste dieren die het echt voor hun plezier doen zijn chimpansees (en ik heb gehoord dolfijnen :D)
Dus dat is niet helemaal waar wat je zegt.
Maargoed , dat is een beetje of-topic :D

Wie zegt dat paarden het niet om het gevoel doen??
Dat weet toch niemand? Hoe kan de mens nou weten wat een paard of welk dier dan ook wat of niet kan voelen :D

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 20:26

Palominotje : Nouja , hoe weet men dat een hond bepaalde kleuren niet ziet.. Hoe weten ze welk dier het best kan zien int donker ? Dat kunnen ze nu eenmaal tegenwoordig onderzoekken he :+

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:28

Paarden doen t wel zeker voor hun plezier/voor de ontspanning.
Net zoals sommige mannen zichzelf moeten bevredigen omdat ze gewoon hun kwak kwijtmoeten omdat ze anders pijn krijgen in hun geslacht,
sommige paarden hebben dat ook. Die moeten van die spanning af en gaan eens lekker lopen zwans-zwiebelen :P

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 12:10

Maar dat is iets anders dan dat ze merries dekken omdat het een fijn gevoel heeft voor hun..
Ik volg de opleiding dierenzorg, en zo is het mij toch altijd geleerd :)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 12:23

Mijn ruintje van 20 doet het ook en die is toch al minstens zo'n 18 jaar ruin...
Hij dekt tegenwoordig ook een van zijn merries. Nadienh eeft hij ook een "druiper".. Is normaal,v eel ruintjes hebben nog lekkend vocht. Is geen sperma. kan dus ook geen kwaad.
Het dekken an sich wel.. NIet zo goed voor de merrie. Maar jouw paard doet het niet dekkend toch? Dan kan het ook geen kwaad.
PS, mijn broodje smaakt heerlijk ;)

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 18:13

Hahaha super ! :+
Nee hoor, hij dekt niet meer.. Althans.. Ik heb dat altijd gezegt.. Toen hij een maand geleden mij een suuuper hengstige merrie stond (Zei was hem dan ook heeel erg aan het uitlokken) had hij toch wel even haar nek goed vast... Had hij nog nooooit gedaan.. We hebben ze dan wel uit elkaar moeten trekken wat het ging er een beetje heftig aan toe.. Hij liet niet meer los en sleurde de merrie echt alle hoeken in.. Dus ze had wel een ernstige bijtwond.. Normaal trekt hij zich er niks van aan eigenlijk :)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:49

Bij die van mij zei ik het ook altijd, dat hij niet dekte.. Totdat hij bij een nieuwe merrie geintroduceerd werd, die nooit hengstig was.. Nou we hebben het geweten.. Merrie is nu standaard elke 2/3 weken hengstig.. En mijn 20jarige ruin, springt er gewoon weer bovenop om te dekken. Maar hij houdt het bij 1x per hengstigheid. Dat vindt hij genoeg, de merrie is echter onverzadigbaar ;) Andere merries dekt hij nooit, alleen bij deze merrie.. en ook alleen als hij denkt niet gezien te worden. Zodra er een persoon in de buurt is doet hij alsof hij niks gedaan heeft en gaat hij gauw iets anders doen haha..

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 19:02

Hahha , ja die van mij is dan ook alleen maar geïnteresseerd in 1 merrie inderdaad. Nu heeft hij ze niet gedekt , maar dat was er zeker van gekomen denk ik als we ze niet uit elkaar hadden gehaald.

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:23

Maar een merrie die tegen de muur staat te schuren heeft niks met dekken te maken.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 19:35

oh ja zeker wel :)

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:26

een merrie weet heus wel het verschil tussen een muur of een hengst :D

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:43

Waarom ben je er zo van overtuigd dat paarden niet aan zelfbevrediging doen? :?

Dat is toch gewoon normaal? :)
Gebeurt bij veel diersoorten... :D

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 21:38

Ja maar daar heb ik het niet over dames... :D
En nogmaals, zo is hoe ik het geleerd heb :)

Ingritjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:39

Ik weet wel wat _Lizanne bedoel hoor... :) Ben het met je eens!
Ik heb inderdaad ook ergens gelezen dat dit puur uit natuurlijk gedrag is en niet omdat ze het prettig vinden :Y)

ApplePappleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:42

ik heb ook 2 ruinen, maar nog nooit gezien bij hun!!
ps gelukkig was ik niet aan het eten _O-

edit: ik heb niet het hele topic gelezen!!
Laatst bijgewerkt door ApplePapple op 12-05-13 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:42

Die opleiding stelt niets voor is mijn ervaring, dus ik zou dit niet sirieus nemen wbt dat paarden dat niet doen.
Wat voor andere verklaring heb je zelf dan? :D

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:43

Leerzaam topic, ik wist het namelijk ook niet! +:)+

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 21:47

moonfish13 : Pardon? :) Hoe kan je dat nu weten als je begot niks over de opleiding weet.. ? :D
Mijn verklaring staat al een paar keer hier boven vermeld :)
novito : _O-

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:50

_Lizanne schreef:
moonfish13 : Pardon? :) Hoe kan je dat nu weten als je begot niks over de opleiding weet.. ? :D

Excuse me? Ik heb zelf een soortgelijke opleiding gedaan en heb geen hoge dunk van wat daar rond liep aan docenten/leerstof.
Iets wat je op school leert is niet per definitie waar, de medische wereld bij mensen heeft dat net zo.
Wat wil je er anders van maken als je paard prostaatvocht lekt?
Dan zou ik maar gauw de dierenarts bellen want anders gaat ie dood van een ontsteking. :+

Ik zou het fijn vinden als je, je toon in je berichten wat aan past, zelf vind ik dit dus niet fijn.
Iets met nou meid, je bent 18 en je weet niet wie er aan de andere kant zit. Wie weet is dat wel iemand die 10 jaar ouder is.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 21:55

moonfish13 schreef:
_Lizanne schreef:

Excuse me? Ik heb zelf een soortgelijke opleiding gedaan en heb geen hoge dunk van wat daar rond liep aan docenten/leerstof.
Iets wat je op school leert is niet per definitie waar, de medische wereld bij mensen heeft dat net zo.
Dan zou ik maar gauw de dierenarts bellen want anders gaat ie dood van een ontsteking. :+

Ik zou het fijn vinden als je, je toon in je berichten wat aan past, zelf vind ik dit dus niet fijn.
Iets met nou meid, je bent 18 en je weet niet wie er aan de andere kant zit. Wie weet is dat wel iemand die 10 jaar ouder is.

Haha tja dat weet niemand als je dat niet vermeld he, misschien ben ik ook met iemand aan het praten die 5 jaar jonger is.. Who knows ?
Verder ga ik er niet eens op reageren.. Dat is inmiddels niet waar het topic over ging ;)

Ingritjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:57

moonfish13 schreef:
_Lizanne schreef:

Jezus niet meteen zo katten.. :?
Iedere opleiding is toch anders... Maar daar ging het althans niet eens over :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 22:03

_Lizanne schreef:
Haha tja dat weet niemand als je dat niet vermeld he, misschien ben ik ook met iemand aan het praten die 5 jaar jonger is.. Who knows ?
Verder ga ik er niet eens op reageren.. Dat is inmiddels niet waar het topic over ging ;)

Ehm nee ouder. Maar daar gaat het niet om.
De ''hé meid'' stijl staat mij niet aan, zou het ook vooral goed negeren en er vooral niet over nadenken. :)

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 22:10

moonfish13 schreef:
_Lizanne schreef:

Ehm nee ouder. Maar daar gaat het niet om.
De ''hé meid'' stijl staat mij niet aan, zou het ook vooral goed negeren en er vooral niet over nadenken. :)

De hé meid stijl ? :D
Nouja wat daar dan mis aan is.. Wat mensen tegenwoordig al als een bedreiging zien.. :)
Er zijn wel meerdere dingen die mij niet aanstaan van jou .. Maar eeuhm, reageer dan niet op dit topic aub +:)+
Ik wist m'n antwoord al inmiddels :)