Hoeveel voor deze pensionstal betalen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tamadine

Re: Hoeveel voor deze pensionstal betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:49

Je moet altijd zorgen dat je wat meer vangt dan dat je aan kostprijs kwijt bent. Mensen vergeten al snel het onderhoud van het weiland en de stallen, draden herstellen etc etc....

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:50

Het ligt er ook aan welke kant je in die driehoek zit.. Zit je op loopafstand van de drunense duinen of ander stuk natuur of verder weg? Daar hangt de prijs nogal vanaf :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:00

150 all in lijkt me een beetje erg laag(zo goedkoop zal omgeving breda nu ook weer niet zijn denk ik
)....maar die 190 voor alleen weidegang + kale box is weer veel te hoog.

Ook kun je je prijs niet baseren op wat je nu betaalt, aangezien je nu in Utrecht zit nog. Zou eens uitzoeken wat de meest gangbare prijs is voor de omgeving waar je uiteindelijk je pension zal hebben. En wat bij de prijs inbegrepen zit. Dan kun je al een heel wat betere richtlijn opstellen.

Maar eerlijk gezegd; voor 190 verwacht ik toch ook dat box word uitgemest, bodembedekking incl die prijs is, en dat paard buiten wordt gezet. Binnen zetten zou ik zelf wel kunnen doen.
En hoeveel keer per dag wordt er ruwvoer gevoerd? En hoeveel per keer en hoe laat laatste voerbeurt?

En snap opzich je punt wat betreft krachtvoer, maar zou toch zoals gamblerscup aanraad gewoon 1 soort aanbieden. Genoeg mensen die meer dan genoeg hebben aan bv basisbrok; en die paardeneigenaren zullen toch verwachten dat basisbrok wel bij de prijs zit inbegrepen. Zij zullen dus misschien je stalling naast zich neer leggen.
Iedereen die meer of anders nodig zijn/willen voeren, moeten gewoon zelf kopen

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:11

Ik heb inmiddels ook al contact gehad met TS via PB en sommige van jullie hebben volgens mij niet echt een idee wat nu de kosten zijn voor het voeren van een pensionstalling. Zoals 150 all in met deze voorzieningen is echt aan de lage kant te noemen en vaak voor een kleinschalige stallen niet reeel. Dan zou ze er per paard op moeten toeleggen, dat lijkt me nou niet echt de bedoeling.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:14

Ikzelf voer ook een kleine stalling, maar qua krachtvoer daar zou ik me ook zeker niet aan wegen. Niet te vergeten dat sommige paarden op een handje krachtvoer rond kunnen komen en sommige 2 kg per dag moeten. Betekend dat je dus voor sommige mensen nog 20 euro op de prijs moet gooien om uit de kosten van het krachtvoer te komen. Ook dan gaan mensen weer mekkeren dat het te duur is, terwijl als ze zelf het krachtvoer aanschaffen er opeens geen probleem is.

Mbt de prijzen heb ik TS een pb gezonden met hoe ik het zou doen. Maar wil puur zeggen, mensen vergis je niet wat hooi bijv kost. Als je een beetje schappelijk hooi wilt voeren kan je bijna al 45 euro per maand per paard rekenen. Als je daarnaast nog mooie fijne schoon uitgemeste stallen wilt met lekker laagje stro, dan ben je ook zo 6 balen stro kwijt per maand. Aangezien je niet in hele grote getale kan inkopen ben je hier ook misshien zo 25 euro per maand aan kwijt. Zitten we al op 70 euro voor alleen ruwvoer en bedekking....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:17

Ik denk wel dat ze zich dat moet beseffen :)

Ze kan het theoretisch wel leuk bedacht hebben, maar als er een stal leeg komt dan draai je al snel verlies ipv winst. Ik denk dat ze al in haar handjes mag knijpen als ze quitte speelt of deels uit de kosten van haar eigen paard(en) is. Veel pensionstallen lopen leeg, want mensen kunnen het niet meer betalen, ik vraag me sowieso af of het verstandig is om zoiets 'op te zetten' in deze tijd.

Bij ons op stal wordt basisbrok gevoerd, er wordt niet geneuzeld over handjeswerk of kilo's, want de ene heft het wel weer op voor de ander (mijn Haf eet een paar handjes, mijn paard eet en krijgt meer). Er staat ook altijd muesli wat je zelf tussendoor -of als beloning- kunt geven. Echt nooit geneuzel.

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:19

170 en 190 voor bodembedekking er in? Misschien 200 als het op vlas is, wel incl. uitmesten.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:34

Ik betaal 100 Euro voor een box en 140 Euro voor voer, daar zit geen krachtvoer in.
Wel genoeg ruwvoer en 3x daags een flinke portie (witlof)wortelen. Er is vrijwel altijd toezicht.
Mesten zit er ook in en binnen en buiten zetten, rijbak van 20 x 60 en als het nodig is worden de dekens ook op en afgedaan. Zomers staan de paarden 24/7 buiten (totaal 20ha wei), maar die box houd ik dan wel ter beschikking. Ik krijg de rekening officieel (incl BTW) en maak het per bank over.

Als je dit bekijkt wat jij biedt voor 190 lijkt me dat erg hoog. Maar misschien als jij dan wel mest, binnen- buiten zet en dekenservice aanbiedt dat je wel geinteresseerden krijgt. Ik denk dat het handiger is dat je bodembedekking er bij doet. Dan houd je ook zelf in de hand of er vlas/stro of zaagsel op de mesthoop komt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:25

Tamadine schreef:
Ik heb inmiddels ook al contact gehad met TS via PB en sommige van jullie hebben volgens mij niet echt een idee wat nu de kosten zijn voor het voeren van een pensionstalling.

Zeker weten dat ik wel een idee heb, 2 pensionstallen aan kosten gehad en een privéstal met alleen mijn eigen paarden. En ik vind het echt te duur voor wat je krijgt.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:25

GamblersCup schreef:
Tamadine schreef:
Ik heb inmiddels ook al contact gehad met TS via PB en sommige van jullie hebben volgens mij niet echt een idee wat nu de kosten zijn voor het voeren van een pensionstalling.

Zeker weten dat ik wel een idee heb, 2 pensionstallen aan kosten gehad en een privéstal met alleen mijn eigen paarden. En ik vind het echt te duur voor wat je krijgt.

GamblerCup...ik zou zeggen lekker blijven zitten waar je zit want volgens mij heb je echt geen idee hoe en wat qua prijzen...en ja een oude koeienboer die zijn stallen verbouwd tot pensionstal zal lager liggen dan iemand die een paar nette stallen neerzet en een paar HA weide heeft en dat moet bijhouden,maar nogmaals..lekker blijven zitten en denken...ik heb een super goedkope stal.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:40

Ik sta in regio utrecht en betaal 185 incl stro en hooi, goede buitenbak, 2 grote paddocks, voldoende weiland en ze worden in de winter buiten gezet. Dit is voor deze regio 1 van de goedkopere stallingen, maar ik zit dus wel in de randstad dus ze vragen hier al snel 250/300 pm. Maar ik vind €190 kaal dan ook echt te duur. Mijn vorige stal was 175 excl en was elke maand bijna 100 euro duurder uit door t kopen van vlas (was de bodembedekking daar) en muesli...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 10:02

Je uiteindelijke boxhuur moet je af laten hangen van je eigen pachtprijs van het gebeuren, kostprijs hooi/kuil en onkosten die je maakt voor het voeren en buiten/binnenzetten, water, licht, evt vervanging van materialen, afschrijving van de stallen moet je incalculeren. Dit bereken je per jaar en delen door 12 en dan door 5 dan weet je wat je per box kunt vragen.

Er zijn idd stallen die all in voor 250 aanbieden maar die kunnen ook groter inkopen en kunnen daardoor goedkoper aanbieden dus dat is niet echt vergelijkbaar.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 10:12

Ik vind het weiland wat klein voor 5 paarden 24/7 op het land in de zomer en denk dat je dus ook 's zomers zal moeten bijvoeren.

Ik weet niet wat je aan huur moet gaan betalen per maand, maar stel dat je zelf één paard hebt dan zet je per maand 600,- euro om (ik las eerder dat je wil zakken naar 150,- per maand?)
Voor die 600 per maand moet je 5 paarden voeren, water en licht betalen, je weiland, rijbak, stallen en afrastering onderhouden, de huur van dat hele spul betalen en het "gezeur" van je klanten aanhoren....
En dat is dus àls je vol staat. Over wat over blijft ga je belasting betalen omdat je bedrijfsmatig bezig bent (als er al wat over blijft).

Zo iets is leuk om te doen als de grond al eigendom is, als er nog huur betaald moet worden kan het zomaar zijn dat je er op moet bijleggen als er onvoorziene kosten zijn. Waarom zoek je niet een paar vriendinnetjes met paarden bij elkaar en huur je het samen?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 13:19

jaime_andrea schreef:
GamblerCup...ik zou zeggen lekker blijven zitten waar je zit want volgens mij heb je echt geen idee hoe en wat qua prijzen...en ja een oude koeienboer die zijn stallen verbouwd tot pensionstal zal lager liggen dan
iemand die een paar nette stallen neerzet en een paar HA weide heeft en dat moet bijhouden,maar nogmaals..lekker blijven zitten en denken...ik heb een super goedkope stal.

Ik denk eerder dat het andersom is schat. Met pensionstal bedoel ik eigenlijk dat we hier een therapiestal gerund hebben met speciale rijhal aangepast op gehandicapten. Met een paardje of 19. Niet een oude koeienstal verbouwd tot paardenhokken of wat jij dan ook bedoeld.
Zelfs mijn eigen stal waren nette Laake boxen (http://www.laake.com/) in een mooi aangelegd stalgebouw met "maar" 1,5 ha weiland en een paddock.

Het is maar waar je je spullen vandaan haalt en hoe je het allemaal regelt. En natuurlijk: hoe je het bekijkt. Heel belangrijk in deze: ben je degene die de pensionstal wil opzetten of ben je de pensionklant. De TS wil natuurlijk hetliefst haar eigen paarden gratis hebben staan en nog beter: er een cent aan over houden. En daar heb ik het niet over. Ik bekijk het vanuit een pensionklant: dat geld is veels teveel om te betalen voor wat je aangeboden krijgt. Ik zou mooi verder kijken, want voor datzelfde geld kun je veel meer krijgen in die omgeving.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:50

ik zou in ieder geval een all-in prijs maken. Ik zou er dan zelf, als pensionklant, niet meer voor willen betalen dan 200 euro per maand. Je kunt gewoon basisbrok voeren en stro gebruiken als bodembedekking. Als mensen iets anders willen moeten ze dit maar zelf aanschaffen...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:52

Wij zitten voor 160,- met hetzelfde, alleen wel incl. stro/ruwvoer, en uitloopstallen ipv stallen..

Zou daar dus onder gaan zitten :j

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:55

Ik sta in Breda op een pensionstalling en betaal zo'n 285 met alles erop en eraan!
In de buurt zit ook een stalling met de zelfde mogelijkheden die de TS aanbied en die vraagt geloof ik 230,-

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 21:10

Inmiddels is alles overlegd ook met mijn ouders.

De stalling gaat 175 euro per maand worden inclusief bodem ( vlas) en ruwvoer ( onbeperkt in de winter)
Mogenlijkheid tot 24/7 buiten en swinters gaan ze buiten in de paddock ( minstens 5 a 6 uur p dag)
Verder kan er gebruikt worden gemaakt van alle faciliteiten.

Lager dan dit gaan we dan ook niet zitten ivm huur kosten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:36

Wat zijn dan "alle faciliteiten" buiten bodem, ruwvoer, box, weide en paddock?

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 21:43

De rijbak, Wasplaats/poetsplaats , trailer opslag etc

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:46

Ik zou in de zomer dan wel 24/7 buiten doen, anders houdt je echt weinig over op jaarbasis... In de winter ben je aan strooisel en ruwvoer echt wel €75,- kwijt per paard als je ruwvoer en strooisel in moet kopen. Juist die zomermaanden dat ze een paar maanden weinig tot niet bijgevoerd hoeven te worden en geen strooisel verbruiken (als je de stallen niet leeghaalt aan het begin van het weideseizoen, maar juist aan het eind, kunnen ze met het al liggende strooisel prima af en toe een nachtje op stal als dat nodig is, zonder gelijk op te moeten strooien) houd je dan wat meer over wat je kunt reserveren voor onderhoud of andere onverwachte tegenvallende kosten.

Met 1,5ha en vijf paarden is wel wat aan de krappe kant om 24/7 van te eten. Bijvoeren is dan waarschijnlijk wel nodig.

Hier in het noorden zijn prijzen tussen de €150,- en €180,-ook vrij normaal hoor, met vergelijkbare faciliteiten. Al zijn er natuurlijk ook goedkopere plekjes, deze stallen hebben voldoende klanten...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:50

Ik heb momenteel ook 5 paarden staan op 1,5 hectare weiland en gaat op zich prima hoor. Land lekker in 4en delen en dan verweiden, gaat het lang goed hoor.
En 175 vind ik persoonlijk een leuk bedrag voor een pony, paard zou ik wel iets meer vragen, want ik denk persoonlijk dat je weinig tot niets gaat overhouden per paard. Dan je onderhoudskosten nog nieteens mee gerekend. Dus eigenlijk ga je er dan op toeleggen zelfs en dan je eigen paarden nog betalen ook.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 21:53

Ja in principe kunnen ze 24/7 buiten dit willen we ook het liefst. Maarja als pensionklant dat echt niet wil hou ik ze niet tegen om hun paard binnen te komen zetten :p die van mij blijven gewoon lekker buiten. Maar we proberen natuurlijk dat de klanten die komen 24/7 maar buiten gaan

Voor de weide gaan we het verdelen zodat als een stuk wat kaler is ze naar een ander stuk kunnen en het kale weer kan groeien, zondeden we dit bij de boer eaar ik paarden verzorgt heb ook en dit ging altijd goed.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 22:03

En hoe zit het met zadelkasten/ruimte voor spullen? Water in de zomer/winter geregeld (Vooral met de vorst? )

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 22:12

Er is een afsluitbare ruimte voor je spullen aanwezig. Waarschijnlijk zetten we hier ook kasten in :)

Hoe de water voorziening in de wei is weet ik nog niet maar daar kan ik volgende weeknalles over kunnen vertellen