Citaat:
Hier blijven staan en in een andere bak rijden zou ook nog kunnen maar dan betaal je daar weer voor, plus benzinekosten en de auto die ik dan moet regelen.
De kosten die je noemt vind ik een drogreden eerlijk gezegd, een beetje zoeken naar redenen om het idee af te wijzen. De stal waar je nu staat is namelijk een stuk goedkoper dan die andere. Ik weet niet meer of je nou met de fiets of met de auto naar stal gaat? Als je met de auto gaat ben je dagelijks 2x zoveel kwijt aan benzine omdat de luxe stal zoveel verder weg is.
Dat het meer 'gedoe' is kan natuurlijk wel een reden zijn. Voor jezelf moet je dan afwegen of die reden goed genoeg is. Een verstandige keus zou zijn om het eerst eens te proberen, voordat je daadwerkelijk de stap zou maken om te verhuizen.
Maar eerlijk gezegd heb ik het idee dat je op je huidige plek toch niet zo happy meer bent, klopt dat? Ik lees tussen de regels door dat je het vervelend vindt dat de paarden nog niet op de wei mogen bijvoorbeeld. Je lijkt het ook een beetje zat te zijn om altijd alleen op stal te zijn? Plus dat je toch erg graag een betere bak wilt. De laatste twee punten zou je kunnen ondervangen door (1 of 2 keer per week) naar een andere stal te gaan om te rijden. Maar ergernissen zoals over de weidegang zijn lastiger. Als er steeds meer ergernissen komen dan wil je waarschijnlijk liever weg denk ik.
Ik denk trouwens wel dat het op die andere stal een groot voordeel zal zijn dat jij meestal overdag naar je paard zult gaan. Lijkt me dat het dan een stuk rustiger zal zijn dan 's avonds terwijl er toch altijd wel mensen zullen zijn omdat het zo groot is. Als je af en toe ook 's avonds pas naar je paard zult gaan lijkt het me wel een slim idee om op die momenten ook eens een kijkje te gaan nemen op die stal.