Jakobskruiskruid geconstateerd..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:02

Mi_Amore schreef:
Ik ben 8 jaar geleden begonnen met het uitsteken van JKK.
De laatste 4 jaar hebben wij slechts her en der nog een plantje.
Als ik 10 planten verwijder jaarlijks is het veel :)

Hier ook deze ervaring. Gewoon steken, met zo'n speciale ragfork. En elk jaar wordt het minder!

Ik heb zelfs sinds vorig jaar een dijkweide er bij, waar het bom en bomvol stond met die planten. Iedereen verklaart me voor gek; maar ik weet dat het werk. Blijven steken, dan kun je zonder vergif werken!

Ik steek wel ruim. Dus ik ga niet moeilijk doen om wat grasplukjes of wat meer grond dat mee komt. Hoppa gewoon in 1 steek heel die plant mee en weg er mee. Grond goed dichtstampen met je voet :)

en je land verder ook goed bemesten natuurlijk. Dat noemde iemand ook al hier, een handje kunstmest op de plek van het JKK is ook geen probleem; daar kunnen ze slecht tegen; en jou land vind het heerlijk. succes!!

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:53

Uitsteken en regelmatig maaien. Als het terug komt spuiten.

Britt_S

Re: Jakobskruiskruid geconstateerd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 18:12

Hier is alle Jkk uitgestoken! Bij ieder terugkerend plantje steek ik het er uit. En dat gaan we bijhouden

no--a

Re: Jakobskruiskruid geconstateerd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:30

Zonder zo'n vork-ding is het inderdaad bijna niet te doen om het de grond uit te krijgen, maar mét gaat het redelijk makkelijk. Het kost inderdaad veel tijd, maar als je alles goed met wortel en al verwijdert zul je waarschijnlijk ieder jaar minder last hebben van JKK!

Ben er vorige zomer ook veel uurtjes zoet mee geweest haha. Inderdaad wel even kijken dat je ook de omgeving meepakt, jammer als je wei er netjes bij ligt en het één meter daar buiten lekker verder groeit...