alleen op wei of met weidegenootjes?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

44Myrthe44

Re: alleen op wei of met weidegenootjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:22

Paarden nooit in oneven aantallen zetten, paarden hebben vaan één beste vriend dus dan valt er altijd eentje buiten.
Met 2 zou ik doen!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:34

44Myrthe44 schreef:
Paarden nooit in oneven aantallen zetten, paarden hebben vaan één beste vriend dus dan valt er altijd eentje buiten.
Met 2 zou ik doen!

nou dat is echt niet waar hoor :n
mijn paard is vriendjes met de 2 anderen en vv
nooit geen gedonder in de wei

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 23:07

dat zeggen ze altijd hè, dat je paarden niet in oneven aantallen moet zetten, ik ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat het idd echt niet ging.
die van mij staat momenteel met zijn 3en en met de ene speelt hij en met de ander kroelt hij, gaat dus prima.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 23:13

44Myrthe44 schreef:
Met 2 zou ik doen!

Hier nog nooit geen problemen gehad, ze hebben met 2 gestaan en met 3 en een hele tijd met 4 en nu al weer een tijd met 5. Nog nooit verschil gemerkt of dat er een buiten gesloten word.

Ik persoonlijk zou kiezen voor 3 paarden dan is de kans minder groot dat het paard alleen komt te staan. Is eigenlijk ook wel een beetje een "eis" dat er minimaal 2 andere paardjes zijn.

Alleen zou ik niet voor kiezen tenzij het paard al sociaal gestoord is maar anders lekker met andere paarden.

lovehorsesXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 08:58

je zou kunnen proberen of ie met 1 ander paard/pony wil staan (mits dat de weide niet echt groot genoeg is voor 2)
ik vind de beste optie nog altijd 3 want kunnen ze lekker rennen en spelen! (je zou kunnen proberen te regelen of je 2 weides kan gebruiken (hek open/schrikdraad onderbreken))

dat zou ik doen in jou geval denk ik...

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:06

Die van mij stond eerst in oneven aantal, altijd goed gegaan. Nu zijn we van stal verhuist en staat ze alleen (zoals bijna elk paard). Ze is namelijk erg dominant en we hebben geen zin in blessures e.d. Ze kunnen over de draadjes wel contact maken maar elkaar niet trappen. Mijn paard heeft daar totaal geen problemen mee, zolang ze de rest maar kan zien en af en toe met de buren kan neuzen.

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:59

xNikitaaa schreef:
Ashley5760 schreef:
Sommige paarden kunnen alleen maar alleen :+ ik heb een merrie die trapt letterlijk elk paard door de omheining heen (klemzetten en gaan slaan). Of houdt paard heel de dag weg bij drinkbak of voer (en nee als er 2 drinkbakken zijn dan bewaakt hij ze alle 2 :'). Waardoor die zelf ook amper eet en afvalt.
Dus die kan alleen maar alleen (of in grote, min 1hect wei).

Oplossing hiervoor is inderdaad een groter stuk land :).

@JoviManoe
Al zou mijn paard 82 zijn, behoefte aan een maatje heeft die nog steeds, misschien juist nog wel meer. Beestje moet een beetje steun hebben.
En als een paard rustig en oud is, zal alleen zetten dat echt niet verbeteren. Denk dat het arme ding dat juist nog lusteloos wordt, het heeft immers niks te doen in de weide.

Je snapt wa ik bedoel ;) Als je een jaarling by gaat zetten die alsmaar wil spele?!!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:04

JoviManoe schreef:
Je snapt wa ik bedoel ;) Als je een jaarling by gaat zetten die alsmaar wil spele?!!

Dan heeft dat beestje ook nog wat te doen in z'n weitje, als het ding niet eens meer even kan spelen ben ik bang dat ie toch niet lang meer mee gaat.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:05

Als hij samen kan staan dan lekker samen zetten! Dat vinden ze veel gezelliger, paarden zijn kuddedieren.

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:06

1: Sowieso niet
2: Ze kunnen inderdaad aan elkaar beginnen te irriteren
3: Ik denk dat dit wel het beste is.

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:18

xNikitaaa schreef:
JoviManoe schreef:

Dan heeft dat beestje ook nog wat te doen in z'n weitje, als het ding niet eens meer even kan spelen ben ik bang dat ie toch niet lang meer mee gaat.

ik heb een verzorgpaard van 28, deze staat ook alleen. anders heeft ie gewoon geen energie meer onder het zadel.
maarja. tis zo als ik eerder zy eige keus.. als je een paard met geen energie en helemaal uit geput onder het zadel wil hebben.
of een paard wa nog een beetje energie heeft dan en dan in de wei ook zn rust heeft om te grazen enz.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:25

Persoonlijk zou ik het paard dan met pensioen doen en lekker samen in de wei zetten, jovimanoe

Mijn paard staat ook alleen, nadat hij vorige winter ernstig ziek is geweest. Da vindt het onverantwoord om hem nog samen te zetten, dus helaas nu met een paar stroomdraadjes er tussen...

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:28

secricible schreef:
Persoonlijk zou ik het paard dan met pensioen doen en lekker samen in de wei zetten, jovimanoe

Mijn paard staat ook alleen, nadat hij vorige winter ernstig ziek is geweest. Da vindt het onverantwoord om hem nog samen te zetten, dus helaas nu met een paar stroomdraadjes er tussen...

hy staat ook alleen op wei. en pensioen is al geprobeerd. gaat nie, het is een bom, die wil werken voor je. en hy blijft rijden zo leuk vinden, gewoon door de bossen stappen..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:42

Omdat dit topic is geopend door een schaduwaccount gaat het op slot.