Redelijke prijs huurpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 14:30

ik zou gewoon een vast bedrag afspreken zonder DA en smid kosten.
85 euro lijkt me wel redelijk als ze 4 dagen meeloopt in de les

Erna208

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 14:45

Een bedrag tussen de 75 en 100 euro per maand als bijdrage lijkt me wel redelijk voor het gebodene. Voor dit bedrag kun je nooit zelf een Z-paard houden als het dier je eigendom is en voor dit bedrag hoef je ook niet bang te zijn voor onvoorziene (hoge) kosten.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 14:56

Ik zal dit vanavond even aan mijn vriendin voorleggen en dan horen we wel even wat ze ervan vinden.

Alwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:38

Ik heb 2 paarden op volpension staan op stal arends een tje heb ik als lease paard verhuurt de leasers betalen de stalling en molen ik de smid en de dier arts en w kuur etc dus de stalling gedeeld door 6 dagen (1 dag in de week vrij) is wat ze betalen als ze 1 keer in de week rijden
gr sanne

Alwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:38

in de maand natuurlijk

Alwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:40

en een duidelijk contract is aan te raden, erg handig als bijv. een leaser onfatsoenlijk met het paard om gaat je juridisch sterk staat

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:07

Ik vind 85 euro wel redelijk maar ik zou niet de DA betalen. De helft van de smid vind ik wel redelijk.
Succes ermee en ik ben benieuwd wat het wordt.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 14:27

Hoi,

Hier ben ik dus weer even. Er is weer wat tijd overheen gegaan en er is al weer iets meer duidelijk. De merrie waar het in eerste instantie om ging, blijkt toch wel veel in de beginnerslessen gebruikt te gan worden. Dat betekent dus eigenlijk bijna elke dag behalve zondag. Nu is er afgesproken dat ze alle manege paarden mag proberen en dat ze dan uiteindelijk een keuze zal gaan maken welke ze wil gaan rijden en waar ze dan mee mag en wil gaan starten. Persoonlijk vind ik dit wel een redelijke afspraak, zo kan ze precies kiezen met welk paard ze verder wil, maar aan de andere kant..het blijven wel manege paarden Verward Mijn vraag is dan: valt er dan nog wel iets af te spreken wat betreft het 'huren' van zo'n paard? (contract) en is dat niet heel zielig voor een paard dat het misschien 2 (3x) per dag gereden gaat worden? Lijdt zo'n paard niet onder de manege lessen??

Ik hoor het wel weer, maar zo ziet de stand van zaken eruit...hihi

Doei doei

fjordie56

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 23:44

Hallo,

Voor ik mijn mening geef. Ik ben Michelle. De eigenaresse van Rhana. Mijntjuh huurd Rhana dus van mij.

Wij hebben dit in goed overleg gedaan. Zij betaald samen met nog een meisje de helft van het stalgeld. Samen hebben ze 4 dagen te verdelen. Of ze kunnen ervoor kiezen om samen te gaan. Aangezien meisje 2 momenteel met de regelmaat afwezig is om persoonlijke redenen heeft Mijntjuh Rhana nu eigenlijk 4 dagen alleen.

Ik ben heel blij met Mijntjuh. Wij hebben ook afgesproken dat ze geen veearts of hoefsmidkosten hoeft te betalen. Die zijn voor mijn rekening, maar wel is de afspraak dat als Rhana ziek word of kreupel we haar wel samen beter maken. Dus stalgeld blijft ze dan betalen ook al kan ze niet rijden. Maar de rest van de kosten zijn voor mijn rekening. Daarbij wil ik best helpen en af en toe een lesje geven, maar de lessen die ze wil volgen bij een ander moet ze ook zelf betalen.

Dit alles hebben we in een bruikleenovereenkomst vastgelegt. En is door ons beide ondertekend. Haar rechten en plichten staan daarin beschreven en zo ook die voor mij.

Let op bij het huren het paard is van de manege en het is niet gebruikelijk dat jij de veeartskosten betaald. Zeker niet, omdat de pony ook nog in de lessen meeloopt en zich daar ook kan verstappen.
Meebetalen in de hoefsmidkosten kan ik ook nog begrijpen. Maar vind ook dat niet gebruikelijk. Denk er heel goed over na.

En trouwens een paard/pony kan best 2x per dag lopen. Dus ook als hij overdag in een les mee heeft gelopen kan je er 's avonds nog best lekker even mee aan het werk.

Je moet eigenlijk gewoon eens een lijstje maken met wat je allemaal krijgt.

Binnenbak?
Mag je gebruik maken van de binnenbak?
Paard/Pony?
Wat voor een dier is het. kan ik er nog alles mee. Of mag ik alleen nog maar een beetje mee dressuren?
Lessen?
Mag je ook in de lessen meerijden. Of moet je die ook nog betalen.
Hoeveel dagen kun je daadwerkelijk rijden?

Wanneer dit alles is inbegrepen en dan heb ik het over 7 dagen dan denk ik dat je mag gaan denken aan een huurbedrag van minimaal €125,- (Maar dan geen veearts en hoefsmid kosten erbij) Bij 3 dagen zal het ongeveer op de helft van het stalgeld uitkomen. Maar let op stalgeld ligt hoger dan de feitelijke lasten die de manege houder heeft. Hij moet er overigens ook aan verdienen.

Pfff, misschien een beetje veel info. En ik wens je dan ook heel veel succes met de keuze en lees hier wel hoe het verder loopt.

Groetjes Michelle en (_) van Sasja en Rhana

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 14:41

Wat een boel informatie! Wel heel erg nuttig hoor Ik heb dit bericht inmiddels uitgeprint en heb deze meegenomen naar stal. Daar hebben we alle punten eens opgeschreven en behandeld. Vanavond hebben we weer een gesprek en dan laat ik je met veel plezier horen hoe het vanaf nu verder loopt.. Bedankt voor je reactie! Groeten Kim