Belangstelling voor dit soort stal? tips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:39

Voorzieningen klinken heel fijn. De uitloopstallen zouden voor mij idd een echte plus zijn.
Verder zou ik letten op de bodem van beide rijbanen, die moet echt goed zijn, geen geploeter in duinzand svp :D
Graag zou ik zelf mesten, elke dag en wil dan dus ook graag weten hoeveel stro ik kan gebruiken. (wil niet elke dag commentaar krijgen, dus daar moeten goede afspraken over zijn)
Daarnaast is hooi voor mij een must (mijn paard verdraagt kuil en voordroog slecht)
En krachtvoer zou ik niet inbegrepen doen omdat toch iedereen iets anders wil en sommige helemaal geen krachtvoer geven. Kan je beter wat in je prijs zakken.
In omgeving Amsterdam kan je hier zeker 350 voor vragen. Mijn budget is meer gericht op een max van 300, maar je zou de stallen zeker vol krijgen.

joyce B

Re: Belangstelling voor dit soort stal? tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 00:03

Klinkt heel goed, maar prijs is echt regioafhankelijk, en van de ligging ten opzichte van grotere woonplaatsen. Hoe verder van grote plaatsen, hoe minder mensen die stalling nodig hebben voor hun paard.

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:43

Klinkt als een geweldige stalling zal er zeker geïnteresseerd zijn.
Word nu toch best wel nieuwsgierig waar het is.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:20

Hier in de Noordwijk vragen ze voor een stalling zonder enige buiten gang (dus altijd op stal het hele jaar) met twee binnebakken, een buitenbak, stapmolen, longeer cirkel en aan de rand van het bos/duin/strand 400 euro.
Zou liever voor jullie stal 400 euro betalen. Dus afhankelijk van waar je zit wel rond de 300 euro!
Wat word er verder van de huurder gevraagd? Bijvoorbeeld hulp bij lossen en laden van hooi.stro, het opruimen, voerdiensten etc?

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:53

Lijkt me een hele leuke stal! Twee minpuntjes voor mij zouden de kleinere binnenbak zijn en dat de paarden in de winter altijd gescheiden staan

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:54

zet maar neer in Halfweg, ik kom er zo staan :)
Klinkt als een perfect stalletje!

Morris123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:00

Dit lijkt heel erg op de stal waar ik mijn paard heb staan. Net over de grens bij Aken, Duitsland. Ik betaal 220 Euro per maand, all in.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:28

Dit klinkt voor mij als de ideale stal :) Mochten jullie in de buurt van Groningen zitten dan reserveer ik vast een stalletje :') Maar dat zal wel niet, hier in de buurt is niks aan echt bos te vinden }:0

Ster_Quinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:33

Klinkt er goed! Vooral voor de paarden, benieuwd waar de stal is.

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:33

Klinkt goed. Ruime boxen, uitloop, veel buiten... Ik zou ook kiezen voor zelf mesten en ook zeker voor hooi.
Al met al, klinkt als een droomstal waar, ik denk, 90% van de amazones/ruiters hier graag hun paardje kwijt zouden willen :)

Flyskyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 15:08

Yellomofoon schreef:
Lijkt me een hele leuke stal! Twee minpuntjes voor mij zouden de kleinere binnenbak zijn en dat de paarden in de winter altijd gescheiden staan

In de winter staan de paarden niet gescheiden hoor als ze los mogen in de wei/buitenbak/binnenbak staan ze gewoon (als dat mogelijk is) met z'n allen samen

Flyskyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 15:10

Ik mag van de eigenaren nog echt even niks over de plaats etc. melden aangezien ze nog niet van plan zijn om op kortetermijn stallen te verhuren. En er eerst nog het een en ander uitgezocht moet worden ;)

Maar wel erg leuk om te horen dat iedereen zo enthousiast is! _/-\o_

Even nieuwsgierig..

Hoe komt het dat de meesten toch zelf willen uitmesten?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:18

De ervaring wat ik heb bij stallen waar je niet zelf uit MAG mesten, is dat dat een besparende maatregel is. Zie dus elke keer weer paarden op het beton of in vieze stallen dan. En ik ben juist erg gesteld op een schone stal met een nette laag strooisel (hoeft ook weer niet tot de knieën, maar paard moet wel prettig en droog kunnen liggen). Als er uitgemest wordt maar je mits je zuinig bent op het strooisel daarnaast zelf ook best wat drollen mag scheppen heb ik er geen problemen mee als uitmesten inclusief is.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:20

TS, voor een betere prijsindicatie kan je toch wel de regio vermelden? (bv randstad, veluwe, twente) dan hou je het nog behoorlijk algemeen maar is wel beter in te schatten welke prijs reeel is ;)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:21

Flyskyhigh schreef:

Heel simpel, dan kan ik zelf bepalen hoe vies of schoon de stal is, kan ik bepalen of ik het 2x per dag wil doen enz. Mijn jonge paard staat op een pensionstal, waar je zelf strooisel moet kopen, zelf moet mesten en zelf krachtvoer moet kopen maar waar ze in de winter ook een paar uur buiten staan in een paddock in een groepje (ze worden dan binnen en buiten gezet). Jouw stal in combinatie met wat ik nu noem, zou de perfecte stal zijn voor mij. Als je zelf strooisel moet kopen (want dan weer verkrijgbaar is bij de stalbaas eventueel) kun je zelf bepalen hoe goed of slecht jouw paard er bij staat. Dit zijn dus allemaal dingen die ik heel belangrijk vind.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:31

Ik zou me zo aanmelden. Ben al lange tijd op zoek naar zo'n stal. Nadeel bij mij in het dorp is of 24/7 binnen zonder kans op beweging a 400 euro per maand of iets goedkoper en langer reizen vanaf huis met dan de kans dat je paard de hele zomer 24/7 op het land moet staan van mei tot oktober.

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:49

Rintah schreef:
TS, voor een betere prijsindicatie kan je toch wel de regio vermelden? (bv randstad, veluwe, twente) dan hou je het nog behoorlijk algemeen maar is wel beter in te schatten welke prijs reeel is ;)

+1
*\o/*

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:59

Ik zou ook interesse hebben, maar vrees dat het voor mij te duur zou worden. Klinkt verder perfect.

Veel ruimte voor de paardjes, klein binnenbakje voor mij wanneer het buiten echt niet te doen is... Super!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:01

De prijs voor zo'n stalling zou in NO Groningen rond de 200 euro zijn. Als je een 'echte' binnenbak zou hebben dan zou die hoger worden natuurlijk.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:05

Flyskyhigh schreef:
Ik mag van de eigenaren nog echt even niks over de plaats etc. melden aangezien ze nog niet van plan zijn om op kortetermijn stallen te verhuren. En er eerst nog het een en ander uitgezocht moet worden ;)

Maar wel erg leuk om te horen dat iedereen zo enthousiast is! _/-\o_

Even nieuwsgierig..

Ik mest elke dag zelf uit, doe dit vrij nauwkeurig. Ervaring leert dat als het wordt gedaan, hier geen tijd voor is. Stallen worden twee of drie keer per week uitgemest, terwijl ik elke dag echt nodig vind. Alleen opstrooien vind ik onvoldoende. Zeker niet als ze hengstig is!! Daarnaast bepaal ik graag zelf hoe dik mijn paard in het stro staat (meestal niet te dik)

Okaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:11

Ervaring leert dat als het wordt gedaan, hier geen tijd voor is??
Dit vind ik op zich een rare redenering. Als een stal stalling aanbiedt inclusief mesten, dan maken ze hier toch tijd voor. Bij ons worden ze gewoon elke dag uitgemest en er wordt flink veel gestrooid.
Je kunt bij ons opteren om zelf te gaan uitmesten, dan krijg je 30 euro korting per maand. Echter wordt er dan wel stro voor je klaar gelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:11

Nadeel van het zelf mesten is voor een pensionstal eigenaar, dat niet elke eigenaar daar zo stipt mee is. En dat er eigenaren zijn die een paard dan rustig een week niet mesten. Dat is vervelend voor het paard, maar ook vervelend voor de pensionhouder. Stel hij laat een nieuwe klant de stal zien en staat er een zo'n smeerbox tussen, dat kan mensen afschrikken.
Evenals met voer, hoe vaak moet je soms wel er niet achter aan bellen dat het voer op is. Je kan het ook niet maken dat 3 wel wat krijgen en nummer 4 niet, dat creeert onrust en elke keer van je eigen voeren is ook zo wat.
Er zijn wat dat betreft voors en tegens. Als je nette eigenaren hebt, is er geen probleem, maar ervaring leert dat dat niet altijd het geval is en dat is je dan een doorn in het oog.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:15

Nou van mij mogen ze uitmesten hoor
Ik prefereer wel zo'n voersleuf zeg maar.. als dat er is zou het helemaal goed zijn.

Hier in het Noorden zou je idd rond de 200 zitten
Ik heb ook zoiets alleen een grote binnenbak, 2 buitenbakken, stapmolen enz enz en betaal er 250 voor

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:44

Klinkt super!, ruime stal mét grote uitloop, een buitenbak, een longeerbak en een (kleine) binnenbak en veel weidegang.
Zelf uitmesten is een goede optie, krachtvoer kun je eventueel door je klanten klaar laten zetten als ze ander voer willen. Dat doen ze bij ons op stal ook (de pensionhouder voert 's ochtends alle paarden met wat er klaar gezet is).

Wat voor mij ook belangrijk zou zijn is hoeveel voermomenten er zijn. Waar ik nu sta krijgen de paarden 's ochtends krachtvoer en kuil (of hooi als dat is klaargezet), tussen de middag ook kuil (of hooi indien klaargezet) en dan kun je ze zelf 's avonds nog een keer geven. Ik geef dan altijd zoveel dat hij het tegen de ochtend pas op heeft.

Ik schat in dat je in Zeeland voor zo'n stal ongeveer €200,= zou betalen.

Okaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:17

Bij ons in Zeeland kun je voor 200 euro toch geen stal vinden die dit allemaal aanbiedt.