Betalen voor verzorgpony aan eigenaar van de stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoT

Berichten: 4016
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 17:29

Ik heb ook wel eens van dit soort regelingen gehoord, bij een manege ergens. Daar was die regeling echt bedoeld om het aantal verzorgers een beetje binnen de perken te houden. Kan ik me ook wel wat bij voorstellen, anders ben je als stalhouder op een gegeven moment het overzicht een beetje kwijt lijkt me. Dan kan Jan en alleman zomaar het erf oplopen en god weet wat doen.... Dit komt me echter niet over als zo'n regeling, meer geldklopperij, zoals de rest ook al zei. Wat vindt de eigenaresse er zelf van en de andere eigenaren? Kan er niet eens aangedrongen worden op duidelijke regels?

Wat ik helemaal niet vind kunnen is dat hij jou heeft weggestuurd omdat jij iets deed wat in zijn ogen niet klopte. Hij had jou hoogstens op je vingers kunnen tikken en de eigenaresse eventueel kunnen informeren, maar hij heeft m.i. geen recht om je van zijn erf te trappen. Mandy is immers niet zijn paard. Wel goed hoor, dat hij een beetje oplet, maar hij trekt het nu wel heel erg in het extreme. Dit mannetje komt me een beetje over als een combi controlfreak / geldwolf. Zou niets voor mij zijn in ieder geval, binnen de korste keren zou ik ruzie met zo iemand hebben.

Maar goed, het blijft een rotsituatie voor jou. Ik weet zeker dat je verstand weleens zegt 'kappen hiermee' maarja het hart... Veel sterkte daar, het klinkt alsof je dat nodig gaat hebben.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 17:29

Jee ze !Wat een z*k !Je moet dat echt niet gaan betalen hoor !Als je nu bvb altijd de mest liet liggen , de hoefslag stuk maaktte oke !Maar je doet helemaal niets .Ik zou het bedrag echt niet betalen , je moet toch niet gaan betalen om een pony te poetsen !En inderdaad als de eigenaar het echt leuk vind dat je haar pony nog wat extra aandacht geeft dat ze dan zelf 10 euro betaald of eens een hartig woordje met de eigenaar gaat praten want dit slaat echt nergens op !Er zijn al veel bokkers in Zoetermeer , je vind vast wel een andere verzorgpony !

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 18:42

Ik heb er vandaag nog over nagedacht en ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik het er niet mee eens ben.
Als Frans dit gezegd had voordat ik Mandy was gaan verzorgen, was ik er nooit aan begonnen, dus dan ga ik nu ook niet betalen.
Ik heb tegen de eigenaresse op msn gezegd dat ik er nog over nagedacht had en dat ik het er toch niet mee eens was. Iig kwam het er toen op neer dat ik Mandy niet meer mocht verzorgen als ik niet ging betalen, dus ik verzorg Mandy nu niet meer Verdrietig ..

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 19:10

Hé bah, wat moet dat een vervelende beslissing geweest zijn. Maar ik vind het wel stoer van je hoor!
Misschien dat je via bokt een ander adresje kan krijgen? Is te proberen uiteraard... Waar woon je (behalve op de maan)?

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 19:11

Ik woon in Zoetermeer.
Tsja, op zich ben ik niet echt op zoek naar een verzorgpony nu, maar het zou wel leuk zijn Lachen .
Rijden maakt me echt niet uit, is leuk maar dat doe ik ook wel op de manege. Gewoon een beetje poetsen etc., net als ik met Mandy deed, vind ik ook leuk Lachen .

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 19:14

Rijden is toch altijd leuk als het erbij kan? Misschien een oproepje plaatsen hier of op marktplaats. Je moet alleen net geluk hebben.

Heel veel succes in elk geval!

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:26

Dus weet er nog iemand een leuk verzorgpaardje voor mijn lieve vriendinnetje? Gwoon om lekker te poetsen en te wandelen. ...

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 00:10

Wat belachelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Stoom uit je oren
Ik kan me voorstellen als de eigenaar van een paard wat geld vraagt Zo dat je het paard kan verzorgen en er ook op mag rijden. Soort van leassen. Dat de eigenaar op z'n manier toch wat kosten van het paard er uit kan halen. Maar een staleigenaar!!!!!!!!!! Die krijgt al stalgeld van zijn klanten. Moet hij dan ook nog geld vragen aan de gasten van zijn klanten. Zo ik ben blij dat ik op een leuk en gezellige stal sta, zonder die belachelijke regels Extreme duivel

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 08:40

renza schreef:
Ik heb er vandaag nog over nagedacht en ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik het er niet mee eens ben.
Als Frans dit gezegd had voordat ik Mandy was gaan verzorgen, was ik er nooit aan begonnen, dus dan ga ik nu ook niet betalen.
Ik heb tegen de eigenaresse op msn gezegd dat ik er nog over nagedacht had en dat ik het er toch niet mee eens was. Iig kwam het er toen op neer dat ik Mandy niet meer mocht verzorgen als ik niet ging betalen, dus ik verzorg Mandy nu niet meer Verdrietig ..


Nou meis,
om zo'n eigenaar zou ik niet rouwig zijn hoor, als ze echt graag had gezien dat je bleef had ze zelf wel die 10 euro opgehoest. Idd paarden zat in Zoetermeer en omgeving, hang ene briefje op bij Divoza dan heb je zo een andere knuffel.

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 08:53

Hoe banketstaaf het ook is, die man mag dat vragen.. het is zijn erf, zijn regels. Als ik het zo hoor help je de eigenaresse echt door te komen (helemaal omdat je niet rijdt) Ik zou het dus redelijk vinden dat de eigenaresse het extra geld betaald. (al is het een belachelijke regel)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:05

Hij mag het misschien wel vragen maar ik vind het wel belachelijk. Misschien voor degene die daar ook echt fanatiek rijden kan hij wel iets vragen (niet dat ik het dan nog goed zou ivnden maar hij zou het wel kunnen) maar voor iemand die alleen een pony poetst ermee wandeld en even in de paddock zet vind ik het echte onzin dat je moet betalen! Kun je net zo goed 3 keer in de week naar de manege gaan en daar poetsen, zullen ze vaak heel fijn vinden daar!
De eigenaresse zou jou moeten betalen omdat jij mest en poets terwijl zij dan kan rijden zonder te mesten. Het rijden is niet het belangirjkste alleen het is toch wel leuk en dan zou het wel fijn zijn als je dat mocht doen omdat je ook mest.

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:11

Ronduit belachelijk!
De eigenaren betalen toch al stalgeld? Dan vind ik het belachelijk om nog meer geld te vragen alleen omdat er iemand anders dat paardje komt doen! Het is echt pure geldklopperij! Ik zou het niet betalen hoor!
Je mag ook al niet rijden, en omdat jij nou 2 x in de week de longeerkraal gebruikt moet je betalen? dat is echt de meest achtelijke regeling die ik ken!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:13

ik vind het een beetje onzin ik vind dat de eigenaar staslgeld betaald dus ook voor de bak en dat soort dingen
ik vind het een onredelijke regeling
maar wel jammer voor jou dat het zo gelopen is

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:28

ja ik ken deze regel ook, heb er regelmatig over gehoord, en inderdaad, op de voorstede is dat ook, ik dacht zelfs 35 euro. BELACHELIJK. Of jij nou op dat paard rijd of de eigenaresse............te idioot voor woorden, werkelijk !!!! Maar ja, als het zo is, is het zo....

En jij rijdt nog geen eens, kan me voorstellen dat je ouders niet willen dat je dat betaalt!!

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:30

onzin, hij mag zelf regels maken natuurlijk, maar trap er niet in want er zijn paarden zat die je met liefde gratis mag knuffelen, en mischien wel rijden!

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:23

wat een belachelijke toestand zeg! Scheve mond dat zal lekker worden, moet bij ons eens gebeuren, bij ons lopen er op stal vrij veel "pennymeisjes" maak je meteen een onderscheid tussen de serieuze en de niet serieuze meiden en jongens. maar volgens mij is het gewoon een manier om extra centen binnen te krijgen, moet hij het stalgeld maar omhoog gooien dan heeft hij hier ook geen omkijken meer naar en benadeel je de verzorgers ook niet want het is stom dat de verzorger er voor zou moeten betalen om een paardje te verzorgen. Scheve mond het zou de eigenaar moeten zijn die het betaald (als het echt moet) want zij willen dat het paard een verzorger/bijrijder krijgt Lachen

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:14

Ik hoorde gisteren dat ik 15 euro moet gaan betalen. Ik vind het de grootste onzin, maar anders moet ik stoppen met Maroush en ik heb me toch wel heel erg aan haar gehecht...Ik kom zo'n beetje elke dag en heb d'r van alles geleerd.... Ik ga het dus wel betalen, ik heb ei'k geen keus.

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:15

Trouwens, Ireentje, anders mag jij Joyce en Roos wel doen ipv mij als Bianca het goed vind...anders heb je helemaal nix. Ik heb Maroush nog...

germie

Berichten: 26117
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:11

Ik vind het een belachelijke regel. Stel je voor: 1 gezin met 3 kinderen hebben 1 pony. Die 3 kinderen en hun ouders komen daar dagelijks. De kinderen rjiden dagelijks, maar omdat ze zelf niet auto kunnen rijden moeten de ouders mee. Dus 5 mensen op je erf. Die betalen 1 bedrag in de maand.
Een andere persoon is in z'n uppie en heeft 1 paard. Op 3 dagen in de week moet ie werken en kan ie niet komen. Dus dan doet een ander dat paard. Dat kost dan 35 euro.
Oftewel Verward Verward Verward
Hele onnozele regel

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 22:18

Ik mag hopen dat haar stalgeld laag is. Want uiteindelijk betaal je toch je stalgeld inclusief gebruik of niet? Beetje bijzonder veel bizar vind ik dit. Of het nu mag of niet, maar uit moraal doe je zoiets niet.

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 22:21

Daar valt weinig aan te doen, t is aan de andere kant wel logisch dat die mensen het niet fijn vinden als zomaar iedereen op hun erf loopt. En verder is het er wel supergezellig !!!, die mensen zijn ook best aardig hoor, alleen daar ben ik het dan niet mee eens, maarjah, daar kom ik wel weer overheen.... *LOL* Als het dan maar wel gezellig is OK dan!
Laatst bijgewerkt door Maroush op 21-11-03 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 22:22

Dan moet je geen pensionstal beginnen imo Maroush. Als je daaraan begint weet je dat je mensen over de vloer hebt. 80% van de paardeneigenaren heeft verzorgers dus daar hou je dan gewoon rekening mee.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15489
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 22:36

Inderdaad, Fasel dan zou je niet een pensionstal moeten beginnen. Een pensionhouder moet voordat die zo´n stal gaat beginnen ook dit soort dingen gaan bedenken. Ik heb gelukkig geen last van dit soort dingen. Maar ik kan me van deze man best voorstellen dat er ook rust in de stal moet heersen, dit voor het geluk van de paarden. Horden verzorgsters op zondag kan erg verstorend werken, maar dit kan inderdaar voorkomen worden door max. 1 verzorgster toe te laten en geen vrienden, vriendinnen toe te laten.

Caira
Berichten: 26087
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 22:47

WHahhah dat zou de staleigenaar bij mij moeten proberen! Ik zou hem dik in zijn gezicht uitlachen!

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:08

Dat lijkt mij idd een goede regel Coby, max. 1 verzorger per paard en geen vrienden / vriendinnen. Maar ik ben de baas niet en ik ga me er verder ook niet mee bemoeien... ik vind het zo wel prima...zoveel is 15 euro per maand nou ook weer niet en ik krijg er een boel plezier voor trug