Wat is nu de fijnste staart-en manenspray?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: Wat is nu de fijnste staart-en manenspray?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:41

Dat plasticachtige gevoel komt door de siliconen wat er in veel producten zit, Cowboy Magic heeft dit niet en daarom voelt het ook niet zo aan. Ik gebruik het liefst Cowboy Magic en als je goed googled heb je het altijd wel in de aanbieding.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 22:07

janouk schreef:
IngridM schreef:
Kortom; die van Action goedkoopste oplossing, Cowboy Magic de beste (maar prijzig) en de rest is allemaal hetzelfde volgens mij.

Iemand noemde het 'plastic aanvoelen' van staart en ik denk dat dat ook is wat ik bedoel. Al die troep lijkt me uiteindelijk ook niet zo best voor het haar. Maar ja, zonder helemaal drama......

Grappig dat je dat zegt, want hier is juist het tegenovergestelde: Janouk heeft geregeld Penny's naast haar staan (groot en klein) tijdens ringsteken of andere evenementen waar veel mensen zijn en die staan allemaal in haar manen te frunniken, want het voelt ze zijdeachtig aan, zo zacht.
En dat is echt zo, het is heel zacht en zijde achtig. Helemaal niet plastic achtig.

nee maar dat bedoelde ik ook van al die sprays hoor die er te koop zijn

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 22:09

Zoek schreef:
Dat plasticachtige gevoel komt door de siliconen wat er in veel producten zit, Cowboy Magic heeft dit niet en daarom voelt het ook niet zo aan. Ik gebruik het liefst Cowboy Magic en als je goed googled heb je het altijd wel in de aanbieding.

Dat is een nuttige opmerking. Toevallig heb ik net voor mezelf shampoo zonder al die troep gekocht, ook zonder siliconen. Legt een laagje om het haar inderdaad. Zit dat niet in CM ?
En gebruiken jullie dan de spray of de tube ? Is de tube goedkoper in gebruik ?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:13

Haha vandaar de cockpitspray dat is volgens mij ook siliconen :)

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:14

Van naf mane en staart spray. Erg fijn spul.

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:21

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:28

Ik had laatst het flesje princessen antiklit spray van mijn dochtertje even geleend voor de pony. Werkt perfect en ook geen silliconen gevoel (geen idee of het er wel of niet inzit). Gewoon bij het kruitvat gehaald.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:29

IngridM schreef:
Zoek schreef:

Dat is een nuttige opmerking. Toevallig heb ik net voor mezelf shampoo zonder al die troep gekocht, ook zonder siliconen. Legt een laagje om het haar inderdaad. Zit dat niet in CM ?
En gebruiken jullie dan de spray of de tube ? Is de tube goedkoper in gebruik ?

Dank je, als het goed is zitten er geen silliconen in Cowboy Magic...silliconen breekt het haar ook veel sneller af!
Voor het ontklitten gebruik ik detlanger en shine dit zit niet in een spray dus gebruik de grote flessen (tja tinkers met veel haar :o ). Voor vlekken gebruik ik yellow spot out en dat zit wel in een spray maar die heb ik bijna nooit nodig.

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:37

CM hoor ik altijd goede verhalen over, misschien eens proberen. Huismerk EJ ben ik erg tevreden over! Is erg schoon in gebruik, niet vettig.
Maar ik hoor ook goede verhalen over iets van de Action, haarserum van Hegron?!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:43

Inderdaad haarserum van Hegron. Is doorzichtig flesje met rood/paarse kleur. Echt heel erg fijn. Je hebt er niet veel van nodig en ook hier niet dat plastic gevoel. Ik ben echt blij met de tip die ik er hier op bokt over kreeg, want gebruik nu al die andere (dure) merken niet meer.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 20:06

Volgens mij geen action hier in de buurt maar ik zal eens wat meenemen als ik er ooit kom. Denk toch dat ik de CM maar ga proberen. Vind het wel heeeeel prijzig maar vooruit :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:29

ingredienten cowboy magic:
Cyclomethicone, Dimethicone, Panthenol, Hydrolyzed Silk, Ethylhexy Methoxycinnamate, Tocopheryl Acetate, Fragrance.

Cyclomethicone is a clear, odorless silicone. It leaves a silky-smooth feel when sprayed on the skin.

zitten gewoon siliconen in,dus.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 21:28

hmmm bedankt voor de info darkchrystal, had ik nog niet naar gezocht......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 00:34

Mij maakt het persoonlijk niet zoveel uit.
Maar lees best vaak dat mensen iets zonder siliconen willen en dús CM kopen...en dat lijkt mij dan niet heel handig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 00:38

Anoniem schreef:
Mij maakt het persoonlijk niet zoveel uit.
Maar lees best vaak dat mensen iets zonder siliconen willen en dús CM kopen...en dat lijkt mij dan niet heel handig.

Persoonlijk vind ik het nu zelfs beetje lachwekkend, want velen kopen daarom dat dure spul :P

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:02

Gaat mij niet persee om of er nu wel of geen silliconen in zitten als het maar niet plastic achtig voelt. Met de meeste spray`s wordt het heel vies en kan je elke dag wel sprayen om het uit de klit te houden, ook als het nat wordt krijg je zo`n vieze laag en daar heb ik met Coboy Magic totaal geen last van en hoef maar 1x per week wat te smeren dus zo duur is het niet als je het vergelijkt met ander spul waarvan je het elke dag moet gebruiken.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:11

Ik heb eerst een tijd de spray van sectolin gebruikt en daar was ik redelijk tevreden over.
Toen ben ik over gestapt op het serum van de action en dasr was ik ook redelijk tevreden over.
Nu gebruik ik sinds een tijd cowboy magic detangler en shine, dat had ik echt eerder moeten doen!
Het is vrij prijzig, maar het werkt super het word niet plakkerig en het is heel zuinig in gebruik!

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:52

Ik heb er ook gewoon eentje van Epplejeck zelf. Super fijn! Laatste x 3 weken geleden in gespoten en hij 'doet het nog steeds'. De staart is nog goed wit en ontklit heel fijn met kammen :).

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 15:19

Zoek schreef:
Gaat mij niet persee om of er nu wel of geen silliconen in zitten als het maar niet plastic achtig voelt.

Hier idem. Als het niet plastic aanvoelt ondanks dat er siliconen inzitten zie ik geen probleem.

Maar.....ben speciaal naar de Action gereden vandaag :-)
Ze hadden ook een pompje anti-klit en het serum, heb het alle twee meegenomen :D

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:21

Voor de mensen die hier cowboy magic gebruiken; ik heb ooit is gelezen dat paarden daardoor ook vollere manen/staart van zouden krijgen. Is dat echt zo?
Paardlief heeft een vrij ielle staart en zou best wat voller mogen.. :j

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:30

Ik gebruik Cowboy Magic en ik zwéér erbij! Mijn Tink's maantjes behandel ik eens met CM, invlechten en klaar is kees! Zo om de 2 weken ongv doen, haar manen zijn aanzienbaar dikker en veel mooier! Ook zijn ze al wat gegroeit :)

Voor de staart vind ik een spray persoonlijk wel handiger. Daarvoor heb ik een spuitbus van Leovet, ook erg tevreden over.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:33

ik zweer bij riders magic maar dat is geen spray maar een conditioner maar werkt echt super

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:36

Ik ben heel tevreden van de manen en staartspray van decathlon. Een paard met super dikke klitten in staart en manen gingen er vlot uit na slechts een beetje spray. En het is niet duur dus beter kan niet ( voor mij toch)

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 13:11

xChantal94 schreef:
Voor de mensen die hier cowboy magic gebruiken; ik heb ooit is gelezen dat paarden daardoor ook vollere manen/staart van zouden krijgen. Is dat echt zo?
Paardlief heeft een vrij ielle staart en zou best wat voller mogen.. :j

De manen en staart worden er niet perse voller van maar er vallen minder haren uit.

Ik heb het bij mezelf getest, ik had in de ochtend cowboy magic in mijn haar gedaan en in de avond ging ik douchen en mijn haar wassen.
Normaal haal ik met wassen echt hele plukken uit mijn haar maar nu wel geteld 4 haren!! *\o/*

Dus eigenlijk heeft het meer kans om voller te blijven/worden omdat je zo weinig uittrekt.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 20:35

haha ik kreeg vandaag van een onbekende vrouw het compliment dat de haren zo zacht waren en zo mooi *van het Action spul* :-)