Afgeschuurde/gebeten staart... Wat moet ik ermee doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 07:52

famke43 schreef:
staartbandage :D

Een staartbandage moet je wel goed aan kunnen leggen. Helemaal als het de bedoeling is dat hij er de hele winter mee op stal staat. Als hij afknelt heb je, voor je het weet, helemaal geen staart meer... ;)

Vaak zie je staart schuren vaak bij aarsmaden. Weet je echt zeker dat hij geen wormen heeft? Die wormen geven nl jeuk aan de staartbasis.. en zetten geen eitjes af in de darmen en zijn daardoor slecht te vinden bij mestonderzoek..

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 07:56

Mmm oké. We hebben wel mestonderzoek laten doen, maar hoe kun je deze wormen dan wel vinden? Zijn er misschien nog andere symptomen?

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:07

tegen het bijten hertshoorn olie,

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:56

Herve schreef:
Mmm oké. We hebben wel mestonderzoek laten doen, maar hoe kun je deze wormen dan wel vinden? Zijn er misschien nog andere symptomen?

http://www.wormbestrijding.nl/paard_worm06.html Hier vind je nog wat info.

Ik weet niet of je pony in de winter met deken staat maar jeuk kan natuurlijk ook komen door het te warm onder deken staan.
Zie je hem echt schuren? Ik kende een paard die zijn staart altijd droeg, ook onder deken. Dus die staart aanzet was in de loop van de winter compleet haarloos. Helemaal afgeschuurd door de staartflap. De staartaanzet leek wel een rattenstaart.

Herve

Re: Afgeschuurde/gebeten staart... Wat moet ik ermee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 10:07

Nee hij heeft nooit een deken op. Dus daar kan het niet aan liggen. Die site zal ik zo eens even op mijn gemak bekijken

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 20:12

Vandaag heb ik wat babyolie in de staart gesmeerd, kijken of het helpt. Op de site las ik dat je eitjes zou moeten zien, en dat zie ik verder niet.. Zou het niet gewoon uit verveling kunnen zijn? Als hij lekker buiten is, zie ik hem namelijk nooit echt schuren. Alleen in de stal.

x_chris_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:17

het paard van mijn vriendin heeft dit ook. De winteracht bleef heel lang en het ging kriebelen. Daardoor schuurde hij ook vreselijk veel en moesten ze alles kort knippen. je kunt het besteje pony laten scheren. Meestal komt de jeuk door eczeem/allergie, maar je pony kan ook jeuk hebben door het verlies van de wintervacht. Als dit niet werkt kun je inderdaad een middeltje in de staart/manen smeren of een vliegendeken (ook in de stal) omdoen.

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 21:35

Scheren zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten. Maar zou je dan niet denken dat hij op meerdere plekken jeuk zou moeten hebben? Hij schuurt echt alleen bij z'n staart en als ik daar een beetje krab laat ie ook niet echt zien dat ie het lekker vind ofzo.. Dus ik heb niet echt het idee dat hij overmatig jeuk heeft ofzo.