Citaat:carinev zei:
Mijn paardje schrikt vrij vlug. Een héél vervelende situatie, zeker omdat ik er al 3x ben afgedonderd op 3 weken tijd.
Nu elke keer als ik merk dat hij iets ziet roep ik : hé!
Nu, is dat een goeie reactie (hij reageert hier wel op ) of moet ik dit gedrag negeren.
Ik heb het gevoel dat hij mij uitprobeert en dat hij gewoon iets ZOEKT om van te schrikken.HOE LOS IK DIT OP EEN PAARDVRIENDELIJKE MANIER OP?????
Als je een paard hebt met een schrikkerig bloed in zich kun je het beste hé weglaten maar als het een paard is die geen schrikkerig bloed heeft of juist een paard die vroeger allemaal dingen heeft meegemaakt waardoor hij zo schrikt dat je het beter niet kunt gebruiken.
Maar, als ik zo je verhaal lees is hij gewoon om jou uit te proberen zolang hij weet van oei ik weet dat zei eraf valt en dat ze bang is doet hij of zij het zo weer.
Dus gewoon negeren en als hij niet luisterd hou die HÉ maar bij je en straf hem dan maar met hé!!!
Veel succes!
.
"
" . En omdat je dan zelfzekerdheid en leiderschap uitstraalt zet je je paard aan het werk en zal die bok of whatever waarschijnlijk geeneens volgen
)