Rust-paradise West-Brabant, interesse?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Annemiek

Re: Rust-paradise West-Brabant, interesse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 08:56

waarom open je geen topic met een poll?
zo kun je zien wat het meeste in trek is.

Ik zou ook de hoefsmid ed eruit laten,iedereen gewoon vrij laten in hun keuze voor smid.

Ster_Quinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:21

Klinkt allemaal goed wat je aan wilt bieden maar zo idd enten & ontwormen bij de prijs doen en dan hoefsmit excl.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:43

Jasmijn_Goos schreef:
De hoefsmid bij de prijs inbegrepen zou alleen gelden voor de pensioenpaarden. En dan alleen bekappen. (Speciaal) beslag is voor de kosten van de eigenaar.
.

Niet om l*llig over te komen. Maar bekappen "krijg" je er dan bij. Neem dan even 25 euro voor het gemak. Maar als mijn paard nou beslagen moet worden, krijg ik dan ook die 25 euro terug?
Nogmaals echt niet om zeikerig over te komen, maar zijn wel dingen die je je moet realiseren dat je zo niemand tegen de borst stoot.

Dan zou ik bv eerder kiezen voor gezamelijk ontwormen, dan heb je dat iig in de hand. Weet je wat iedereen krijgt en gelijktijdig.

hutch84 schreef:
nijmegen steenbergen noami is wel een eindje rijden he? even wekelijks er naar toe zit er dan niet meer in he? je zal dan al de verzorging aan de ts moeten overdragen

Dat kan toch, als je je paard op een rusthuis staat? Bij ons staan er meerdere paarden die bv niet meer gereden worden en waarvan de eigenaren maar 1 keer in de zoveel tijd komen.
Het belangrijkste is op een stal dat je je paard met een gerust hart kan achter laten en niet hoeft te stressen of alles wel goed gaat als je een keer overslaat.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 12:07

Nikass schreef:
kan je niet een combi maken tussen kleinschalige pensionstal met gedeelte pensioen/blessure paarden? Lijkt mij wel interessant. Heb je toch ook wat aan je bak en kan je op de pensionpaarden wellicht iets meer verdienen.
Enige is, ik zou nooit (een deel van) de medische verzorging van mijn paard uit handen geven. Ik neem mijn eigen hoefsmid mee en bepaal hoe vaak die komt, ik beslis zelf OF ik mijn paard inent, waartegen en hoe vaak, zelfde geldt voor wormgebeuren en dierenarts. Als dit niet kan zou het voor mij direct ophouden.

Ik denk dat collectief ontwormen wel moet gebeuren.
Enten vind ik inderdaad dat de eigenaar daar zelf voor moet kunnen kiezen.
Wel vind ik dat de eigenaar van de stal zelf naar eigen inzicht een dierenarts moet kunnen bellen.
Als ze eerst de eigenaar moet bellen gaat er misschien kostbare tijd verloren.

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 12:30

Ik zou collectief mestonderzoek en evt ontwormen en enten prima vinden, evenals collectief bekappen als het een rustige kundige hoefsmid is.

Ik vergelijk een pensioenstal/rusthuis dan eigenlijk een beetje met een opfok.
Mijn jonge paard heeft in een fijne opfok gestaan waar ze collectief ontwormd, geënt etc werden, en dat werkte prima.
Vooral als zo'n stal op afstand is en je er niet dagelijks of wekelijks bent is het fijn als de eigenaren kundige en betrokken mensen zijn die je juist zulke dingen uit handen kunnen nemen.
Ik ga er dan ook vanuit dat zij bijv. weten wanneer ze een veearts moeten laten komen en daar jou als eigenaar dan ook in betrekken voor overleg.

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:31

Nijmegen/steenbergen is zeker een flinke afstand. Maar voor een goede oude dag van mijn paard maakt afstand voor mij niet uit als de locatie maar goed is.