beenbescherming en springschoenen in de wei??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 19:39

_Ekenna schreef:
Je hoeft niet allemaal excuses op te hangen. Paarden kunnen best tegen de wind van vandaag zonder/met dunne tot ongevoerde deken, daar worden ze niet ziek o.i.d. van. :+

Snap niet dat zoveel mensen paarden als beestjes zien die nergens tegen kunnen. :')

meningen verschillen
ik vond het vanmorgen met die wind echt te koud voor een dunne deken of dekenloos voor een geschoren pony

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:41

Wat jij wilt, jouw pony. +:)+
Ik vind het alleen vreselijk sneu voor het beestje.

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 19:43

oja en hij heeft de afgelopen paar dagen ook gewoon zonder deken gestaan maar ze voorspelde voor vandaag koud weer dus ik nam ook het zekere voor het onzekere en liet zijn dikke deken erop liggen wat ik er gisteravond pas weer op gelegd had
en ik vond het ook heel sneu, maar toen was het al te laat, zoals ik al zei had ik niet verwacht dat het vandaag toch best warm zou worden

shampyX9 schreef:
Hmm, paarden kunnen volgens mij wel tegen een stootje toch? Maar als die wond ontsteekt ofzo, moet je ff zalf komen of je laat de veearts komen. Maar ik weet niet of beenbeschermers helpen... het is maar een stukje stof om de benen van een paard. :j

ze kunnen ook wel tegen een stootje, pony al zat stootjes gehad en hij leeft nog steeds :P

maar ik ga nu
heb genoeg argumenten tegen beschermers in de wei dus ben ook allaang terug gekrabbeld van dat idee
en morgen idd dunner deken
doeg allemaal,
bedankt
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 19-04-13 12:12, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:49

350 grams regen voor een beetje wind????ben je gek????
het is niet koud!

je maakt van je paard wel echt een watje zeg.
been bescherming omdat hij gallopeerd en bokt.

verkoop je paard en koop een hobbelpaard.

dit gaat echt nergens heen gewoon 8)7 :n

mooihoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:50

die van mij hebben nooit beschermers om lopen ook het hele jaar door op het land. en vandaag had er 1 een ongevoerde regendeken op en shetlander bloot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:51

Veel paarden verwonden zich omdat ze weinig buiten komen en zich uitleven. Hoe vaker en langer een paard buiten staat dan worden ze vaak ook wat rustiger. En verder horen wondjes er gewoon bij.

Citaat:
daarnaast staat hij maar 1 of 2 uurtjes buiten per dag. Als ik hem langer buiten laat gaat hij eerst voor het hek draven als een neuroot en duurt het dan nog te lang, springt hij eroverheen.

Paarden die staan te ijsberen bij het hek moeten vaak gewoon wennen. Kan even duren. we hebben het hier ook met 1 merrie. Als we ze weer laten wennen aan de wei, staat ze de eerste weken te ijsberen en zodra ze een mens ziet begint ze te gillen. Ze ijsbeert dus langs het landhek wat haar benen niet ten goede komt. Maar ze houden er vanzelf mee op, als je ze elke keer hun zin geeft door ze na 2 uur naar binnen te zetten, tja dan blijven ze het doen.

mooihoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:52

en van dikke dekens op doen bij paarden is normaal geloof. zondag las ik nog dat paarden met 200 gram op hadden.was snik heet.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:53

mijn geschoren merrie staat in een buitenstal zonder deken! en ook op de wei zonder deken..
ze is blij dat dat ding nu eindelijk eens eraf is...

en als je per see iets om wil doen zodat die zich niet weer op de hakken trapt kun je een simpele springschoen omdoen (die rubberen ronde) die heeft mijn merrie ook regelmatig om omdat ze zich ook vaak in de hak trapt.

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 19:56

dennisje schreef:
350 grams regen voor een beetje wind????ben je gek????
het is niet koud!

je maakt van je paard wel echt een watje zeg.
been bescherming omdat hij gallopeerd en bokt.

verkoop je paard en koop een hobbelpaard.

dit gaat echt nergens heen gewoon 8)7 :n

misschien moet je de rest ook lezen... geen beenbescherming omdat hij galoppeert en bokt maar omdatt hij zichzelf echt diep verwond
en jaja van dat deken weet ik nu wel, zoals ik al zei, lees mijn andere reacties ook dan is misschiem iets duidelijker.
Noejte14 "oja en hij heeft de afgelopen paar dagen ook gewoon zonder deken gestaan maar ze voorspelde voor vandaag koud weer dus ik nam ook het zekere voor het onzekere en liet zijn dikke deken erop liggen wat ik er gisteravond pas weer op gelegd had en ik vond het ook heel sneu, maar toen was het al te laat, zoals ik al zei had ik niet verwacht dat het vandaag toch best warm zou worden"

Mindim: ze staan bij ons van 's ochtends tot 's avonds laat buiten dus dat is het probleem niet, hij is gewoon heel vrolijk :D

onley: hmm, alleen een springschoen is dus ook een optie

ojaa en ik wilde gaan maar door de reacties die nog kwamen blijf ik toch nog even doorkletsen :P

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:01

350 grams is gewoon onzin, regendeken is genoeg nu of fleece gevoerd, 350 grams is echt onzin!
mijn paard bokt ook en verwond zich ook maar ik zet hem niet met been bescherming buiten.
het is een paard he. maargoed jou paard verkloot hem lekker zou ik zeggen.

diep verwonden elke keer met bokken en galloperen lijkt me ook wel weer erg overdreven vind je niet?
je paard moet ook weerstand opbouwen, als jij hem helemaal inpakt word zijn lichaam en weerstand niet sterker en je paard dus zwakker!

ben blij dat mijn paard gewoon paard kan en mag zijn.

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 20:05

onley schreef:
mijn geschoren merrie staat in een buitenstal zonder deken! en ook op de wei zonder deken..
ze is blij dat dat ding nu eindelijk eens eraf is...

en als je per see iets om wil doen zodat die zich niet weer op de hakken trapt kun je een simpele springschoen omdoen (die rubberen ronde) die heeft mijn merrie ook regelmatig om omdat ze zich ook vaak in de hak trapt.

ja vinden ze heerlijk he als het deken er dan af mag.
liet hem sowieso de laatste weken naar het rijden altijd even rollen ook al was het koud( is mijn trainster het er niet mee een) , borstel erover en weer deken erop, vind hij heerlijk
en over mijn trainstter gesproken, ik ben pas sinds dit jaar met de dekens en scheren begonnen dus vroeg aan haar hoeveel dekens hij op moest. toen ik hem december liet scheren vond ze 250 grams onderdeken met 350 grams buitendeken eigenlijk nog niet genoeg maar het ging. toen het een paar waken geleden al eens 2 dagen wat warmer was vroeg ik haar wanneer hij minder deken op moest. ze zei niet meer onder de 12 graden een deken minder en wel steeds afbouwen en in de zomer pas zonder
mij leek deze winter 350 alleen al wel genoeg en als het aan mij lag stond hij nou allang zonder, maar zij is daar heel streng in en is echt bang dat die pony het koud krijgt. haar paarden staan onder dikkere dekens dan die van mij

Snadrem

Re: beenbescherming en springschoenen in de wei??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:07

Hmm.. ik zou niet teveel waarde hechten aan het dekenadvies van je trainer ;) Je draagt zelf toch ook kleding waarin je je goed op temperatuur voelt? Als je nu overdag met een dikke trui, een winterjas en daaroverheen nog een winterjas gaat lopen ga jij ook van je stokje ;)

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 20:08

dennisje schreef:
350 grams is gewoon onzin, regendeken is genoeg nu of fleece gevoerd, 350 grams is echt onzin!
mijn paard bokt ook en verwond zich ook maar ik zet hem niet met been bescherming buiten.

diep verwonden elke keer met bokken en galloperen lijkt me ook wel weer erg overdreven vind je niet?
je paard moet ook weerstand opbouwen, als jij hem helemaal inpakt word zijn lichaam en weerstand niet sterker en je paard dus zwakker!

zucht... niet elke keer, hij verwond zich wel eens maar vandaag heel erg diep
en zoals ik al heel vaak gezegd heb ben ik terug gekomen op het idee van beenbeschermers in de wei
sommige mensen lezen alleen de titel en mijn vraag maar de rest niet

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 20:08

Snadrem schreef:
Hmm.. ik zou niet teveel waarde hechten aan het dekenadvies van je trainer ;) Je draagt zelf toch ook kleding waarin je je goed op temperatuur voelt? Als je nu overdag met een dikke trui, een winterjas en daaroverheen nog een winterjas gaat lopen ga jij ook van je stokje ;)

haha das waar

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:11

ik raad bij ieder paard aan wat niet fulltime buiten staat, volledig in te pakken met peesbeschermers en springschoenen. het is natuurlijk je eigen keus, maar je kunt er vanuit gaan dat een paard flink gek kan doen als hij niet fulltime op de weide staat

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:13

Hij stond dus onder 600 gram deze winter? >;) :\
Ik denk dat 350 idd al genoeg zou zijn voor de temperaturen deze winter, natuurlijk minder wanneer het warmer werd. Elk paard is anders, maar 600 vind ik wel erg veel.

Die van mij is niet geschoren geweest, kon ook niet, daar was zijn vacht te dun voor, stond bij -5 of kouder onder 250 gram, -5 tot ongeveer 10 graden 150 gram en daar boven onder niks of een regendekentje. Paard mag niet warm aan voelen onder de deken, maar ook niet koud..

Ik zou als ik jou was niet naar jouw instructrice luisteren, je paard heeft zo geen kans om weerstand op te bouwen en zal dus sneller ziek worden. Volg gewoon je eigen gevoel, en vraag anders ergens een second opinion! :-)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:14

Noetje14 schreef:
dennisje schreef:

zucht... niet elke keer, hij verwond zich wel eens maar vandaag heel erg diep
en zoals ik al heel vaak gezegd heb ben ik terug gekomen op het idee van beenbeschermers in de wei
sommige mensen lezen alleen de titel en mijn vraag maar de rest niet

kun je zucht zeggen maar jij doet dit je paard aan niet ik!
ik heb ook de rest gelezen maar m,ag mijn mening wel geven.
jij maakt een topic aan en dan kun je zulke dingen verwachten.

wonden hou je nou eenmaal met dieren wil je dat niet.
koop een hobbelpaard!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:14

bello2005 schreef:
ik raad bij ieder paard aan wat niet fulltime buiten staat, volledig in te pakken met peesbeschermers en springschoenen. het is natuurlijk je eigen keus, maar je kunt er vanuit gaan dat een paard flink gek kan doen als hij niet fulltime op de weide staat

Dat zou betekenen dat 9/10 paarden volledig ingepakt moet worden qua bescherming? :')
Daarmee maak je waarschijnlijk nog meer kapot dan zonder bescherming.

Alle paarden doen wel eens gek, trekken een sprintje, maken een bok, gaan een keer onderuit etc. Of ze nou fulltime buiten staan of niet.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:18

bello2005 schreef:

Ik ga er even vanuit dat je sarcastisch bent. En in dat geval: _O-

_Ekenna

Re: beenbescherming en springschoenen in de wei??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:19

Ik vermoed dat het geen sarcasme is. Ze geeft ook al vreemde, serieuze reacties in andere topics. :')

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:21

dennisje schreef:

koop een hobbelpaard!

Dat lijken me reacties waar de TS niets aan heeft. Het komt op mij over alsof ze nog niet veel ervaring heeft met het hebben van een eigen paard en ze is hier op zoek naar antwoorden om goed met haar paard om te gaan. Ze pakt hem dik in in de winter omdat ze niet wil dat hij het koud heeft, en wil beenbescherming om zodat hij zichzelf niet bezeert. In feite hele goede bedoelingen, alleen er komt meer bij kijken dan maar zo dik mogelijk inpakken en omwikkelen met bescherming. Geef gerichte tips waar ze wat aan heeft, het is een meisje van 15. Moet je dan bij alles wat je fout doet maar horen "koop een hobbelpaard?". Dan had menig bokker inmiddels een stal vol hobbelpaarden ;)

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 20:23

_Ekenna schreef:
Hij stond dus onder 600 gram deze winter? >;) :\
Ik denk dat 350 idd al genoeg zou zijn voor de temperaturen deze winter, natuurlijk minder wanneer het warmer werd. Elk paard is anders, maar 600 vind ik wel erg veel.

Die van mij is niet geschoren geweest, kon ook niet, daar was zijn vacht te dun voor, stond bij -5 of kouder onder 250 gram, -5 tot ongeveer 10 graden 150 gram en daar boven onder niks of een regendekentje. Paard mag niet warm aan voelen onder de deken, maar ook niet koud..

Ik zou als ik jou was niet naar jouw instructrice luisteren, je paard heeft zo geen kans om weerstand op te bouwen en zal dus sneller ziek worden. Volg gewoon je eigen gevoel, en vraag anders ergens een second opinion! :-)

ja second opinion zal ik doen
maar ga er voor deze winter niks meer aan veranderen, ga hem nou niet ineens met heel weinig of zonder deken zetten vanaf 35a gram maar ga rustig afbouwen. voor volgende winter ga ik het anders aanpakken en hoop sowieso hem dan niet te hoeven scheren, zoals ik al zei ben ik totaal niet ervaren met deken dus is voor mij ook wennen, daarom nam ik ook meteen aan wat mijn trainster zei

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 20:24

Snadrem schreef:
dennisje schreef:

koop een hobbelpaard!

Dat lijken me reacties waar de TS niets aan heeft. Het komt op mij over alsof ze nog niet veel ervaring heeft met het hebben van een eigen paard en ze is hier op zoek naar antwoorden om goed met haar paard om te gaan. Ze pakt hem dik in in de winter omdat ze niet wil dat hij het koud heeft, en wil beenbescherming om zodat hij zichzelf niet bezeert. In feite hele goede bedoelingen, alleen er komt meer bij kijken dan maar zo dik mogelijk inpakken en omwikkelen met bescherming. Geef gerichte tips waar ze wat aan heeft, het is een meisje van 15. Moet je dan bij alles wat je fout doet maar horen "koop een hobbelpaard?". Dan had menig bokker inmiddels een stal vol hobbelpaarden ;)

dankje!! echt!
heb wel al heel lang een eigen paard maar nog nooit dekens gebruikt.

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 20:26

bello2005 schreef:

tja, daarover verschillen de meningen dus heel erg, als dit de eerste reactie was die ik kreeg had ik je geloofd maar er zijn nu al zo veel mensenn dier er tegen zijn dat ik het eigenlijk al niet meer van plan ben

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:26

Vandaar! Ik vond het al zo vreemd, maar voortaan idd second opinion vragen, kan nooit kwaad. En je eigen gevoel volgen is soms ook wel slim. :-)
Succes ermee!