Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Voque48 schreef:Mijn vrij dominante merrie heb ik direct toen ik haar kocht op de eerste dag al in de groep naar buiten gegooid. Ze gingen uiteraard even de rangorde uitmaken maar daarna was het gelijk goed.
Later werd er een nieuw paard aan deze groep toegevoegd. Dit was toen al een hechte groep. We hebben haar de eerste dag met mijn dominante merrie gezet zodat ze vast met een van de paarden kennis kon maken. De dag daarna is ze gelijk in de groep naar buiten gegaan. De eerste dagen was ze nog een beetje het buitenbeentje maar daarna werd ze gewoon in de groep opgenomen. Het ging hier wel om een wei van een paar hectare. Ze hadden dus de ruimte om bij elkaar weg te lopen.
Toen ik van stal verhuisde heeft mijn paard wel een aantal weken alleen moeten staan omdat de eigenaar van het andere paard het steeds niet aandurfde om ze samen te zetten. Zelf ben ik meer van het direct samen zetten. De rangorde uitmaken doen ze toch wel ook als je ze eerst een poosje apart houd.
x_chris_x schreef:Ik heb mijn pony meteen bij de andere in de wei gezet toen we aankwamen. en dat ging prima!