14 graden paard wassen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: 14 graden paard wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:41

Buik benen en staart is prima te doen hoor, daarna even lekker in de zon laten staan (als die er is) of even op stal laten drogen.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:42

Dan zou ik idd alleen de vieze plekken wassen, dat is geen probleem. En als het dan echt lekker weer is een keer een grondige wasbeurt.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 11:50

ja das ook een optie zal zaterdag eens kijken hoe het weer is nu regent het dus das zoiezo geen optie ;)

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:59

Ohh ja dat krijg je niet met baby doekjes weg. Je kan wel even de delen die erg vies zijn even wassen en daarna gewoon met een zweetdekentje op en uit de wind?

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 12:12

nope ;) toch bedankt voor de tips! weet iemand ook misschien waar jeje de zwarte benen en staart van je paard nog mooier zwart mee krijgt? zo diep zwart zegma bedoel geen antiklit spray maar hoop op huis tuin en keuken middeltjes ;)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:14

Maartje1990 schreef:
ja, maar zweden ligt een stuk noordelijker, en ik ben bijv. in Ijsland op vakantie geweest (wat natuurlijk nog noordelijker ligt dan zweden) en daar werd het amper 20 graden in de zomer! Ik heb gewoon geen enkel idee wat normale tempraturen zijn in zweden, en dan ligt het er ook nog aan waar je woont, woon je vrij zuidelijk of vrij in het noorden? Zo'n gekke vraag vond ik het niet hoor :)

even off topic: wij zijn ook in zweden geweest! maar even serieus... wel veel stenen zeg. Na 4 weken had ik het helemaal gezien. Wij waren in hartje zomer er en het was er toen echt koud. rond de 20 graden met veel wind.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:31

Haha, wat grappig de discussie hier. :')

Hier in Zweden wordt het in de zomer ook gewoon 30 graden hoor, soms zelfs warmer. Afgelopen zomer hebben we zelfs de 40 aangetikt. Wel is het alles behalve benauwd en de temperaturen zijn veel fijner dan in Nederland, dus voelt het ook niet zo gigantisch warm (of in de winter koud, werkt twee kanten op)
Echter haal je diezelfde temperaturen in de winter ook gewoon, maar dan onder nul.

Moet wel zeggen dat het hier geen 14 graden geweest is afgelopen dagen?! En het gigantisch stormt op het moment. Heb mijn paarden ook wel onder de dekens uit behalve vandaag vanwege het weer, maar goed het is ook warm voor je gevoel als je van de -20 af komt.

Maar wassen, brrr arme paarden! Ik wacht nog wel even een paar weken voor ik de mijne onder de slang zet.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:04

Ja maar verschilt het niet ook waar in zweden je zit?
Bij ons aan de kust komen we ook niet aan de temperaturen van limburg bijvoorbeeld.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 19:39

bij ons is het afgelopen dagen 14 graden geweest :D verbaasde mij ook hoor ;) u idd rot weer maar heb m nogsteeds zonder staan omdat ie zo hard rende dat ik m de weide niet eens uit kreeg ook niet voer zal wel door de wind komen ;) komt goeeeeed

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:14

Natuurlijk maakt t uit waar je in Zweden zit, heel veel zelfs!
Kon me alleen herinneren dat TS niet bijster ver van mij vandaan woonde, maar begin te twijfelen.

TS; als je nog wilt weten hoe je foto's op Bokt zet, stuur maar even PBtje!

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 20:42

hihi heb t al gevonden! heb alleen onderschrift niet meer gewijzigd ;) uhhhhmm haha wij wonen bij borlänge in de buurt ;) weet niet meer waar jij precies woont? als je echt dicht in de buurt woont uurtje ofzo kunnen we deze zomer n keer n flinke toch maken samen! lijkt me wel leuk! nah laat ma weten!!
:D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:28

Je kunt hem rustig met lauwwarm water afspoelen, maar geen shampoo gebruiken. Wij spoelen onze paarden op het werk momenteel ook af, omdat ze door de - voor hen - hoge temperaturen (boven de 10 graden) erg zweten onder het tuig. Wij gebruiken geen shampoo, om te voorkomen dat de beschermende vetlaag dan verdwijnt. Puur met het water (in ons geval met de slang, maar kan ook met water uit een emmer) en een spons de haren ontdoen van zweet en eventueel zand. Daarna goed afnemen met het zweetmes en een kwartiertje een zweetdeken erop. Paarden zijn echt wel meer gewend dan wij mensen, hoor! ;) En wat betreft de vieze geur: die verdwijnt vanzelf weer! Je hoeft tenslotte niet naast hem in bed te liggen, hi hi. :D

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:12

Met 14 graden zou het wel kunnen. Met 8/9? graden heb ik mijn pony zelfs al een keer gewassen, wel met lauw water. En na het wassen gelijk naar binnen met 5 fleecedekens op :=

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:15

zou je nu je paard kunnen wassen met dit weer? daarna half uurtje solarium en dan in de stal zonder deken? (mijn vader wil graag zijn inmiddels bonte schimmel wassen := )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:22

littlesannie schreef:
zou je nu je paard kunnen wassen met dit weer? daarna half uurtje solarium en dan in de stal zonder deken? (mijn vader wil graag zijn inmiddels bonte schimmel wassen := )

Ik zou nu prima mijn paard wassen hoor. Maar wel met warm water.

Daarna lekker droogstappen onder een wollen deken met hals. Dan kan dat prima.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:24

@Nini_Roosje Het probleem is dus dat het ons nieuwe paard is die mijn vader wil wassen en daar hebben we dus alleen maar een 300 grams winterdeken voor... Hebben wel warm water en een solarium. Ga vandaag mijn hafje ook wassen maar voor haar heb ik een fleecedeken.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:24

Vandaag kan het ook prima ;)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:26

okee dankje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:01

Met solarium kan het prima hoor! die heb ik geen dus ik gebruik altijd een deken.