Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Geryon schreef:Nouja. En wat is dan het beste.. Waar ik bijv. woon zal ik echt wel even reistijd hebben naar een stal die het beste is voor mijn paard. Maar dan heb ik dus ook minder tijd om daar te zijn etc. En zal dat dan weer minder worden voor het paard.
Ben blij dat ik hem thuis heb staan
GamblersCup schreef:Geryon schreef:Nouja. En wat is dan het beste.. Waar ik bijv. woon zal ik echt wel even reistijd hebben naar een stal die het beste is voor mijn paard. Maar dan heb ik dus ook minder tijd om daar te zijn etc. En zal dat dan weer minder worden voor het paard.
Ben blij dat ik hem thuis heb staan
Nou ja, als het paard mocht kiezen staat ie liever wat verder van je weg, maar kan ie lekker de hele dag buiten lopen. In plaats van meer "aandacht" door dichterbij te staan, en daardoor langer in een box moeten staan. Daar geeft een paard echt niet om hoor, of je nou een half uur korter aanwezig bent!
GamblersCup schreef:Die laatste zin, ben ik niet met je eens. Dat dénken (of hopen?) veel mensen, maar een paard heeft natuurlijk gewoon z'n natuurlijke basisbehoeften. En daar valt een mens niet onder. Het beest zal het best leuk vinden zodra ie je ziet hoor, maar dat weegt niet op tegen iets wat het beest nodig heeft.
GamblersCup schreef:MirandaFuego, een paard denkt natuurlijk niet zo en heeft geen wensen. Het is aan ons, mensen, na te denken wat een dier aan behoeften heeft, wat het nodig heeft, en dat moeten we eigenlijk ook gewoon aanbieden. Als je dat niet doet, vind ik je heel egoistisch.
Dat is net als het hebben van een goudvis in een kom, ratten in een klein kooitje, konijnen in zo'n standaard hok, een hond hebben en deze 8 uur lang alleen laten zitten etc. etc. Maar ja, ik heb inmiddels een beetje het gevoel dat ik 1 van de weinigen ben, die daadwerkelijk haar paard heeft verkocht omdat ik haar tekort deed, wat stalling en verzorging betreft. Kwam pas weer een paard toen ik dát kon bieden, dat een paard ook paardwaardig en gezond gehouden kan worden. Niet om mezelf op de borst te kloppen (al vind ik absoluut dat er massa's mensen zijn die in mijn ogen verkeerd bezig zijn en beter hun beest kunnen doen!) maar om even mijn sterke mening wat dat betreft te verklaren.
Ik denk dat TS snel genoeg merkt of er in de omgeving meer te vinden valt of dat het moelijk gaat worden. En dan beter besluiten of het het waard is al te verhuizen naar deze stal.
GamblersCup schreef:MirandaFuego, een paard denkt natuurlijk niet zo en heeft geen wensen. Het is aan ons, mensen, na te denken wat een dier aan behoeften heeft, wat het nodig heeft, en dat moeten we eigenlijk ook gewoon aanbieden. Als je dat niet doet, vind ik je heel egoistisch.
Dat is net als het hebben van een goudvis in een kom, ratten in een klein kooitje, konijnen in zo'n standaard hok, een hond hebben en deze 8 uur lang alleen laten zitten etc. etc. Maar ja, ik heb inmiddels een beetje het gevoel dat ik 1 van de weinigen ben, die daadwerkelijk haar paard heeft verkocht omdat ik haar tekort deed, wat stalling en verzorging betreft. Kwam pas weer een paard toen ik dát kon bieden, dat een paard ook paardwaardig en gezond gehouden kan worden. Niet om mezelf op de borst te kloppen (al vind ik absoluut dat er massa's mensen zijn die in mijn ogen verkeerd bezig zijn en beter hun beest weg kunnen doen!) maar om even mijn sterke mening wat dat betreft te verklaren.
Ik denk dat TS snel genoeg merkt of er in de omgeving meer te vinden valt of dat het moelijk gaat worden. En dan beter besluiten of het het waard is al te verhuizen naar deze stal.
Geryon schreef:GamblersCup schreef:MirandaFuego, een paard denkt natuurlijk niet zo en heeft geen wensen. Het is aan ons, mensen, na te denken wat een dier aan behoeften heeft, wat het nodig heeft, en dat moeten we eigenlijk ook gewoon aanbieden. Als je dat niet doet, vind ik je heel egoistisch.
Dat is net als het hebben van een goudvis in een kom, ratten in een klein kooitje, konijnen in zo'n standaard hok, een hond hebben en deze 8 uur lang alleen laten zitten etc. etc. Maar ja, ik heb inmiddels een beetje het gevoel dat ik 1 van de weinigen ben, die daadwerkelijk haar paard heeft verkocht omdat ik haar tekort deed, wat stalling en verzorging betreft. Kwam pas weer een paard toen ik dát kon bieden, dat een paard ook paardwaardig en gezond gehouden kan worden. Niet om mezelf op de borst te kloppen (al vind ik absoluut dat er massa's mensen zijn die in mijn ogen verkeerd bezig zijn en beter hun beest kunnen doen!) maar om even mijn sterke mening wat dat betreft te verklaren.
Ik ben met je mee (rare zin)Mensen geven hun dieren vaak niet hetgeen wat zij nodig hebben. En ik ben dan ook zo iemand die veel verder wilt dan het 'nodige'.
Anoeska27 schreef:Vorig jaar hadden we een inloopstal en als we die niet afsloten als we haar naar buiten hadden gezet dan stond ze daar gerust hele dagen in.
pmarena schreef:Mja, volgens mij wordt het ook een beetje overschat welke faciliteiten je echt nodig hebt voor een wedstrijdpaard
Mensen denken dan al snel aan zaken zoals binnenbakken, stapmolens, aparte weitjes / paddocks, washokken met solarium en weet ik wat allemaal.
Terwijl je met een fatsoenlijke buitenbak en 24-7 buiten lopen met schuilmogelijkheid toch ook prima de sport in kunt, alleen heb je dan wel wat meer doorzettingsvermogen / karakter nodig omdat jij en je paard dan wel eens in de regen lopen