houten omheinig buitenbak wel of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:31

Blijft teer ook niet erg lang plakkerig? Droogt dat wel echt geheel goed op?
Wat freespirit heeft is natuurlijk helemaal top als omheining. Maar helaas voor veel mensen niet te betalen. :)

NZ92

Re: houten omheinig buitenbak wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:36

Droogt wel op maar idd als de zon er vol opschijnt kan het wel weer eens gaan smelten maar als, je het goed in de balken laat intrekken en er zijn ook speciale teerbalken te koop.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 12:57

ah okay! ik denk dat ik er gewoon verf op doe is trouwens ook beter voor milieu ;) wit danmaar?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:27

Ja, als ik hout zou nemen en met carboleum o.i.d. dus insmeren zou ik gewoon bij de planken langs zo'n ouderwets oranje draadje aan de binnenkant van de planken spannen en aan de bovenkant óp de omheining, zie je bijna niet en is tegen het schuren e.d. prima. Ze hoeven het niet te zien, ze hoeven er alleen van de te schrikken en dan gaan ze ook niet meer schuren.
Heb het gezien bij een kennis, héél mooi, maar idd eigenlijk onbetaalbaar.

Moet zeggen dat ik wit niet mooi vind, heel besmettelijk ook, zodra het een beetje vies is staat het slordig. Ik had geloof ik beits ofzo er op gedaan, mooi houtkleur, maar goed, kleur is een smaak.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 22:45

Elan_GV schreef:
Ja, als ik hout zou nemen en met carboleum o.i.d. dus insmeren zou ik gewoon bij de planken langs zo'n ouderwets oranje draadje aan de binnenkant van de planken spannen en aan de bovenkant óp de omheining, zie je bijna niet en is tegen het schuren e.d. prima. Ze hoeven het niet te zien, ze hoeven er alleen van de te schrikken en dan gaan ze ook niet meer schuren.
Heb het gezien bij een kennis, héél mooi, maar idd eigenlijk onbetaalbaar.

Moet zeggen dat ik wit niet mooi vind, heel besmettelijk ook, zodra het een beetje vies is staat het slordig. Ik had geloof ik beits ofzo er op gedaan, mooi houtkleur, maar goed, kleur is een smaak.

dat is waar maar ik dacht dat t ook wel weer mooi oud staat zegma maja even kijken nog bednkat voor alle tips! *\o/*

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:25

Zelf zou ik kiezen voor een houten omheining en wel eentje van hardhout. Mijn collega heeft zijn vorige omheining (resthout) laten vervangen en de paarden knabbelen sindsdien niet meer aan de bak. De "nieuwe" bak staat nu zo'n 2 jaar en ziet er nog puntgaaf uit. De naam van het hardhout ben ik even kwijt, maar als ik me niet vergis begon het met de letter b. Een voor mij volledig onbekende houtsoort in ieder geval (geen bankirai). Als je wil, dan kan ik het nog wel even voor je navragen. ;)

N.B.: De paarden staan er dagelijks met een grote groep los in.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:48

Wij hebben om de rijbak onderste 2 rijen 4 cm breed stroomband, bovenste rij zijn planken.
Daarboven komt nog een stroomdraadje.
De heinig is zelf 1.50m hoog.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 13:58

ooh wat fijn! ja zou miss wel handig zijn! alvast bedankt! maar waarom zet iedereen er zo veel stroom op? ik ben er zelf een keer hard afgevallen en om dan ook nog in de stroom te belenaden vind ik zlef niet zo heel erg fijn, als de paarden in de paddock eten hebben gaan ze toch ook neit knaagen? :D

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:05

Ja hoor, die van mij zijn net bevers.. Kan van alles verzinnen, maar ze knagen aan de balken boven in de boxen als ik daar niks op smeer.. van alles.. (handig met die grote kastelen die overal bij kunnen -O-)

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 17:31

Je kan het ook zo maken dat je de stroom eraf hebt als je gaat rijden, maar erop als ze er los ingaan.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 17:40

Onze omheining is van hardhout, dat is te hard om aan te knagen. Ze staat 24/7 buiten en het de hardhouten planken zijn nog als nieuw na 3 jaar (de niet-hardhouten palen en hekken zijn een ander verhaal , de bevers :Y) )

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 10:49

ooh das ook nog een idee!

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:23

riannezweeds schreef:
vergunnig? nog nooit van gehoord voor n buitenbak haha, maar ik heb ook wel vaker dat ik te dicht langs de bak rij en dan ga ik met mn benen langs de stroom en dat is ook niet leuk hahaa is daat ook n oplossing voor?

Heel simpel, een schakelaar bij de poort van de bak. Als je gaat rijden kun je eenvoudig de stroom op de bak afzetten

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:27

switt schreef:
Onze omheining is van hardhout, dat is te hard om aan te knagen. Ze staat 24/7 buiten en het de hardhouten planken zijn nog als nieuw na 3 jaar (de niet-hardhouten palen en hekken zijn een ander verhaal , de bevers :Y) )

Hardhout kan gevaarlijk zijn, als de paarden er door springen vormt het scherpe spiezen en splinters. Daarnaast kunnen de paarden er echt wel aan knagen hoor.
Daarnaast is hardhout ongeveer 3 keer duurder dan een grenenhouten omheining

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:33

Wij hebben ook een houten omheining (tuinhout, ongeverfd, alleen geïmpregneerd) en onze paard knagen er nooit aan. We hebben sinds vorige zomer een pensionpaard dat er in het begin iets aan geknaagd heeft, maar dat heb ik haar al een hele tijd niet meer zien doen.
Palen hebben wij ook schuin staan en dat vind ik erg plezierig rijden :j

Als ik geld over had, zou ik de houten planken vervangen met hardhouten balken. Hardhout is heel sterk en wat kleurvaster. Als ik dan nog meer geld over zou hebben, zou ik een pakket kopen waarbij de horizontale ronde balken door de verticale palen gaan :P

Met een hardhouten omheining zou ik niet bang zijn dat mijn paarden er doorheen springen, maar dat ligt natuurlijk aan de type paarden die je er in zet én de stabiliteit/rust in de "kudde" :)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:48

Ik vind dit heel erg mooi, maar echt onbetaalbaar.
Afbeelding

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:49

Elan_GV schreef:
[ Afbeelding ]

Hoezo onbetaalbaar, tis maar net wat je ervoor over hebt.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 13:22

nou ik snap het wel hoor!!! voor heel veel mensen is dit onbetaalbaar! weet niet wat je zelf hebt? vind je reactie erg apart! ik heb ook veel voor mijn paarden over maar ze lopen bij mij net zo goed in een ba met lint dan een met hout maar kies toch voor de goedkopere variant van hout

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 13:23

juliomariner schreef:
Elan_GV schreef:
[ Afbeelding ]

Hoezo onbetaalbaar, tis maar net wat je ervoor over hebt.

hahahah ik zie nu pas dat je zelf in omheiningen enzv zit, dan denk ik dat je het hellemaal moet kunnen snappen xD komt de foto misschien van jou website? hahah

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:24

niets is onbetaalbaar, anders zou een BWM, Ferrari en Mercedes ook nooit verkocht worden. Dat bedoel ik maar met wat je er voor over hebt.

Nee foto komt van een collega

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 13:38

ja maar een auto zit je elke dag in en brengt je naar andere plaatsen en een buitenbak rijd je ma n half jaar in ivm het weer en ma n paar uurtjes perdag dus vind je reactie alsnog een beetje vreemd al hellemaal omdat je een bedrijf hebt in hindernissen en omheiningen weet niet of jeje klanten ook zo benadert? zoja zou ik al heel hard wegrennen als je bij ons zo zou beginnen tis weer iets echt nederlands om zo je sul aan te willen prijzen maar goed is jou keus en dat respecteer ik

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:48

Ik zie het probleem niet en snap uw reactie al helemaal niet, ik respecteer de mening van elke klant, als ze palen met band willen prima, als ze een duurdere doorsteek omheining willen ook prima. Ieder product heeft natuurlijk een bepaalde prijsklasse. Daarbij prijs ik ook helemaal mijn omheiningen niet aan in mijn reactie op u. Anders had ik wel een foto in mijn reactie gezet. Allen de term "onbetaalbaar" stuit mij gewoon tegen de borst. Als alle houten omheiningen onbetaalbaar zouden zijn zou ik de tent dicht kunnen doen. Dus ik vind juist dat ik veel rtespect hebt voor mijn klanten en vind uw reactie respectloos aangezien al mijn klantenb dus gek zijn als ze zo'n (in uw ogen) onbetaalbare omheining kopen

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:58

Wat een absurde reactie... Daar zou ik in ieder geval mijn omheining niet kopen!!!

Iedereen hier weet dat een houten omheining duurder is als een omheining met draad. Het 'hekwerk' hierboven op de foto is prachtig mooi en ook kostbaar en voor sommige mensen niet betaalbaar. Logisch toch.. pfffffffff

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:01

dat is toch precies wat ik zeg, iedereen moet kopen wat in zijn eigen prijsklasse past. Ik kan ook geen BMW kopen, daarom wil het nog nioet zeggen dat het obetaalbaar is? Ik kan het niet betalen maar een ander msschien wel

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 17:19

juliomariner schreef:
dat is toch precies wat ik zeg, iedereen moet kopen wat in zijn eigen prijsklasse past. Ik kan ook geen BMW kopen, daarom wil het nog nioet zeggen dat het obetaalbaar is? Ik kan het niet betalen maar een ander msschien wel

dan is het dus voor jou onbetaalbaar en dat is ook wat ze bedoel