Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jessix schreef:Ik ben denk ik een van de weinige die een barok paard heeft die nooit gevlochten is. Het lijkt me gewoon niet lekker zitten. Ik heb zelf mijn haar ook graag een deel van de dag los. Daarbij vind ik het ook niet mooi staan die vlechten. Wat heb je dan nog aan lange manen als ze nooit los hangen? Mijn paarden hebben dus wel lange manen, maar niet van een meter of meer lang. (gelukkig niet)
Djura99 schreef:Lowara schreef:Bullshit
Ik heb twee merries met manen van ruim 1.90m en 1.50m lang, en die hebben 24 uur per dag, 365 dagen per jaar een hengstenvlecht erin zitten.
Dikkere mooiere manen kom je niet tegen, juist doordat er geen klitten inkomen, en men eraf blijft mbt borstels en ander spannend spul, blijven de manen juist gespaard
doen ik dit lag was ik dacht ik wel ff van:![]()
Toen zag ik die manen van je paard en was ik:![]()
Echt een sprookjespaard!
Sorry..offtoppic
troi schreef:Ik zou niet weten waarom het slecht zou zijn eigenlijk. Hetzelfde geld voor de staart trouwens wat mij betreft.
Lowara schreef:Bullshit
Ik heb twee merries met manen van ruim 1.90m en 1.50m lang, en die hebben 24 uur per dag, 365 dagen per jaar een hengstenvlecht erin zitten.
Dikkere mooiere manen kom je niet tegen, juist doordat er geen klitten inkomen, en men eraf blijft mbt borstels en ander spannend spul, blijven de manen juist gespaard
Nies_ schreef:AS1999 schreef:Het klopt wel, dat als je een pony 24 per dag met een vlecht laat lopen, dat zijn haren dan afbreken
Jij hebt hoogstwaarschijnlijk een pony/paard met korte manen, anders zou je dergelijke beweringen niet doen
lovehorsesXD schreef:je kan ook 2 hengstenvlechten in de manen van je pony maken, dat ziet er zo uit: http://www.hethaflingerforum.nl/viewtop ... f=9&t=3951 een beetje naar beneden scrollen en je ziet een foto,
dat doen ze bij de spaanse rijschool soms ook als ze de paarden in de wei zetten...
Bravura schreef:Ik sluit me toch echt aan bij AS1999. Mijn paard heb ik 3 mnd vlechten in staart en manen gehad. Die braken toch dusdanig af dat staart en manen juist dunner werden. Hier dus alles los behalve op hele warme dagen.