de slacht als beste oplossing?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:49

Ik kan me goed voorstellen dat veel mensen liever hun paard laten inslapen.
Die van ons zullen altijd naar de slager gaan na onze ervaring met Hercules, sommige zullen hem nog wel herinneren, de grote ros van mijn vader. Hij had een chronisch peesprobleem en zou op den duur alleen maar meer pijn krijgen, toen hebben wij de knoop doorgehakt en gezegd: het is over...
Toen hebben we voor de slager gekozen, hij ging er 's ochtends vroeg heen en was de eerste die aan de beurt was, dus hij hoefde niet te wachten, te stressen en de geur van bloed was er bijna niet.
Hij ging zo naar binnen met mijn vader en was ook zo weg, ze zetten een koker op het hoofd, richten heel goed, dan Poef en weg is het paard. Hij voelt er echt helemaal niks van, je moet natuurlijk wel naar een goede slager.
Het is natuurlijk een heel naar gezicht, maar als je het bekijkt vanuit het paard denk ik dat de slacht sneller en beter is voor het paard, dat is mijn mening, maar volgens mij lijd het paard geen seconde. Het is 5 minuutjes beetje gespannen van tevoren, maar het paard voelt er niks meer van.
Dat is waarom wij Hercules toen naar de slacht hebben gebracht. Ik vond het zeker een waardig afscheid, en ik hoop dat Hercules het ook zo heeft meegemaakt.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 15:00

Tja...
Ik ben ook absoluut geen tegenstander van de slacht als het op deze manier gaat.
Ik vind het wel heel erg wanneer paarden via de handel naar de slacht in Italie ofzo gaan, dat is echt paard-onerend.

Trouwens, waarom zullen arabieren niet naar de slacht kunnen? Als er iets met mijn arab zou zijn, gaat ie ook naar de slager als het nog kan. Ik vind het ook sneller voor het paard.
Ook een voordeel: je paard hoeft niet aan de weg te liggen totdat rendac eens een keertje langs kan komen om het dier op te halen. Daar zou ik echt niet aan moeten denken!

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 15:04

Ik ben het helemaal met je eens.wij hebben ook een paard naar de slager gebracht.
Ilja was echt steen kreupel en kon niet meer worden genezen.
Hij was zijn leven lang al bang vcor de veearts,en als hij een verdoving nodig had vocht hij hier verschrikkelijk tegen.
Daarom was in laten slapen geen optie,wij wilde hem niet vechtend laten sterven.Dat had hij niet verdiend.
Nu was het inderdaad heel snel en netjes gedaan,hij was ook erg rustig.
Wij vonden het ook een waardig afscheid,zonder gevecht maar met rust.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 16:13

Hier een eind verder zit een kleine slager, en het is hier nu zo dat lichte pony's en kleine pony's niet meer aangenomen worden! Teveel werk en te weinig vlees. Je kan je kleine pony er gratis laten, en dan "nemen" ze hem wel tussen ander kleinvee door ...