Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joscaa schreef:Wat is "ze draait naar binnen toe" als ze gewoon een paddock heeft? Leg eens hooi in het midden van de paddock, of geef haar meer ruimte. Het is niet normaal dat een paard moet draaien tegen schikdraad waarvan ze stroom krijgt en ze haar benen openhaalt. Al helemaal niet als het meerdere malen gebeurd, zou haar toch maar eens meer ruimte gaan geven.
spatter schreef:Als ik het goed begrijp staat je paard in een paddock van 5 bij 5 meter wat met stroomlint is afgezet en staan er links en rechts van haar ook paarden.
Eerlijk gezegd zou ik zo'n kleine ruimte niet afzetten met stroomlint maar met degelijk hekwerk want het is meer een ruime buitenstal .
Waarschijnlijk voelt je paard zich niet prettig tussen deze paarden en wil ze eruit.
mirgino schreef:ik kan me geen beeld bedenken bij jouw verhaal![]()
kan je een foto plaatsen van de paddock?
Sabienhtje schreef:Joscaa schreef:Serieus, ik probeer alles te begrijpen, maar met rare zinnen, gekke woorden, met halve interpunctie kan ik me er weinig meer uit opmaken.
Een paard draait rondjes in een L vormig paddock en blijft hangen achter draden?
blijft niet hangen maar ze snij zich zelf open door het draaien.
helaas kan ik geen foto plaatsen ander kon in het laten zien juist.
rina schreef:Even voor je gezocht, bedoel zoiets als deze http://www.agradi.nl/afrastering/isolat ... 003030/855
Die zijn er ook voor lint. En mocht dat niet genoeg zijn, een lijntje alleen op zijn borsthoogte met prikpalen neerzetten 1 meter van de normale omheining.
Ukkiee schreef:Is het misschien zo dat het paard niet de hele paddock gebruikt maar heen en weer blijft lopen langs twee kanten van de paddock? En als ze vervolgens omdraait om de andere kant op te lopen met haar been in het onderste schrikdraad blijft hangen?
Tigra_ schreef:Als dit de paddock is waar ze altijd in staat is die zeker groter dan 5x5. Verder lijkt het lint niet helemaal strak te hangen en is het volgens mij vrij smal.
Vind het wel vreemd dat je paard zich er aan kan snijden want dat wil wel zeggen dat ze er zelf ook best wat kracht achter zet als ze draait anders kan er geen snijwond ontstaan. Je zou het onderste lint kunnen vervangen door een stroomdraad in plaats van lint. Dat is rond en als je wat dikker draad neem zal ze zich minder snel snijden als ze er alleen langs schuurt. Lint is plat en heb je dus onder en bovenkant dat meer snijdt zeker in dit geval zou dat een oplossing bieden gok ik zo.
mirgino schreef:de paddock vind ik zeker niet te klein!
alleen het draad op de grond is nikswij hebben ook mini`s in de paddock en de onderste dunne lint zit op 30cm met stroom en ze zijn er nog nooit door/onderdoor gegaan.
http://img.photobucket.com/albums/v409/ ... 2e7eaa.jpg
ik heb de foto in het groot bekeken en nu zie ik dat er geen draad op de grond ligt maar dat is hout![]()
nu snap ik nog steeds niet hoe hij het voor elkaar krijgt om zijn koten open te halen
Ukkiee schreef:Ik snap dat de berichten van TS moeilijk te begrijpen zijn, maar dat er zó erg over wordt gezeurd valt me echt tegen! Jullie weten stuk voor stuk niet wat de situatie van TS is. En ik denk dat jullie dan allemaal in je handjes mogen knijpen dat jullie in ieder geval wel weten hoe je netjes spelt en schrijft. Niet iedereen heeft de mogelijkheid en kans op dergelijk onderwijs!!
Misschien is het inderdaad zo dat het een hoogopgeleide student is die gewoon niet let op hoe ze de dingen typt, maar dat weet je dus niet!
IndianLady schreef:Ukkiee schreef:Ik snap dat de berichten van TS moeilijk te begrijpen zijn, maar dat er zó erg over wordt gezeurd valt me echt tegen! Jullie weten stuk voor stuk niet wat de situatie van TS is. En ik denk dat jullie dan allemaal in je handjes mogen knijpen dat jullie in ieder geval wel weten hoe je netjes spelt en schrijft. Niet iedereen heeft de mogelijkheid en kans op dergelijk onderwijs!!
Misschien is het inderdaad zo dat het een hoogopgeleide student is die gewoon niet let op hoe ze de dingen typt, maar dat weet je dus niet!
Maar het is gewoonweg niet leesbaar. Ik snap er geen hout van
Bovendien reageert ze niet op de adviezen van de Bokkers mbt ABN.