Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Romy1234 schreef:Meen je dit serieus?
Kom op zeg, arm dier, niet geschoren en 400 grams op?! Omdat jij z'n vachtje lekker kort wil houden?
Gewoon naar buiten, dit word door de db zelfs gezien als verwaarlozing hè, is hier in de buurt al vaker gewaarschuwd die hun paard ook amper buiten lieten komen.
pluisje88 schreef:Nee oke, verwaarlozing is het niet. vind ik. Waren ook niet mijn woorden. Maar persoonlijk vind ik het wel een beetje overbezorgdheid. zoals ik al zei. we mogen niet ons eigen gevoel projecteren op het paard. Dat is namelijk iets wat tegenwoordig veel te vaak gebeurt en dan krijg je allemaal van die "watjes" die allerlei kwaaltjes hebben en waar weet ik hoe vaak een dierenarts bij moet komen.
Laat hem vooral lekker paard zijn. en van bevroren grond is geen sprake, dus lekker naar buiten
smurffie schreef:Een paard met hoefkatrol ontsteking moet veel op harde ondergrond stappen?
Dus natuurlijk laten bekappen en zo min mogelijk op stal, daar wordt het niet beter van?
Romy1234 schreef:Meen je dit serieus?
Kom op zeg, arm dier, niet geschoren en 400 grams op?! Omdat jij z'n vachtje lekker kort wil houden?
Gewoon naar buiten, dit word door de db zelfs gezien als verwaarlozing hè, is hier in de buurt al vaker gewaarschuwd die hun paard ook amper buiten lieten komen.
sharontjee1 schreef:Ik heb haar niet geschoren, en zo behoud ze een mooi vachtje. De nachten zijn soms wel fris dus vandaar dat ze elke winter max 400 gr op heeft
littlesannie schreef:sharontjee1 schreef:Ik heb haar niet geschoren, en zo behoud ze een mooi vachtje. De nachten zijn soms wel fris dus vandaar dat ze elke winter max 400 gr op heeft
onze kwpn staat met een 200 gr zowel met -15 als met 10 graden. zij zit super mooi en dun in haar vachtje, daarnaast horen paarden hun benen te kunnen strekken en heb jij verwarming op stal ofzo dat je de overgang stal met buiten zo groot vindt. het is bij ons in stal misschien 2 graden warmer dan buiten...
Colway schreef:Dat vind ik dan weer raar. Jouw paard kan dus met 25- temperatuur verschil niet zijn eigen warmte regelen. dan moet je of kiezen voor dekenloos, of je enigszins aanpassen aan het weer.
ponyparadijs schreef:Romy1234 schreef:Meen je dit serieus?
Wat is er arm aan een dier die om te voorkomen dat deze moet worden geschoren dekens op krijgt?
Mijn paard is ook niet geschoren. Staat de hele winter met 600 gram op.
Ja dat doe ik om haar kort in het haar te houden. En menig stalgenoot is jalours op het vachtje van mijn merrie.
Ziet er uit of ze in zomervacht staat.