prijs voor deze stalling.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:06

Vjestagirl schreef:
Dat je zelf je voer moet regelen vind ik zowel een voor als een nadeel. Voordeel is dat je zelf kunt weten wat je voert, nadeel is dat het als je je paard een beetje in de training hebt staan zo €50,- per maand extra kan kosten. Nadeel is ook dat je er zelf achteraan moet.

1 dag in de week zelf mesten vind ik dan nog een lastiger probleem. Als ik kies voor een volpension is dat omdat ik graag vrijheid wil. Bijvoorbeeld de vrijheid om ineens weg te moeten. Of om 3 weken onbezorgd op vakantie te gaan. Als je een dag zelf moet mesten houdt dat wel in dat je voor die tijd iemand anders moet regelen, je stalgenoten aan moet spreken oid. Dat maakt dat voor mij deze stalling al een stuk minder 'waard' is.

Valt mee hoor. Ik stond doe het zelf, ging 6 dagen per week, waardoor mijn paard 1 dag per week niet uitgemest werd. Goed, de stal was dan wel vuil, maar niet dusdanig dat ik me de ogen uit het hoofd schaamde, en paardlief heeft er nooit iets aan overgehouden in de zin van problemen met hoeven oid.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:10

Breghje schreef:
Vjestagirl schreef:
Dat je zelf je voer moet regelen vind ik zowel een voor als een nadeel. Voordeel is dat je zelf kunt weten wat je voert, nadeel is dat het als je je paard een beetje in de training hebt staan zo €50,- per maand extra kan kosten. Nadeel is ook dat je er zelf achteraan moet.

1 dag in de week zelf mesten vind ik dan nog een lastiger probleem. Als ik kies voor een volpension is dat omdat ik graag vrijheid wil. Bijvoorbeeld de vrijheid om ineens weg te moeten. Of om 3 weken onbezorgd op vakantie te gaan. Als je een dag zelf moet mesten houdt dat wel in dat je voor die tijd iemand anders moet regelen, je stalgenoten aan moet spreken oid. Dat maakt dat voor mij deze stalling al een stuk minder 'waard' is.

Valt mee hoor. Ik stond doe het zelf, ging 6 dagen per week, waardoor mijn paard 1 dag per week niet uitgemest werd. Goed, de stal was dan wel vuil, maar niet dusdanig dat ik me de ogen uit het hoofd schaamde, en paardlief heeft er nooit iets aan overgehouden in de zin van problemen met hoeven oid.

Ja en dat zou ik dan weer geen optie vinden, m'n paard na het buiten staan terug zetten in dezelfde smerige stal. Ik vind 1x in de 24h schoonmaken toch wel het minimum, 48h in dezelfde zooi is niet voor mij. Om het dier terug te zetten in z'n eigen mest vind ik niet kunnen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:21

Vjestagirl schreef:
Breghje schreef:

Ja en dat zou ik dan weer geen optie vinden, m'n paard na het buiten staan terug zetten in dezelfde smerige stal. Ik vind 1x in de 24h schoonmaken toch wel het minimum, 48h in dezelfde zooi is niet voor mij. Om het dier terug te zetten in z'n eigen mest vind ik niet kunnen.

Paard stond geen 48h binnen hoor, die ging gewoon hele dagen naar buiten zoals het hoort, ook in de winter, ook met regen, ook met ijs en sneeuw. De eerste de beste potstal heeft nog meer troep erin liggen dan er bij mij inlag na die 48h :j , zeker omdat ie daarna gewoon leeg werdt getrokken en dat is bij veel stallen niet eens. En als je dat niet wil, dan zit er idd niets anders op dan anderen regelen als je bijna elk weekend je vrijheid/weg/whatever wil, of idd een andere stal zoeken. Ik persoonlijk zou het er dus niet om laten. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:50

Breghje schreef:
Vjestagirl schreef:

Paard stond geen 48h binnen hoor, die ging gewoon hele dagen naar buiten zoals het hoort, ook in de winter, ook met regen, ook met ijs en sneeuw. De eerste de beste potstal heeft nog meer troep erin liggen dan er bij mij inlag na die 48h :j , zeker omdat ie daarna gewoon leeg werdt getrokken en dat is bij veel stallen niet eens. En als je dat niet wil, dan zit er idd niets anders op dan anderen regelen als je bijna elk weekend je vrijheid/weg/whatever wil, of idd een andere stal zoeken. Ik persoonlijk zou het er dus niet om laten. :)

Ook als ze buiten staan, je wil toch dat je dier terug komt in een lekkere schone stal? Ze besteden er wel heel veel tijd, dan zou ik echt niet willen dat die nog vies is van de nacht ervoor.

Daarom zeg ik: voor mij drukt dat de waarde van de stal echt enorm.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:23

Vjestagirl schreef:
Breghje schreef:
Ook als ze buiten staan, je wil toch dat je dier terug komt in een lekkere schone stal? Ze besteden er wel heel veel tijd, dan zou ik echt niet willen dat die nog vies is van de nacht ervoor.

Daarom zeg ik: voor mij drukt dat de waarde van de stal echt enorm.

Ik kon één dag per week niet, en ik wilde daar niemand anders voor lastig vallen, vond én vindt ik onzin. Paard is er niet slechter van geworden (als dat wel was dan had ik er iets aan gedaan uiteraard) en gezien mijn stal er dan beter bij lag dan sommige andere stallen daar op doe het zelf basis, denk ik niet dat ze tekort is gekomen. Zal misschien wel schelen dat het een heel schoon paard was die ervoor zorgde dat ze altijd een schoon droog plekje had om te liggen, maar persoonlijk vind ik dat de gemiddelde potstal smeriger is voor hoeven en longen dan een stal die 1 dag per week niet gemest wordt.

Edit, qoute verkloot. :D

Vjestagirl

Re: prijs voor deze stalling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:24

Dat mag. Maar daar ging dit topic niet over. Ik vind het niet kunnen om mijn paard in een niet-uitgemeste stal te zetten, hoe schoon ze ook is. En daarom zou deze stal voor mij een stuk minder waard zijn :).

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 19:18

Vjestagirl schreef:
Dat mag. Maar daar ging dit topic niet over. Ik vind het niet kunnen om mijn paard in een niet-uitgemeste stal te zetten, hoe schoon ze ook is. En daarom zou deze stal voor mij een stuk minder waard zijn :).

:D Grappig, voor mij zou het geen reden zijn om er niet naartoe te gaan, en zeker niet gezien de verdere faciliteiten. Maar leuk zo sparren. :j

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 19:42

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waar deze stal is.
Mag eventueel ook via pb.

Ik zou er tussen de 250 - 300 euro voor over hebben.
Als de bakken, stallen goed worden onderhouden en er ruim voldoende ruwvoer bodembedekking word gebruikt.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:54

In deze regio (jouw regio) zeg ik: 250 euro max.

elinesikko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:59

ben ook benieuwd waar deze stal is, hier in de buurt ook eigenlijk alles wat op jou lijstje staat en dan is binnenbak en longeercirkel er al vragen ze volgens mij iets van €160, dat is inclusief entingen

Dj10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:42

Ik ben ook benieuwd waar het is,
En wat het kost.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:48

Deze omgeving denk ik zo rond de 300-350..

evelien1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:37

Ik denk rond de 250-300.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:41

HorseTopShop schreef:
Share schreef:
In deze omgeving betaal je daar denk ik al gauw tussen de drie en vier honderd euro voor pm.

Klinkt wel heel mooi!

Hier zal je ook ongeveer zoveel betalen.

Hier rond de 200 .-
Ik sta op een stal met buitenbak, combibak, longeerkraal, stapmolen, paddocks, binnenbak, weiland + voer + bedekking + kast + gebruik alle faciliteiten en betaal 275.