voor mensen in pensionstalling-wat zou je willen veranderen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EquiPhoto

Re: voor mensen in pensionstalling-wat zou je willen veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:57

De bak! En daar gaat ook echt wat aan gebeuren :D

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:00

Betere bodem buitenbak, een round pen

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:08

Binnenbak heeft een flinke opknapbeurt nodig, langer naar buiten, meer ruwvoerbeurten, normale deur in roundpen, dak op de roundpen :D , omheining losgooibak repareren, andere bodem losgooibak, betere paddocks (zijn ze mee bezig), we hebben 2 wasplaatsen buiten waarvan 1 met warm water maar niets om je paard aan vast te zetten, meer en grotere weilanden, swinters weidegang.....

grotendeels zijn het gelukkig luxeproblemen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:12

Ik zou het toestaan om de staart van je paard te mogen wassen op de wasplaats :Y)

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:13

Daphne__ schreef:
Ik zou het toestaan om de staart van je paard te mogen wassen op de wasplaats :Y)

waarvoor is jullie wasplaats dan ??

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:14

Ik ben heel tevreden !

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:18

Daphne__ schreef:

_O-

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:33

fjordie333 schreef:
Daphne__ schreef:

waarvoor is jullie wasplaats dan ??

Goede vraag :+
Ik had een paarden haar sierraad besteld en moest dus haar uit de staart knippen. Maar je moest eerst de staart wassen, dus ik op stal de staart gewassen en een stuk afgeknipt. Kregen we de volgende dag te horen dat we onnodig water gebruiken, want de staart word in de wei toch weer vies. Terwijl ze er met wassen bij was en er niks over zei, ze wist ook waarom we de staart wasten.

Terwijl je wel elke dag de benen van je paard mag afspuiten na de training. Nou op het moment van het staart wassen stond ons paard al ong 3 weken stil, dus vind het stom dat we dan gezeur krijgen over het water''misbruik''.

Net als met het solarium, daar hadden we haar ook even onder gezet (Was stijf door het niet werken) en toen kregen we ook te horen dat dat niet mag, alleen als je paard gewerkt heeft. Man als we haar elke dag aan het werk zetten mag het wel elke dag, maar staat ze stil, dan mag het niet één keer in de 3 weken, terwijl je dus de andere dagen niet gebruikt.

We betalen voor gebruik van de wasplaats, solarium en de stapmolen. Stapmolen gebruiken we al niet en de wasplaats en solarium mag dus ook bijna niet, vraag me wel eens af waar we nou voor betalen :+

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:51

Daphne__ schreef:
Goede vraag :+
Ik had een paarden haar sierraad besteld en moest dus haar uit de staart knippen. Maar je moest eerst de staart wassen, dus ik op stal de staart gewassen en een stuk afgeknipt. Kregen we de volgende dag te horen dat we onnodig water gebruiken, want de staart word in de wei toch weer vies. Terwijl ze er met wassen bij was en er niks over zei, ze wist ook waarom we de staart wasten.

Terwijl je wel elke dag de benen van je paard mag afspuiten na de training. Nou op het moment van het staart wassen stond ons paard al ong 3 weken stil, dus vind het stom dat we dan gezeur krijgen over het water''misbruik''.

Net als met het solarium, daar hadden we haar ook even onder gezet (Was stijf door het niet werken) en toen kregen we ook te horen dat dat niet mag, alleen als je paard gewerkt heeft. Man als we haar elke dag aan het werk zetten mag het wel elke dag, maar staat ze stil, dan mag het niet één keer in de 3 weken, terwijl je dus de andere dagen niet gebruikt.

We betalen voor gebruik van de wasplaats, solarium en de stapmolen. Stapmolen gebruiken we al niet en de wasplaats en solarium mag dus ook bijna niet, vraag me wel eens af waar we nou voor betalen :+

Ik zou het er met haar over hebben, het gebruik van de faciliteiten zit bij de prijs is dus maakt het niet uit of je paard stil staat en werkt. Je betaald er immers voor
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 23-03-13 03:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:36

vreemd ja...als je dat nou elke dag doet kan ik me er iets bij voorstellen...

Maeike1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:42

Niets, ik sta op de beste pensionstal van Nederland! :j

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:50

Meer hooi :P

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:12

Op de laatste pensionstal waar ik gestaan heb zou ik drogere weilanden willen, grotere weilanden. Een buitenbak (nu hadden we een binnenbak wat helemaal goed is, maar als je dan toch aan het wensen bent :D ) en een afgezette longeercirkel, beiden uiteraard met goede bodem. Warm water op de wasplaats, en een solarium dat het doet.

Verder niks, heb daar met veel plezier gestaan. :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 00:58

Ik zou grotere groepen paarden willen hebben (I.p.v. twee en dietallen)
En een goede bodem voor de buitenbak :)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:00

er valt altijd en overal wel iets te verbeteren. Bij ons: warm stromend water, paarden meer naar buiten in de winter, hooi in een ruif buiten, meer stro in de stallen....

Nobodyshere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:02

Beter zand in de longeerbak. Verder hebben we eigenlijk alles wat ik nodig heb

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:06

Ik zou net iets meer luxe voor mezelf willen hebben (alles iets netter en schoner, mooie kasten e.d.), maar voor mijn paard hoeft er helemaal niets te veranderen! 24/7 buiten, onbeperkt hooi, bijvoeren en supplementen 100% naar behoefte van het paard. Tel daarbij op een prima buitenbak en een heel fijn binnenbakje dat me dee winter al vaak heeft gered. Ik ben blij met mijn stal!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:39

Op de vorige pensionstal waar ik stond had ik ook wel wat verbeterpuntjes, niet voor niks dat ik daar weg ben gegaan natuurlijk.
- grotere weien
- weien waar ook daadwerkelijk gras op staat
- binnenbak vaker slepen
- buitenbak aanleggen
- longeercirkel/roundpen aanleggen
- oude stallen veranderen in nieuwe stallen
- voeropslag dicht maken en andere ondergrond dan zand
- gehele terrein opruimen
- water in de winter, liefst ook warm
- eenduidigheid in regels en aanspreken wanneer niet houden aan
- mesthoop ipv mestcontainer, wat een onding was dat zeg
- alles goed onderhouden

jasmijnxxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:53

ik vind mijn pensionstal super! Ik lease dan wel een pony en ze is dus niet van mij zelf, maar er staan ook pensionpaardjes. We hebben een mooie en grote binnen en buitenbak, overdekte paddock en veel weides. Elke middag staan ze buiten. Ook een overdekte poetsplaats, wasplaats en zadelkamer langs elkaar. Het enige wat ik misschien nog fijn zou vinden is warm water bij de wasplaats maar als ik dat echt nodig heb kan ik dat in de ruimte ernaast uit de kraan in een emmer doen. :)

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:57

Ik zou in de winter wat meer gebruik willen maken van de binnenbaan.
Ik sta op een manege dus die is beperkt beschikbaar. Aan de andere kant weet je dat van te voren als je op een manege gaat staan.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:26

Meer hooi voerbeurten en meer weidegang met gras ipv een zandvlakte :+.
Een rooster wanneer de 2e binnenbak bezet is. Wil je gaan rijden, is er weer privéles en kan je niet rijden....
Rustige groepslessen voor pensionklanten, nu is het soms zo druk dat het een puinhoop is.
Voor de rest ben ik zeer tevreden over mijn stalling :)

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:48

Ik zou graag het pad voor de stal verhard willen hebben, want met al die regen van de winter werd het echt een modderboel! En als ik dan toch zou mogen zeuren, een iets grotere zadelkast en nog wat langer naar buiten in de winter. Maar verder sta ik echt perfect!

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:50

Ik zou niks willen veranderen. Oke het is daar niet heel netjes, niet heel groot. Maar de paarden worden super goed verzorgd en daar gaat het mij vooral om.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:54

In een vorige post gaf ik aan meer ruwvoer: dit wordt binnenkort onbeperkt <3
En meer buiten in de winter: dit wordt komende winter hele dagen en alleen 's nachts op stal *\o/*
En de hele zooi verhuizen naar bos, duin en strand: check! (nou ja, niet de hele stal, alleen mijn paard dan).

Voor mij beduidend minder luxe, voor het paard een geweldige plek. Dus ik heb voorlopig even niets te klagen hoop ik.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:57

Ik zou wel wat meer een grotere paddocks willen zien. Met 75 paarden red je het niet met maar 2 paddocks :(