crazygirl1 schreef:Ts, ik zelf dus, heeft ook geschreven 'Momenteel zou hij er alleen in staan'. LEZEN bokkers! Er is ook een weide naast, niet aangrensend maar op 10m, met paarden die 24/7 buiten staan. Op stal zijn er 15tal paarden.
Ik ga eens kijken, hoe ik het kan regelen. Als het kan gaat hij vandaag nog een 2 tal uurtjes (17h-19h) op de weide. Vandaag is het redeglijk droog.
Morgen geven ze regen en kan ik zelf absoluut niet rijden, werk van 8u tot 23u (stage + babysit). Dus ofwel vraag ik aan stalgenote om hem even te stappen, maar dat is dan ook maar 10min op 1 dag naar buiten :s Ofwel neem ik mijn middagpauze om hem er in te zetten en dan vraag ik of papa hem er na zijn werk (rond 19u30) kan uithalen. Dat is dan meteen 7u op de weide, heb dan schrik dat hij het zal stukstappen of dat het de hele namiddag regent. Hij heeft een waterdicht winterdeken op, is volledig geschoren, maar om hem nu 7u buiten in de regen te zetten.. Wil ook niet dat er iets gebeurd, aangezien ik zelf niet kan langskomen terwijl hij op de weide staat.
Van een middag of een dag regen gaat je land niet kapot. Het is ook echt afhankelijk van de grond, zoals anderen al gezegd hebben. Bij ons wordt er elke winter een stuk afgezet, dus staan ze wel de hele dag buiten, maar de afgezette stukken zijn een grote zwarte baggerzooi. Verder vind ik ook dat je hem niet alleen moet zetten. Hij moet toch minimaal 1 maatje bij hem hebben. Ook als staan er op 10 mtr andere paarden. Wat dekens betreft denk ik dat er al een heleboel antwoorden zijn gegeven.