Hoe de manen de andere kant van de hals op laten groeien?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DonCamillo

Re: Hoe de manen de andere kant van de hals op laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:07

Hier kan ik het ook mee eens zijn: wij hebben het ook maanden lang geprobeerd met naar de andere kant vlechten van middellange manen (in verband met een beginnende kiephals), maar zo gauw je daarmee ophoudt, zitten ze binnen enkele dagen weer aan de andere kant. Misschien lukt het alleen bij sommige paarden wel en de rest niet, dat weet ik natuurlijk niet.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:12

ik heb bij mijn pony die een deel van haar manen aan de ene kant had hangen de hele zomer 1 kant op geborsteld, dit bleef goed zitten en leek alsof het vast groeide naar de andere kant. toen het ik het in de winter weer een keer terug deed was het 20cm gegroeid :Y) . heb ook al wel is gehoord dat mensen een maand of 1/ 2, staartjes de andere kant op maakte en dit elke keer herhaalde. Weet uiteindelijk niet of dit gelukt is maar het leek me een logische manier

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:16

tine10 schreef:
Ik ben ook van mening dat het een kansloze missie is. En lange manen helpt ook niet. Ze hebben hier allemaal lange manen en het hangt heel wisselend. Bovendien is het "afdwingen" niet erg prettig voor een paard. Doe zelf maar eens een staart in je haar op een andere manier dan gebruikelijk. Krijg je klappende koppijn van. ;(

als ik mijn scheiding verander van kant (doe ik nog wel eens) heb ik er misschien uiterlijk een dagje last van en daarna is het gewend lijkt mij ook niet dat een paard hier heeeel erg last van heeft ;) beetje overdreven..

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:50

Citaat:
als ik mijn scheiding verander van kant (doe ik nog wel eens) heb ik er misschien uiterlijk een dagje last van en daarna is het gewend lijkt mij ook niet dat een paard hier heeeel erg last van heeft ;) beetje overdreven..

idd _/-\o_ ! Dat heb ik ook. En zeker, paarden zijn geen watjes!!!! een beetje trutten met de manen vinden ze leuk :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 08:57

emilyslaluna schreef:
Citaat:

idd _/-\o_ ! Dat heb ik ook. En zeker, paarden zijn geen watjes!!!! een beetje trutten met de manen vinden ze leuk :)

Nou, hier vinden ze dat absoluut niet leuk!!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:08

De manen groeien op een bepaalde manier uit de manenkam. Je kan ze wel nat maken en de andere kant op vlechten. Dan blijven ze vaak totdat ze weer nat worden aan de "goede" kant. Maar je kan er door te vlechten echt niet voor zorgen dat de manen anders uit de manenkam gaan groeien.

Sannegabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:18

Bij mij op stal staat een fjord met lange manen, die mnen ging ook echt alle kante op staan.
De eigenaresse heeft de manen nat gemaakt en ingevlochten en dat dan 3 dagen laten zitten. en na die drie dagen weer opnieuw vlechten.
In totaal heeft het denk een maand geduurd maar nu hangen de manen mooi naar 1 kant.