Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Breghje schreef:LOLLYYwood schreef:Hij krijgt geen krachtvoer, gewone 'brok', wij noemen het recreatiemengeling, maar weet de juiste benaming niet& Bedankt voor je tips, zou gewoon hooi er kunnen voor zorgen dat hij minder energie heeft ipv voordroog?
Ik snap je verwarring, alle brok/muesli ed valt onder krachtvoer als algemene term, net zoals bv hooi, stro en gras onder ruwvoer vallen.En in hooi, zeker in ouder hooi van bv vorig jaar, zit veel minder in dan in voordroog wat geseald is. Alles wat geseald is ondergaat in meer of mindere mate een proces van fermentatie waarbij suikers gevormd worden. Dus zeer zeker de moeite van het proberen waard.
LOLLYYwood schreef:Breghje schreef:Ik snap je verwarring, alle brok/muesli ed valt onder krachtvoer als algemene term, net zoals bv hooi, stro en gras onder ruwvoer vallen.En in hooi, zeker in ouder hooi van bv vorig jaar, zit veel minder in dan in voordroog wat geseald is. Alles wat geseald is ondergaat in meer of mindere mate een proces van fermentatie waarbij suikers gevormd worden. Dus zeer zeker de moeite van het proberen waard.
Oh, haha, dat wist ik nietdus maw. is het beter als ik vraag of hij minder ruwvoer kan krijgen ofzo?..
.
LOLLYYwood schreef:@ Breghje: zoals in de OP staat, mogen we niet longeren in de piste.. Ook hebben ze liever dat ze je niet losgooit, maar daar maken ze in de winter niet zo'n groot ''drama'' van.. Ook heb ik eigenlijk geen 'controle' over het voer dat hij krijgt.. Ga alvast morgen nog eens met mijn vader proberen praten ivm die stalling