Dieren/ Paarden aan huis plattegrond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisannah

Re: Dieren/ Paarden aan huis plattegrond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 16:57

jep, ik rijd ook een pony, waar ik onlangs wedstrijden mee ben gestart. Nu heb ik best wel ambities en aangezien deze pony super lief is, maar gewoon niet geschikt voor het hogere werk ben ik eens aan het rondkijken naar mogelijk heden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:14

Als je ergens anders kan rijden is een bak inderdaad geen must. 20 x 70 is nog steeds erg weinig waardoor ik persoonlijk echt een deel als paddock zou gebruiken. Stuk met zand en een stukje verhard. Of je ze nu in de winter ergens anders hebt staan of niet ook voor de zomer is 20 x 70 onvoldoende om 24-7 van te laten grazen. Paddock kun je daarnaast nog gebruiken om te longeren of vrij te springen wat het land bespaard. Ook de zomers kunnen te nat zijn als je pech hebt, dan is een droog stukje juist fijn om achter de hand te hebben.

Kunnen de paarden bij die andere stalling nog naar buiten in de winter, ondanks dat er geen wei is? Zo niet zou ik ze persoonlijk thuis houden in een fijne paddock, eventueel het stukje land voor de zomer en bij huren van de gemeente en lekker de bak van de andere stalling gebruiken.

Lisannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 17:24

ja, er is een binnenbak van 20x40 met makkelijke opvulling en een 30x60 buitenbak met zand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:26

Komen ze daar in de winter fatsoenlijk in los? Of is dat om te rijden of los te gooien? Wel heel fijn om een binnenbak te hebben. :j

Lisannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 17:37

je kan losgooien en rijden. Omdat de buitenbak in de winter meestal te hard is om te rijden maar je kan er nog wel paarden in losgooien. De binnenbak is gemaakt met zand en kunststof vezel waardoor er geen diepe gaten in komen en ze makkelijk dicht te harken zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:49

Maar staan ze op die stalling ook in de winter buiten? Buiten het los gooien om. Anders zou ik er voor kiezen om ook in de winter de paarden aan huis te houden als ze daar op de overdag gewoon op de paddock kunnen.

Lisannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 18:55

Hoe bedoel je ? Ze hebben geen paddock.. Het enige is dus stal of in de bak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:01

Dat ik er om die reden voor zou kiezen om thuis een deel van het land om te bouwen tot paddock en je paarden niet op de stalling te zetten. Paarden horen buiten, eventueel s nachts op stal, maar worden er niet blij van als ze 23 uur per dag op stal te houden. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:05

Leuk bedacht maar die wei is, zelfs met twee mini's in één week kaal. Dan kun je er nog beter helemaal paddock van maken en zul je veel opslag voor hooi moeten hebben.

Lisannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 20:20

Judith_ schreef:
Dat ik er om die reden voor zou kiezen om thuis een deel van het land om te bouwen tot paddock en je paarden niet op de stalling te zetten. Paarden horen buiten, eventueel s nachts op stal, maar worden er niet blij van als ze 23 uur per dag op stal te houden. :)

Oh zo, nee ze kunnen de hele dag in de bak lopen, zelfs s'nachts kan dat. Wel eigen verantwoordelijkheid. Maar ik zal dan nog wel verder kijken of er mensen zijn waar er gestald kan worden.