Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
speurneusc schreef:vind dat er niet overdreven gedaan moet worden op dit moment omdat een paard niet in de wei staat in de kou, hagel, regen, sneeuw, een jaar of 5 terug kreeg je bijna de db op je dak omdat men het zielig vond als er in de winter een paard in de wei stond.
wanneer de paarden goed verzorgd zijn, schone stal, voldoende eten maar s'winters niet in de wei komen.... dan is dat voor de eigenaar zijn goed recht. volgens andere niet ideaal, maar ze gaan er niet dood van.
superwoman schreef:Tja er gaan ook paarden dood door op de wei of in de paddock staan.. Tis maar hoeveel je verder wil kijken...... kunnen zich daar ook blesseren en benen breken...
Tis Lang niet ideaal zoveel op stal, voor een paard. Maar de ts kan daar weinig aan doen. Vind het ook niet handig om hier een topic over te maken. als je er niet mee kan leven,kan je beter een ander verzorgpaard zoeken.
superwoman schreef:Tja er gaan ook paarden dood door op de wei of in de paddock staan.. Tis maar hoeveel je verder wil kijken...... kunnen zich daar ook blesseren en benen breken...
Tis Lang niet ideaal zoveel op stal, voor een paard. Maar de ts kan daar weinig aan doen. Vind het ook niet handig om hier een topic over te maken. als je er niet mee kan leven,kan je beter een ander verzorgpaard zoeken.
Gypsy schreef:superwoman schreef:Tja er gaan ook paarden dood door op de wei of in de paddock staan.. Tis maar hoeveel je verder wil kijken...... kunnen zich daar ook blesseren en benen breken...
Natuurlijk, maar om ze nou in een glazen kastje te zetten...
Ts kan natuurlijk niet van de ene op de andere dag wonderen verrichten, maar gewoon eens vragen of de paarden eens een uurtje buiten mogen spelen in de bak/winterwei, zou een mooi begin kunnen zijn.
Gypsy schreef:@superwomen: Gelukkig maar dat we dat eens zijn.![]()
[knip]maar ik denk dat de eigenaar de vraag of ze een uurtje buiten mogen spelen beter opvat dan een jonge meid die een heel verhaal komt vertellen waaruit blijkt dat zij vind dat hij al zijn hele leven verkeerd voor zijn beesten zorgt. Dat kan nog wel es in het verkeerde keelgat schieten.[knip]
lady62 schreef:Helaas zijn er nog veel ouderen die stug blijven volhouden dat hun manier van rijden en stallen van paarden de beste manier is.
Dit komt ook voort uit gewoonte of gemakzucht helaas
Ben bang dat deze eigenaar hier ook niet veel in gaat veranderen zolang hij er zelf van overtuigd is dat hij het goed doet.
Gypsy schreef:Ik doe zelf ook een hoop dingen anders dan anders, maar ik houd er meestal (tenzij er naar gevraagd word) maar mijn mond over...