Begin volgende maand trekken we naar daar!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AnaisEnMieke schreef:Jup, binnen en buitenbak! Binnenbak heeft wel westernafmetingen. Dus de langste zijde is heel erg lang en de kortste is nogal kort. De buitenbak heeft dressuurafmetingen. Maar ik rijd liever buiten. Binnen zou enkel voor slecht weer zijn._Esther_87_ schreef:Wat ik zou missen is toch de mogelijkheid om de merrie af te zonderen voor de geboorte, of is die er wel? Ik zou zelf een merrie nooit in een groep laten bevallen. En hoe gaan ze je merrie in de gaten houden in zo'n grote omgeving? Is de pensionhouder ook bereid de bevalling te overzien (en 's nachts te waken!) of moet je dat zelf doen? Dat zijn dingen die ik graag zou willen weten.
Prijs vind ik aan de hoge kant, zeker zonder krachtvoer. Ik weet niet wat voor (hoe groot) paard je hebt, maar merrie- en veulenbrok tikt aardig aan. Anderzijds, het is natuurlijk wel een prachtplekje voor je veulentje om op te groeien straks, dat is ook veel waard!
Er is idd een paddock in de leefruimte voorzien met een stalletje waar een paard apart kan staan als het ziek of mank is maar toch de andere paarden kan zien.
Qua in het oog houden, de paarden worden meerdere keren per dag bijgevoerd met hooi en er is bijna altijd iemand aanwezig dus dat scheelt welIk ga een birthalarm aanschaffen en ook zelf waken, mss in beurtrol met pensionmensen.
Ik heb een deense warmbloed merrie van 1m68. Zie profiel.![]()
Zelf voer aankopen heb ik geen problemen mee.
Zinzi_jewel schreef:Veel krachtvoer hebben ze niet nodig hooguit de laatste 2/3 maanden van de dracht .
Als de kudde goed overeenkomt kun je je merrie gewoon in de kudde laten .
Mijn merrie is 3 jaar geleden onbedoelt bevallen in de kudde ( haalde haar elke avond vanuit de wei naar de paddock bij het huis , behalve die 23e mei omdat er een bbq feest was op stal . Juist die avond beviel ze in de kudde van een prachtig merrie veulen . En heb in mijn leven niets mooiers gezien als het natuurlijke gedrag en reactie op het nieuwe leven wat Zinti gaf .
Zinti is wel een merrie die een vrij hoge positie had in die groep .