Is dit zijn prijs waard? Graag jullie mening!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merries

Re: Is dit zijn prijs waard? Graag jullie mening!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 12:01

Heb inmiddels laten weten aan de mevrouw van het pension dat ik ervoor ga! :)
Begin volgende maand trekken we naar daar! :D

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:29

Mooi.goede keuze lijkt me.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:35

Wat fijn,
Zie dat je in belgie woont, zou ik mogen weten waar deze weide gelegen is,
Lijkt me super om je paard zo te kunnen stallen

Sillyent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:36

Een goede keuze denk ik ;)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:59

AnaisEnMieke schreef:
Jup, binnen en buitenbak! Binnenbak heeft wel westernafmetingen. Dus de langste zijde is heel erg lang en de kortste is nogal kort. De buitenbak heeft dressuurafmetingen. Maar ik rijd liever buiten. Binnen zou enkel voor slecht weer zijn.

_Esther_87_ schreef:
Wat ik zou missen is toch de mogelijkheid om de merrie af te zonderen voor de geboorte, of is die er wel? Ik zou zelf een merrie nooit in een groep laten bevallen. En hoe gaan ze je merrie in de gaten houden in zo'n grote omgeving? Is de pensionhouder ook bereid de bevalling te overzien (en 's nachts te waken!) of moet je dat zelf doen? Dat zijn dingen die ik graag zou willen weten.

Prijs vind ik aan de hoge kant, zeker zonder krachtvoer. Ik weet niet wat voor (hoe groot) paard je hebt, maar merrie- en veulenbrok tikt aardig aan. Anderzijds, het is natuurlijk wel een prachtplekje voor je veulentje om op te groeien straks, dat is ook veel waard!

Er is idd een paddock in de leefruimte voorzien met een stalletje waar een paard apart kan staan als het ziek of mank is maar toch de andere paarden kan zien.
Qua in het oog houden, de paarden worden meerdere keren per dag bijgevoerd met hooi en er is bijna altijd iemand aanwezig dus dat scheelt wel :) Ik ga een birthalarm aanschaffen en ook zelf waken, mss in beurtrol met pensionmensen.
Ik heb een deense warmbloed merrie van 1m68. Zie profiel. :)
Zelf voer aankopen heb ik geen problemen mee. :)

Veel krachtvoer hebben ze niet nodig hooguit de laatste 2/3 maanden van de dracht .
Als de kudde goed overeenkomt kun je je merrie gewoon in de kudde laten .
Mijn merrie is 3 jaar geleden onbedoelt bevallen in de kudde ( haalde haar elke avond vanuit de wei naar de paddock bij het huis , behalve die 23e mei omdat er een bbq feest was op stal . Juist die avond beviel ze in de kudde van een prachtig merrie veulen . En heb in mijn leven niets mooiers gezien als het natuurlijke gedrag en reactie op het nieuwe leven wat Zinti gaf .
Zinti is wel een merrie die een vrij hoge positie had in die groep .

merries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 11:53

Zinzi_jewel schreef:
Veel krachtvoer hebben ze niet nodig hooguit de laatste 2/3 maanden van de dracht .
Als de kudde goed overeenkomt kun je je merrie gewoon in de kudde laten .
Mijn merrie is 3 jaar geleden onbedoelt bevallen in de kudde ( haalde haar elke avond vanuit de wei naar de paddock bij het huis , behalve die 23e mei omdat er een bbq feest was op stal . Juist die avond beviel ze in de kudde van een prachtig merrie veulen . En heb in mijn leven niets mooiers gezien als het natuurlijke gedrag en reactie op het nieuwe leven wat Zinti gaf .
Zinti is wel een merrie die een vrij hoge positie had in die groep .

Ik wil mijn merrie eigenlijk ook het liefste in de kudde laten bevallen. Als ik merk dat dat niet zal gaan met de kudde, zet ik ze even apart.
Het zou mooi zijn van wel. Dan begroet de kudde het veulen en word het meteen mee opgenomen in de kudde.
Mieke is ook altijd de dominante merrie geweest dus mss zal dat hier ook het geval zijn, allesinds zal ze niet laagste in rang worden. :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:58

Mag ik vragen waar het juist is? :) Ik ben ook van omgeving Leuven en ken eigenlijk maar één paddock paradise hier in de buurt, maar weet wel zeker dat je dat niet bedoeld.

Succes met de verhuis!

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 15:54

Lijkt mij een super plek voor een goede prijs. :j

Marrrr93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:11

Mooie prijs! Succes met de verhuizing