Mensen die je paarden ongevraagd voeren, wat doe je eraan?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Re: Mensen die je paarden ongevraagd voeren, wat doe je eraan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:54

Ik heb de mijne verhuisd, dit omdat hij aangrenzend aan het bosrijkpark van de efteling stond en op het terrein van een minicamping stond.
Er zijn diverse factoren waarom maar ook voornamelijk door het voeren van mensen en voorbijgangers (hij stond naast een wandelpad ook nog eens).
Die gaven werkelijk alles en ik vroeg me maar af waarom ik zo weinig hoefde bij te voeren.
Hij heeft eczeem en ik vond het niet bevorderlijk dat hij vanalles binnen kreeg en ik er geen zicht op had.
Nu had ik weinig inspraak daar natuurlijk omdat mensen daar al jaaaaaaaaren de shetten voerde en die van mij er ineens bij stond (shetlanders kon je rollen van dikheid) dus ik heb de knoop door gehakt en hem verhuisd.. was de enige optie.

Verder is het voor jounatuurlijk anders en natuurlijk knap vervelend..

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:47

Jeetje wat een brutaliteit zeg...

Ik heb zelf idd ook bordes opgehangen met Verboden te voederen. En ik heb 1x mensen erop aangesproken (met het hart in mn keel :P ). Maar reageerden heel goed met sorry en we begrijpen het etc. :)

Een (nep)camera is in jouw geval inderdaad een goed idee of inderdaad een draadje spannen zodat de paarden niet meer dicht bij het hek kunnen komen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:57

Hoe vaak gebeurd dit? Elke dag? Of heb je een specifieke dag per week?
Probeer anders een keer de mensen op te wachten zodat je ze kunt aanspreken, wie weet helpt dat..

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:06

Had zelf ook zo een geval maar dan jongeren (12-18) die daar hingen en BIERFLESJES van glas in het wei en naar de paarden gooide! Hier ben ik ook erg van geschrokken en ze gingen ook houtenplanken in de wei gooien... Weet nog steeds niet waar ze die vandaan hebben gehaald? Sta nu gelukkig op een andere stal met wel 100 paarden in Castricum dus daar staan me paard nu wel onder ''toezicht' :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:04

zoeensep schreef:
Had zelf ook zo een geval maar dan jongeren (12-18) die daar hingen en BIERFLESJES van glas in het wei en naar de paarden gooide! Hier ben ik ook erg van geschrokken en ze gingen ook houtenplanken in de wei gooien... Weet nog steeds niet waar ze die vandaan hebben gehaald? Sta nu gelukkig op een andere stal met wel 100 paarden in Castricum dus daar staan me paard nu wel onder ''toezicht' :')

Je hebt idd echt heel vreemde mensen in de wereld.....

Kan me iemand herinneren die zei dat zijn omheining niet zozeer bedoeld was om zijn dieren in de weide te houden, als wel om mensen eruit te houden.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:28

herkenbare problemen hier zeg!

Mijn weiland staat aan de rand van het dorp/bos waar een lang stenen pad naar het bos loopt. Daar lopen natuurlijk veel mensen langs. Vooral in het begin werden mijn pony's gevoerd, maar nadat ik bordjes had opgehangen en mensen aansprak werd dit wel iets minder. Ook zijn er idioten die een bloemkool en pompoen in de wei hebben gegooid. Ik was wel heel blij dat toen ik zag dat deze nog heel waren!
afgelopen tijd wordt er naar mijn idee niet meer gevoerd

kolleke81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:56

Hier van hetzelfde.
Onze weide ligt achter onze tuin en achter de weide is een wandelroute.
Elke dag komen er mensen met hun kinderen en zakken vol eten (heel vaak dingen waarvan je liever niet wil dat de paarden krijgen)

Zowel wij als de buren die hun weide langs de onze hebben, hebben al plakaten opgehangen met verboden te voeren.

Het haalt allemaal niks uit en als je er dan eens iets van zegt, reageren ze nog gefrustreerd ook.

Wij hebben het voordeel dat we het meteen zien als ze weer eens staan te voeren maar het is dweilen met de kraan open.

Zogauw de vries weg is gaan we onze weide 3 meter inkorten met een stroomdraad zodat de paarden niet meer tot aan de draad kunnen komen.

Nu maar hopen dat ze er dan niet gewoon mee gaan gooien tot daar.

Héél vervelend zoiets...

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:10

Ik ben heel benieuwd hoe het afloopt.
Ik hoop dat je een goede oplossing kan vinden.

Vreselijk zeg, mensen die ongevraagd aan je paarden komen.
Dit is ook de voornaamste reden waarom ik mijn paard
niet in een 'simpel' weilandje wil neerzetten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:19

Wat noem je een "simpel" weilandje ?

Tegen dit soort mensen kun je jezelf amper beschermen :n

Vraag me dan toch af in wat voor soort onneembare vesting jouw paardje staat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:24

Valt mee, als je weiland/paddock niet direct aan de weg staat, scheelt het al een heel stuk. Bij ons moet je eerst door een hek om bij de paarden te komen, dat gaan elektrisch open, en als mensen niet weten waar de knop zit, is 't gauw klaar, hè? :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:29

Ganzen, bok of een ram in de wei zetten.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:44

Helaas weet ik uit ervaring dat bordjes met verboden te voeren niet altijd werken.
Ook mijn tip is om op verschillende tijden te komen en als je het ziet gebeuren gelijk aanspreken.
En een (nep)camera is ook een goed idee.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:45

TS hoe gaat het nu? :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:08

Een grote bak bij de poort neerzetten met een verzoek om eten wat ze willen geven daarin te gooien zodat jullie het geportioneerd (en uitgezocht maar dat weten die mensen niet :P ) kunnen voeren.
En natuurlijk je bordje zo sielugh mogelijk maken, de allerergste droopyfoto van je paard erop en 'van teveel of verkeerd eten gaan wij DOOD!' 'Ik ben al ziek van teveel eten en ben nu op dieet, anders ga ik DOOD!' 'Voert u mijn paarden, betaalt u dan ook de rekeningen van de dierenarts?'

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:11

Met simpel weilandje bedoel ik eigenlijk een landje dat aan de weg staat.
Waar mensen overheen zouden kunnen klimmen, de paarden kunnen aanraken, en inderdaad kunnen voeren.

Had hier mischien wel wat duidelijker in mogen zijn, haha.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:11

en hoe staat er mee?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:12

linnxkit schreef:
Is het een optie om camera's op te hangen?

Verder heb ik hetzelfde probleem bij mijn verzorgpaarden, dus ik volg. (camera is daar geen optie)

en zo wie zo een bordje neer hangen met 'verboden te voeren' als je het dan op camara heb staan dat ze alsnog voeren
kun je ze aan klagen.

maar inprecipe zonder bewijs kun je er niets tegen doen

kolleke81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:45

Bij ons staat thans een draad van 150cm hoor, zo simpel is dat niet.
De mensen kunnen dan ook niet in de weide maar de paarden wel tot aan de draad en de mensen steken het gewoon door de draad of ze gooien het erover.

Vandaag palen en stroomdraad gaan halen dus vanaf morgen zullen onze paardjes nog tot op 3 meter van de achterkant kunnen komen.

Drastische oplossing maar ik zie gewoon geen andere mogelijkheid meer.

Soms zien we 's avonds als het donker is de zaklampen zo schijnen aan de achterkant van onze weide, dan weten we dat het weer zover is.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:53

deden ze bij ons ook vroeger, we hebben dan op 1m van de afsluiting een andere draad met stroom gehangen aan de binnenkant.
nog steeds kwamen ze op 1 of andere manier aan de paarden, uiteindelijk bordje gehangen dat er 1 vd paardjes een allergie had en enkel zijn eigen eten mocht eten (mensen met geen verstand van paarden kan je alles wijsmaken :') )
sindsdien heb ik nooit meer melding gekregen van mensen in en rond de buurt dat ze zagen dat er werd gevoederd :)

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 21:34

Ik ga nu iedere dag naar de weide wanneer ik denk dat de scholen uit zijn want ik verwacht dat het schoolkinderen zijn, die komen hier vaker langs.
En gezien 1 van mijn paarden begon te hinniken toen dr 2 kinderen met schooltas voorbij kwamen wist ik genoeg! heb ze aangesproken of ze mijn paarden weleens voerden maar natuurlijk zeiden ze van niet, ik denk dat ze logen maar als ik het zeker wist had ik ze met hun gezicht in de paardenmest geduwd -:(- kijken hoe zij het vinden ongevraagd gevoerd te worden..
Maargoed heb me dus kalm gehouden en uitgelegd hoe ziek ze van eten kunnen worden.
Mocht ik nog 1x wat vinden dan bel ik naar de politie.
Een nepcamera ben ik naar aan het kijken en heb gekeken voor een hekwerk maar das me toch echt te duur voor een huur-weiland!

Btw, een ´simpel´ weilandje heeft zn nadelen maar was sommige pensionstallen juist beu omdat hij daar veel te dik werd! Overal voerden ze wortels en van alles meer dan wat ik wou want dat ie dik is zou zogenaamd bij het ras(half arabier half haflinger) horen... niet dus.
Dus vind het fijn dat ik nu eindelijk zelf bepaal wat hij te eten krijgt, zolang dr geen voerende voorbijgangers zijn!

kolleke81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:09

Gisteren was het zover, we hebben de weide 3 meter ingekort, de mensen kunnen er niet meer bij.
Buiten een paar rare blikken (ze zullen zelf wel weten waarom ze er ineens niet meer bij kunnen) ondervinden we er enkel nog voordelen van.

De lol is er nu natuurlijk vanaf, onze weide lijkt ineens stukken minder aantrekkelijk om halt te houden.

Wij vinden het best zo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:10

Heel goed! En veel beter voor de paarden!

Clown_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:51

Verdorie zeg.Ik denk dat je het best een camera op kunt hangen en brieven in de buurt versturen.(zoals boven al werd gezegd)

Succes!

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:03

kolleke81 schreef:
Gisteren was het zover, we hebben de weide 3 meter ingekort, de mensen kunnen er niet meer bij.
Buiten een paar rare blikken (ze zullen zelf wel weten waarom ze er ineens niet meer bij kunnen) ondervinden we er enkel nog voordelen van.

De lol is er nu natuurlijk vanaf, onze weide lijkt ineens stukken minder aantrekkelijk om halt te houden.

Wij vinden het best zo :)

Prima oplossing! Bij ons moet je eerst een hoog hek door waar een slot op zit, dan kom je op een verhard stuk en daarachter liggen de paddocks... Veel te veel moeite dus voor de gemiddelde mens :P